Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به اینکه وزارت علوم همکاری جدی با نشریات دانشجویی ندارد، گفت: سهمیه‌ای در شورای ناظر بر نشریات به دانشگاه فرهنگیان اختصاص یابد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمد زادمهر، عضو شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در نشست خبری اولین گردهمایی نشریات دانشجویی وزارت علوم که در تهران برگزار شد، با بیان اینکه طی سال گذشته برای اولین بار انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه فرهنگیان در یک فضای سالم و بدون تخلف برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه در سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان و پردیس‌های وابسته به برنامه‌های فرهنگی و دانشجویی وزارت علوم توجه زیادی نمی‌شود، امیدواریم که امسال شاهد تغییر این رویکرد باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



زادمهر با اشاره به اینکه وزارت علوم همکاری جدی با نشریات دانشجویی ندارد، تصریح کرد: هفت سال از تاسیس دانشگاه فرهنگیان می‌گذرد، اما هنوز فردی از طرف این دانشگاه در کمیته ناظر بر نشریات دانشگاهی حضور ندارد.

عضو شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان خواستار توجه وزارت علوم به نشریات دانشجویان شد و افزود: حتما باید سهمیه‌ای در شورای ناظر بر نشریات دانشگاهی وزارت علوم به دانشگاه فرهنگیان اختصاص یابد.

دبیر روابط عمومی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان نسبت به نحوه توزیع نشریات دانشجویی سراسری انتقاد کرد و افزود: برای انتشار و چاپ نشریه هم شاگردی که توسط اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در دانشگاه‌های سراسر کشور منتشر و توزیع می‌شود، هیچ حمایتی از طرف وزارت علوم صورت نمی‌گیرد با این وجود امیدواریم که این وزارتخانه اهتمام ویژه‌ای نسبت به انتشار نشریات سراسری داشته باشد.

فلاح، مدیر مسئول نشریه راهرو دانشگاه امیرکبیر نیز در این نشست با اشاره به اینکه تشکل‌های انقلابی در این چند ماه تلاش کردند تا روح تازه‌ای به نشریات دانشجویی بدمند، تصریح کرد: سال هاست که با انتشار نشریات یکبار مصرف دانشجویی مواجه هستیم به گونه‌ای که این نشریات در ایام انتخابات روی کار می‌آیند تا یک حزب سیاسی پیروز شود و بعد از گردونه خارج می‌شود.

وی بیان کرد: وقتی که انتشار یک نشریه غیرانقلابی با واکنش دانشجویان انقلابی مواجه می‌شود، کسی پاسخگو نیست، اما با مطالبی که در نشریه انقلابی منتشر می‌شود، برخورد‌های تندی صورت می‌گیرد که نمونه آن شکایت رئیس دانشگاه علامه از یک نشریه در این دانشگاه بود.

مدیر مسئول نشریه راهرو دانشگاه امیرکبیر با تاکید بر اینکه نشریات دانشگاهی باید از دست برخی افراد سیاسی که خارج از دانشگاه هستند خارج شوند، تصریح کرد: کسی که به عنوان نماینده نشریات دانشجویی در مقابل رهبر معظم انقلاب سخنرانی می‌کند باید نماینده نشریات باشد نه اینکه به عنوان نماینده برخی از احزاب صحبت کند.

محمدرضا محمدی، نماینده سازمان بسیج دانشجویی در حوزه نشریات دانشجویی نیز در این نشست با بیان اینکه نشریه یکی از بهترین سیستم‌های تربیت کادر و نیروی کنشگر سیاسی است، افزود: جبهه رسانه‌ای انقلاب دچار ضعف شدید سیستمی است؛ با این وجود آنچه که باعث شده این جبهه زنده بماند پویایی انقلابی و تلاش‌ها و دلسوزی‌های فردی است.

وی ضمن قدردانی از مقاومت رسانه‌ها در حمایت از نشریات دانشجویی در جریان شکایت رئیس دانشگاه علامه تصریح کرد: مسئولان نسبت به جریان سازی طیف فتنه گران و معاندان نظام در حوزه نشریات کاملا بی حس هستند و متاسفانه وزیر علوم نتوانسته مسئولان انقلابی را در کار بگمارد.

محمدی اظهار کرد: در معاونت فرهنگی وزارت علوم پول‌های کلانی در حوزه‌های کاملا ضدفرهنگی هزینه و برای تصدی گری طیف کمتر انقلابی در دانشگاه ها، در هیئت‌های مذهبی، راهیان نور و اربعین تلاش می‌شود که نتیجه این کار‌ها نیز توهین به امام حسین علیه السلام، رهبری و برگزاری کنسرت‌های غیرشرعی و غیرقانونی به بهانه جشن‌های مذهبی بوده است.

نماینده سازمان بسیج دانشجویی در حوزه نشریات دانشجویی گفت: دوره اینکه کسی به نمایندگی از نشریات دانشجویی بگوید، ما خواستار رفع حصر هستیم تمام شده است بنده به عنوان نماینده بیش از ۱۰۰۰ نشریه بسیج دانشجویی می‌گویم که ما نه تنها از سران فتنه گذشت نکردیم بلکه مطالبه ما محاکمه خائنان هست و معتقدیم باید آقایان خاتمی، کروبی، موسوی و حسن خمینی محاکمه شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شورای ناظر بر نشریات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۷۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست هم اندیشی پژوهشگران علوم شناختی با حضور سید محمد مهدوی، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری شناختی و مدیران و مسئولان دانشگاه خلیج فارس در بوشهر برگزار شد. در این نشست راه‌های توسعه همکاری‌های علمی و تحقیقاتی درحوزه علوم شناختی مورد بررسی قرار گرفت.

مهدوی، با اشاره به اهداف و سیاست‌های این ستاد برای حمایت از اجرای طرح‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی درحوزه‌های مختلف علوم شناختی گفت: با تلاش‌های این ستاد و به منظور تربیت نیروی کارآمد و متخصص تاکنون ۲۲ هسته پژوهشی در حوزه‌های علوم و فناوری‌های شناختی در مراکز علمی و دانشگاهی کشور تشکیل و فعال شده است.  

وی با اشاره به اینکه توسعه فعالیت‌های پژوهشی به همکاری‌های مشترک میان محققان و اساتید نیاز دارد، گفت: ستاد یکی از حلقه‌های رابط در توسعه علوم و فناوری‌های شناختی محسوب می‌شود و برای تحقق این هدف حمایت‌های لازم را ارائه می‌کند.

وی توجه به حوزه‌های سلامت و سرمایه شناختی، آموزش و پرورش شناختی و شناخت اجتماعی را از جمله اولویت‌های ستاد بر شمرد و گفت: رویکرد ستاد بهره گیری و بهره‌مندی ازدستاورد‌های علوم و فناوری‌های شناختی برای ارتقاء و افزایش توانمندی مهارت‌های شناختی درسطح جامعه و نیز کمک به امر یادگیری و یاددهی با شیوه‌های شناختی در نظام آموزشی است و ستاد آماده است با حمایت همه جانبه از طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی بستر‌های لازم را برای تحقق این اهداف مهم فراهم آورد.

وی اضافه کرد: پژوهشگران و فناوران می‌توانند از طریق سایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و همچنین سامانه خدمت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از اطلاعیه‌ها آگاه شده و برای دریافت حمایت اقدام کند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان
  • احداث ۵ دهکده جامع ورزشی/ جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • سرکوب دانشجویان ضد صهیونیستی برگ دیگری از دموکراسی دروغین آمریکا را رقم زد
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری
  • استخدام ۴۵۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان