Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@04:07:25 GMT

«آشغال های دوست داشتنی» میهمان سال جدید خانه سینما

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۳۸۴۲۳

«آشغال های دوست داشتنی» میهمان سال جدید خانه سینما

آخرین ساخته بلند سینمایی محسن امیریوسفی در کانون فیلم خانه سینما به نمایش درمی آید و نقد می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، خانه سینما به عنوان خانه سینماگران ایرانی مدتی است دور تازه نمایش و نقد فیلم های سینمای ایران را آغاز کرده است.

 

آبان ماه سال گذشته بود که فعالیت کانون فیلم خانه سینما با نمایش «خانه پدری» کیانوش عیاری آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آن زمان ناصر صفاریان دبیر این کانون اعلام کرد که هدف از برگزاری این نشست ها سخن از متن فیلم هاست و از حاشیه های دوری خواهد شد.

 

این گردهمایی ها از آن زمان ادامه یافت تا کانون در نخستین برنامه سال جدید خود، سه شنبه این هفته شاهد نمایش و نقد فیلم «آشغال های دوست داشتنی» محسن امیریوسفی باشد.

 

«آشغال های دوست داشتنی» آخرین ساخته بلند سینمایی «محسن امیریوسفی» است. فیلمی که از سال 91 که ساخته شد تا همین اواخر امکان نمایش عمومی نیافت تا بالاخره در ماه پایانی سال 97 اکران شود. ساخته امیریوسفی از آن زمان تاکنون پس از هفت هفته نمایش، حدود سه میلیارد و نیم فروخته است. بازیگرانی چون اکبر عبدی، شهاب حسینی، هدیه تهرانی، حبیب رضایی، شیرین یزدان بخش،  صابر ابر و نگار جواهریان در فیلم بازی می کنند.

 

فیلم به روزهای پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 می پردازد و به بهانه آن ماجرای چند نسل از اعضای یک خانواده با عقاید مختلف را به نمایش می گذارد.

 

امیریوسفی در سال های گذشته بسیار کوشید فیلمش را در جشنواره های فیلم فجر به نمایش درآورد. این کارگردان در آخرین تلاش خود در نشست خبری جشنواره سی و هفتم فیلم فجر حضور یافت؛ حضور و سخنانی که آن برنامه را با حاشیه روبرو کرد.

 

البته امیریوسفی پیش از این نیز تجربه به نمایش درنیامدن فیلم هایش را داشته است. فیلم بلند سینمایی پیشین او با عنوان «آتشکار» نیز چندسالی امکان نمایش عمومی نیافت.

 

در این برنامه علاوه بر محسن امیریوسفی و ناصر صفاریان، امیرپوریا به عنوان منتقد حضور دارد.

 

گفتنی است «آشغال های دوست داشتنی» ساعت 18 روز سه شنبه 20 فروردین در تالار سیف الله داد خانه سینما به آدرس خیابان بهار جنوبی، خیابان سمنان، پلاک 29 به نمایش درمی آید و حضور در نمایش و نقد فیلم برای عموم علاقمندان امکان پذیر است. 

پایان پیام/14

منبع: شبستان

کلیدواژه: خسارت سیل سیل بارندگی و سیلاب خوزستان سیل لرستان خبرگزاری شبستان مناطق سیل زده لرستان سیل زدگان پلدختر کانون فیلم خانه سینما فیلم آشغال های دوست داشتنی محسن امیریوسفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۸۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح گنجینه کیانوش عیاری در موزه سینما/ ۴ فیلم مرمت‌شده از کارگردان روز باشکوه روی پرده می‌رود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با زادروز کیانوش عیاری طی مراسم ویژه‌ای در روز ۲۲ اردیبهشت گنجینه این کارگردان مولف سینمای ایران در موزه سینما افتتاح می‌شود و تعدادی از هنرمندان و سینماگران درباره ویژگی‌های آثار عیاری و نقش او در ارتقا سینمای ایران سخنرانی خواهند کرد و همزمان فیلم‌های ۸ میلی متری این هنرمند نیز به نمایش درخواهد آمد.

همچنین از روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت تا چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ساعت ۱۷ نسخه‌های اصلاح و مرمت شده فیلم‌های سینمایی «آبادانی‌ها»، «شبح کژدم»، «بیدارشو آرزو» و «بودن یا نبودن» با همکاری فیلمخانه ملی ایران در سالن فردوس به نمایش در می‌آید و پس از نمایش فیلم‌ها جلسه نقد و بررسی با حضور مخاطبان و اهالی رسانه برگزار می‌شود.

حضور در این مراسم برای علاقه‌مندان به سینما آزاد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استاد مسعود اسکویی نقش الگوسازی داشت
  • موزه سینما بزرگداشت کیانوش عیاری را برگزار می‌کند
  • راهیابی ۴ فیلم ایرانی به جشنواره مستقل کالیفرنیا
  • بزرگداشت کیانوش عیاری در موزه سینما
  • افتتاح گنجینه کیانوش عیاری در موزه سینما/ ۴ فیلم مرمت‌شده از کارگردان روز باشکوه روی پرده می‌رود
  • رقابت ستاره‌ها در سینما و آغاز اکران یک اکشن
  • عکاسان برای مشارکت در پروژه‌های سینمایی مجوز بگیرند
  • پارسا پیروزفر، مهران مدیری و الناز شاکردوست رکوردداران روز اول اکران
  • آیا سلبریتی‌ها جای کسی را در تئاتر تنگ کرده‌اند؟
  • تبلیغات گل درشت در تلویزیون، سینما و شبکه نمایش خانگی به مرز فاجعه رسیده است/ تلویزیون شفاف‌سازی کند