Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی قزوین، علیرضا عباسپور، عضو فعال واحدهای فناور مرکز رشد فناوری زیست پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قزوین و مدیرعامل شرکت طب گستر تریتا، گواهی دانش بنیان را از معاونت فناوری ریاست جمهوری برای دستگاه «بیورآکتور هوشمند» حاوی شیکر انکوباتور یخچال‌ با کنترل از راه دور، اخذ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دستگاه مذکور برای اولین بار در جهان ساخته شده است.
این دستگاه نوین و هوشمند، برای بیمارانی که نیاز به پیوند ارگان دارند و با محدودیت‌های کمبود دهنده ارگان و استفاده از داروهای ایمیونوساپرسیو در تمام دوران عمر و در نهایت، احتمال رد پیوند مواجه هستند، طراحی شده است.
دستگاه یاد شده، با استفاده از علم جدید مهندسی بافت و طب بازساختی برای تهیه بافت‌ها و ارگان‌های طبیعی کاشت سلول به منظور جایگزینی ارگان‌ها و بافت‌های آسیب دیده، برای اولین بار در دنیا، طراحی و ساخته شده است.
شرکت طب گستر تریتا از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در مرکز رشد فناوری زیست پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قزوین است که در زمینه تجهیزات پزشکی فعالیت می‌کند.
پیش از این، دکتر احمد کاریاب، مدیرعامل شرکت اطلس آب گستر سارینا برای دو دستگاه، بی‌خطرسازی گندزداهای مستعمل بیمارستانی و استخراج ترکیبات آلی از آب، موفق به اخذ گواهی دانش بنیان شده بود.
3013
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 بهداشتی و درمانی جهان دانشگاه علوم پزشکی روابط عمومی طب 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۸۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از دستگاه میکروب‌شناسی در ایران

همزمان با برگزاری پانزدهمین کنگره بین‌المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران، از دستگاه میکروب‌شناسی رونمایی شد.

به گزارش مشرق از انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران، غلامرضا حمزه لو دبیر اجرایی پانزدهمین کنگره بین المللی و بیست و یکمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران در حاشیه این کنگره با اشاره به فعالیت نمایشگاه جانبی آن گفت: نمایشگاهی که امسال در کنگره برپا شده مانند سنوات گذشته مورد استقبال وسیع شرکت‌های داخلی و خارجی قرار گرفته است به نحوی که بیش از ۲۱۰ شرکت در این نمایشگاه حضور داشتند.

وی افزود: در حوزه آزمایشگاه‌های پزشکی این نمایشگاه شناخته شده است و همکاران از سراسر کشور برای حضور در کنگره و نمایشگاه شرکت داشتند، که شرکت‌های دانش بنیان از داخل کشور نیز در نمایشگاه حضور داشتند و محصولات خوبی را ارائه کردند.

وی با اشاره به رونمایی که در نمایشگاه امسال انجام شد اضافه کرد: در این کنگره از دستگاهی که تحول عمده‌ای را در حوزه آزمایشگاه و میکروب شناسی‌ایجاد کرد رونمایی شد، این دستگاه براساس طیف سنجی کار می‌کند و در زمان بسیار کوتاه بدون آماده سازی اولیه و مواد مصرفی، عوامل میکروبی و باکتریایی را شناسایی و در روند درمان و بستری شدن کمک قابل توجهی می‌کند.

حمزه لو همچنین در ادامه درباره اینکه راهکار برون رفت مهاجرت آزمایشگاهیان، بیان کرد: در سنوات اخیر موج مهاجرت در تمام رشته‌های پزشکی زیاد شده است و افراد مستعد که امکانات و پتانسیل کار کردن را دارند به دلیل مشکلات عدیده، مهاجرت می‌کنند.

وی افزود: اگر اتفاقاتی در حوزه آموزش این افراد بیافتد و مسیر تحصیل در علوم آزمایشگاهی کوتاه شود انگیزه این افراد برای ماندن بیشتر خواهد شد.

وی توصیه کرد: باید به حوزه آزمایشگاه‌ها توجه ویژه شود چرا که یکی از بخش‌های مهم در نظام سلامت هستند و بسیاری از تشخیص‌ها بدون آزمایشگاه امکان پذیر نیست.

حمزه‌لو گفت: باید در تمام حوزه‌ها مانند تربیت نیروی انسانی، تامین کیت، مواد و تجهیزات توجه شود تا بتوان از مهاجرت آزمایشگاهیان جلوگیری کرد.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی دستگاه لیزیک برای اولین بار در خراسان جنوبی
  • ساخت دستگاه ديتالاگر درون‌چاهی قابل حمل با همکاری دانش‌بنیان‌ها
  • ساخت دستگاه ديتالاگر درون چاهی قابل حمل با همکاری دانش‌بنیان‌ها
  • راه‌اندازی دستگاه لیزیک برای اولین بار در خراسان جنوبی 
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به مشترکین کم‌مصرف قزوین
  • اولین ارتباط بلوتوثی فضایی برقرار شد
  • امام جعفر صادق (ع) بشریت را به سوی علم و دانش رهنمون ساخت
  • تجهیز صنایع کشور با ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی
  • واژگونی پژو یک‌ نفر را به کام مرگ کشاند
  • رونمایی از دستگاه میکروب‌شناسی در ایران