Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: به طور میانگین ۸۷ درصد حجم مخازن سدهای استان پر است.

به گزارش ایلنا، عرفان مومن‌پور با بیان این مطلب اظهار داشت: حجم کل سدهای استان به صورت ظرفیت کامل دو میلیارد و ۵۴۸ میلیون متر مکعب است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۲ سد در کردستان وجود دارد، گفت: حجم کنونی مخازن سدهای استان از ابتدای سال آبی امسال، دو میلیارد و ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب و دبی ورودی به مخازن این سدها نیز معادل ۶۴۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ متر مکعب بر ثانیه است.

 وی تصریح کرد: به طور میانگین ۸۷درصد حجم مخازن سدهای استان پر می باشد و با وجود بازگشایی دریچه های تخلیه تحتانی، ۶ سد در استان سرریز شده‌اند.

مومن پور در ادامه تاکید کرد: با توجه به اینکه سد گاوشان در آستانه سرریز گسترده قرار دارد، لذا از عموم مردم، ساکنین و مجاورین سد گاوشان و رودخانه گاورود در پایاب سد درخواست می‌شود به طور جدی از توقف و تردد در کنار رودخانه مذکور اجتناب کنند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان اعلام کرد: بهره‌برداران، باغداران و به ویژه دارندگان طرح‌های پرورش ماهی در پایاب تمامی سدهای استان بویژه سدهای گاوشان و قشلاق هرچه سریعتر نسبت به تخلیه کامل حوضچه‌ها و جمع‌آوری تجهیزات و منصوبات اقدام کرده و منطقه را ترک کنند.

مومن‌پور یادآوری کرد: افراد تحت هیچ شرایطی به منظور صید ماهی به سرریز سدهای گاوشان و قشلاق و رودخانه‌های پایاب آنها نزدیک نشوند تا انشاءالله شاهد بروز خسارات جانی نباشیم.

وی اعلام کرد: با توجه به هشدارهای قبلی در خصوص سرریز گسترده سد گاوشان، همکاران این معاونت و همچنین رئیس و کارشناسان اداره منابع آب شهرستان کامیاران به مسیر رودخانه گاورود در پایین دست سد گاوشان رفتند تا هشدارهای نهایی را به کشاورزان و دارندگان طرح‌های پرورش ماهی بدهند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان در پایان خاطرنشان کرد: اکیپ های متعددی از گروه‌های گشت و بازرسی بصورت همزمان در روستاهای واقع در مسیر رودخانه گاورود برای اعلام سرریز قریب‌الوقوع سد گاوشان و اطلاع‌رسانی نهایی حضور دارند.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 پرورش ماهی دبی آستانه سدهای 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۸۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان

مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه کردستان از مصرف ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر نفت سفید طی سال گذشته در این استان خبر داد و گفت: این میزان مصرف نسبت به سال گذشته با کاهش ۲۹ درصدی همراه بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه کردستان، جهانبخش نوکانی اظهار کرد: سال گذشته ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر نفت سفید در استان مصرف شده که از این میزان ۲۰ میلیون لیتر آن در روستاهای استان توزیع و مصرف شده است.

وی با اشاره به زحمات و تلاش رانندگان ناوگان حمل‌ونقل فراورده‌های نفتی منطقه که با توجه به شرایط کوهستانی و صعب‌العبور بودن راه‌های روستایی استان نسبت به تأمین سوخت مورد نیاز روستاییان اقدام می‌کنند، افزود: راستی‌آزمایی خانوارهای نفت سفیدسوز توسط همکاران این شرکت، توزیع الکترونیک نفت سفید و توسعه شبکه گازرسانی از دلایل کاهش نفت سفید در استان کردستان است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان با اشاره به توزیع الکترونیکی نفت سفید در سطح روستاهای استان و شارژ سهمیه سالیانه شش هزار خانوار نفت سفیدسوز در کارت بانکی آن‌ها، خاطرنشان کرد: ۲۷۹ باب فروشندگی نفت سفید روستایی در سطح استان فعالیت می‌کند.

کد خبر 748654

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • حجاب و عفاف باید به رفتار عینی و عملی مردم تبدیل شود
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • سه میلیون متر مکعب روان آب در سدهای خراسان جنوبی ذخیره‌ شد
  • افزایش ۵۰۰۰ مترمکعبی مخازن آب روستاهای کردستان
  • 42.5 درصد حجم مخازن سدهای استان گلستان آب دارند
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • ایجاد ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در روستاهای کردستان
  • آب چه رودخانه‌هایی از کردستان به دریاچه ارومیه سرازیر می‌شود؟