Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل بنادر و‌ دریانوردی هرمزگان با اشاره به ثبت 4.6 میلیون تردد دریایی در نوروز گفت: بیش از سه میلیون و 700 هزار مسافر در بنادر هرمزگان جابجا شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛اله مراد عفیفی پور، مدیر کل بنادر و‌ دریانوردی هرمزگان در جمع خبرنگاران با اشاره به سیزدهمین طرح سفرهای نوروزی سفرهای دریایی استان گفت:استان هرمزگان با ۲۲۰۰ کیلومتر نوار ساحلی ظرفیت های بسیار و بالقوه ای به عنوان مقصد گردشگری دریایی داراست از این رو ستاد تسهیل سفرهای دریایی در دو سال اخیر به دست وزیر راه و شهرسازی افتتاح می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد:۱۳مسیر دریایی و حمل خودرویی در استان هرمزگان به عنوان بنادر مجاز سفرهای دریایی و گردشگری وجود دارد که شامل جزایر قشم، کیش، لارک، سواحل بندرعباس و غرب و شرق هرمزگان می شود.

عفیفی پور افزود:بالغ بر ۱۱۹ فروند شناور شامل لندیکرافت ها و مسافربرها در ایام نوروز در بنادر استان به کار گرفته شده که از این تعداد ۴۹فروند شناور مسافری، ۶۹لندیکرافت و یک شناور رو رو در بندر شهید باهنر در مسیر بین المللی است.

وی با بیان اینکه با توجه به استقبال مسافر ۵۹هزار صندلی و ظرفیت بیش از دو هزار خودرو در استان توزیع شده است، یادآور شد:بیشترین تمرکز سفری در مرکز استان و حقانی بیشترین حمل خودرو از قشم و پل بوده است.

وی گفت:۱۸ تیم بازرسی فنی از ۲۵اسفند در بنادر مستقر شدند و ۲۴ایستگاه همیار ناجی در سواحل و جزایر ساماندهی شده است.

مدیر کل بنادر و‌ دریانوردی هرمزگان ادامه داد:در ایام نوروز ۲۱ایستگاه غواصی در مناطق ساحلی و گردشگری ایجاد شده و ۸۰۰نفر به صورت مستقیم و‌مداوم به امداد، نجات، ارائه خدمات و‌بازرسی فعالیت داشتند.

وی گفت:از تاریخ ۲۵اسفند تا ۱۵فروردین بالغ بر چهار میلیون و ۶۵۹هزار جابجایی نفر سفر و تردد دریایی صورت گرفته که رشد ۱۱/۴درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

عفیفی پور با اشاره به اینکه به دلیل شرایط نامساعد جوی تا هفتم فروردین با کاهش سفر مواجه بودیم که از روز هشتم تا پایان تعطیلات این کاهش جبران شد.

وی ادامه داد:سه میلیون و ۷۱۰هزار مسافر در بنادر هرمزگان جابجا شده اند که رشد۱۰/۴درصدی داشته همچنین ۹۴۹هزار گردشگر با رشد ۱۵/۷درصد رقم زده است.

مدیر کل بنادر و‌ دریانوردی هرمزگان ادامه داد:۳۲۰هزار و ۴۴۶تردد دریایی در ایام نوروز صورت گرفته و ۱۰۰هزار تردد شناور گردشگری انجام شده که رشد ۲۴درصدی نسبت به سال قبل رقم زده است.

وی تصریح کرد:در ایام نوروز ۵۸۱هزار تردد خودرویی عمده در بندر پهل،لافت،آفتاب،کیش و لارک انجام شده است

عفیفی پور با بیان اینکه در ایام نوروز ۱۰۰ساعت تعطیلی در بنادر وجود داشته که بیشترین حجم آن در حوزه غرب بوده است،خاطرنشان کرد:چند روز ار ایام نوروز بالغ بر هفت هزار گردشگر به جزیره هرمز سفر کردند که با توجه به وحود زیرساخت های مناسب گردشگری دریایی باید زیرساخت گردشگری در خشکی ایجاد شود.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۸۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهبود وضعیت ساماندهی محموله‌ها و کالاها در بنادر و گمرکات استان هرمزگان

رئیس قوه قضائیه گفت: با بخشنامه‌ای که در شهریور سال گذشته از ناحیه مدیر کل حقوقی گمرک صادر شد، ترخیص این ماشین‌آلات که به موجب اعلام وزات راه، نیاز مبرم کشور است، با مانع مواجه شد؛ تاکید من آن است برای صدور چنین بخشنامه‌های مهمی باید هماهنگی‌های بیشتری با بخش‌های مربوطه صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام غلامحسین اژه‌ای در جریان بازدید خود از بندر شهید رجایی و یکی از انبارهای اموال تملیکی استان هرمزگان، طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری صدا و سیما اظهار کرد: وضعیت ساماندهی محموله‌ها و اقلام و کالاها در بنادر و گمرکات استان هرمزگان از جمله بندر شهید رجایی، بسیار نسبت به قبل، بهبود یافته است، اما کماکان نیاز به هماهنگی‌های بیشتر میان دستگاه‌های مسئول احساس می‌شود.

وی بیان داشت: یکی از عواملی که می‌تواند وضعیت بنادر و گمرکات کل کشور را به طور کامل سامان دهد، ایجاد سامانه واحد و برخط میان دستگاه‌های متولی در امر واردات و ترخیص کالا و اتصال این سامانه به سامانه جامع تجارت است.

رئیس قوه قضائیه گفت: هدف اساسی من از انجام بازدیدهای میدانی از مراکز گمرکی و بندری و تملیکی آن است که با همکاری و تشریک مساعی سایر قوا، از جمله دولت، مسائل و مشکلات موجود در این مراکز را مرتفع کنیم و نسبت به طرح آن‌ها در جلسه سران قوا نیز اقدام کنیم.

رئیس دستگاه قضا در خصوص بازدید خود از بخش ماشین‌آلات راهسازی گمرک شهید رجایی نیز گفت: با بخشنامه‌ای که در شهریور سال گذشته از ناحیه مدیر کل حقوقی گمرک صادر شد، ترخیص این ماشین‌آلات که به موجب اعلام وزرات راه، نیاز مبرم کشور است، با مانع مواجه شد؛ تاکید من آن است برای صدور چنین بخشنامه‌های مهمی باید هماهنگی‌های بیشتری با بخش‌های مربوطه صورت گیرد و علی‌القاعده باید چنین بخشنامه‌ای که واجد تبعاتی است را خود معاون حقوقی گمرک صادر می‌کرد نه مدیر کل حقوقی آن.

حجت‌الاسلام اژه‌ای گفت: طبق رأی صادره از دیوان عدالت اداری، چنانچه رأی مربوطه نهایی شود تعیین تکلیف این ماشین‌آلات انجام خواهد شد.

کد خبر 750083

دیگر خبرها

  • سازمان بنادر و دریانوردی چه برنامه‌ای برای حضور دانش‌بنیان‌ها دارد؟
  • رکورد جدید ثبت شد | برقراری بیش از ۲۷۰۰۰ پرواز در ایام نوروز
  • مراسم عزاداری آخرین مسافر بقیع در مدرسه علمیه خان شیراز
  • فرآیند تخلیه و بارگیری بنادر هرمزگان با الگوگیری از بندرشانگهای چین اصلاح خواهد شد
  • نطنز آماده پذیرایی از گردشگران در ایام گل و گلاب شد
  • گره اندر گره
  • بهبود وضعیت ساماندهی محموله‌ها و کالاها در بنادر و گمرکات استان هرمزگان
  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • شرایط نامساعد دریا اسکله های گردشگری قشم را تعطیل کرد
  • تعطیلی بنادر مسافربری غرب هرمزگان