Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک رسانه انگلیسی با انتشار گزارشی فاش کرد که برخی از طرف‌های غربی نمی‌خواهند سد راه فرمانده نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" برای رسیدن به قدرت در این کشور شوند.

به گزارش ایسنا، روزنامه انگلیسی گاردین با انتشار گزارشی درباره تحولات اخیر لیبی نوشت: برخی از طرف‌های غربی نمی‌خواهند سد راه خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" برای تصرف طرابلس و حکمرانی بر این کشور شوند و وی پس از گذشت ۵۰ سال از شکل‌گیری سیاست در لیبی هم اکنون بیش از پیش در آستانه تصرف طرابلس و تحمیل حکومت نظامی بر این کشور قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حفتر در سال ۲۰۱۴ نیز تلاش کرد بر طرابلس تسلط یابد اما شکست خورد و تنها توانست به صورت جزئی بر بنغازی تسلط یابد.

در این گزارش آمده است: لیبی امروز به دو قسمت تقسیم شده است؛ یک گروه در شرق از حفتر حمایت می‌کند و گروه دیگر نیز در طرابلس و غرب حامی دولت توافق ملی لیبی به ریاست فایز السراج است و حالا این امکان وجود دارد که لیبی پس از گذشت هشت سال از سقوط رژیم معمر قذافی، (دیکتاتور سابق این کشور) تحت سلطه یک حکومت دیکتاتوری دیگر قرار بگیرد که کپی برابر اصل حکومت عبد الفتاح سیسی در مصر است.

طبق این گزارش، وزارت خارجه انگلیس در حال نظارت بر تحولات لیبی است و منتظر ارائه گزارش‌های مفصل در این باره است که آیا اتفاقات این کشور یک تحول استراتژیک در توازن قدرت به شمار می‌رود و یا اینکه یک حمله و تلاش ناموفق است؟

در بخش دیگری از این گزارش با اشاره به موضع سازمان ملل در قبال تحولات اخیر لیبی آمده است: شورای امنیت سازمان ملل در صدور بیانیه برای توقف حرکت نیروهای حفتر به سمت طرابلس دچار سردرگمی و تردید است و حمایتی که مصر و امارات و برخی از مقامات دولت فرانسه از حفتر می‌کنند به خوبی گویایی این سردرگمی و تردید است.

گاردین در ادامه نوشت: کشورهای غربی به جای کمک به ایجاد دموکراسی در لیبی، از جنبه نقش طرابلس در متوقف کردن امواج مهاجرت و مبارزه با تروریسم و همچنین تولید نفت، به بحران این کشور نگاه می‌کنند و از آنجایی که هدف کشورهای غربی همان جلوگیری از هجوم مهاجران، تضمین تولید نفت و همچنین مقابله با تروریسم است؛ بنابراین آسان‌ترین راه حل‌ها برای بحران لیبی قرار دادن یک فرد قوی در رأس قدرت در این کشور است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گاردین ليبي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۷۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو ارشد حماس: پیشنهاد توافق کنونی بهتر از قبلی هاست | خواستار ورود دو کشور به عنوان ضامن توافق شدیم

به گزارش همشهری آنلاین حسام بدران، از رهبران جنبش حماس در اظهاراتی گفت که این جنبش در مساله مذاکرات با جدیت تعامل می‌کند و خواهان رسیدن به توافقی است که به رنج و مشکلات مردم فلسطین پایان دهد.

وی در گفت‌وگو با شبکه الجزیره خاطرنشان کرد: نتانیاهو و کابینه تندرو او به طور عامدانه از رسیدن به توافق آتش‌بس ممانعت می‌کنند. محاسبات نتانیاهو با امور شخصی وی و آینده‌ سیاسی‌اش مرتبط است و به رسیدن به توافق اهمیت نمی‌دهد.

این عضو ارشد حماس افزود: آنچه در این دور از مذاکرات قاهره به ما پیشنهاد شد بهتر از پیشنهادت قبلی است.

بدران تاکید کرد: با دولت آمریکا ارتباط مستقیم نداریم بلکه از طریق واسطه‌ها با آن در ارتباط هستیم. دولت آمریکا بیطرف نیست بلکه در جنگ علیه ملت ما شریک است.

وی در بخش دیگری گفت: ما خواستار ورود ترکیه و روسیه به عنوان ضامن هرگونه توافق با رژیم اسرائیل شدیم.

رسانه‌های صهیونیستی ساعاتی پیش جزئیات پیشنهاد آتش بس پیشنهاد شده به جنبش حماس را منتشر کردند.

آن‌ها اعلام کردند که این توافق سه مرحله‌ای و ۱۲۴ روزه است.

در آخرین جزئیات مربوط به مذاکرات قاهره برای تبادل اسیران و آتش‌بس در غزه رسانه‌های مصری تاکید کردند پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات بر سر آتش‌بس و توافق تبادل اسیران در نوار غزه حاصل شده است.

پیش از این کانال خبری قاهره به نقل از یک منبع بلندپایه گزارش داد که هیئت امنیتی مصر که در روند مذاکرات اسرائیل و حماس میانجی‌گری می‌کرد در مورد بسیاری از موارد اختلاف نظر به یک چارچوب توافقی دست یافته است.

کد خبر 849218 برچسب‌ها خبر ویژه فلسطین فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • عضو ارشد حماس: پیشنهاد توافق کنونی بهتر از قبلی هاست | خواستار ورود دو کشور به عنوان ضامن توافق شدیم
  • صهیونیست ها این گونه مانع رسیدن آرد به مردم غزه می شوند (فیلم)
  • ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکنان غزه و آتش‌بس، حماس است
  • ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکن غزه و آتش‌بس، حماس است
  • ورود موج بارشی جدید به کشور/ بارش باران در این ۱۱ استان شروع می‌شود
  • ایران ابرقدرت نظامی منطقه/ معادلات قدرت به نفع مسلمان رقم خورد
  • تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا به چه معناست؟
  • ماکرون: اروپا در معرض خطر قریب‌الوقوع قرار دارد
  • خداحافظ رئال: رائول روی نیمکت تیم آلمانی!
  • شکست ائتلاف غربی در تغییر معادلات با انصارالله