Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی اعلام کرد: برای کاهش خسارت و مهار سیلابهای مخرب، ۶۵۰ کیلومتر از رودخانه های این استان نیاز به بازگشایی و لایروبی دارد که برای این کار به حدود دو هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی، سید عقیل مرتضوی، طول کل روخانه ها و مسیل های مهم و حساس استان را ۲۱۰۰ کیلومتر بیان کرد و گفت: از زمان تشکیل این شرکت در سال ۱۳۸۳ تاکنون ۱۰۲ کیلومتر از رودخانه های استان بازگشایی و لایروبی شده است که ۳۲ کیلومتر از این مقدار مربوط به رودخانه مرزی سومبار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر ضرورت ساماندهی و اجرای سازه های حفاظتی رودخانه های بازگشایی شده، افزود: از زمان تشکیل این شرکت تاکنون ۶۳ کیلومتر از رودخانه های خراسان شمالی ساماندهی و سازه های حفاظتی برای آنها اجرا شده است که حدود ۲۳ کیلومتر آن مربوط به رودخانه مرزی سومبار است.
وی تصریح کرد: ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه های خراسان شمالی نیاز به ساماندهی و اجرای سازه های حفاظتی دارد که برای این کار بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
مرتضوی گفت: تاکنون مطالعه حریم و بستر حدود دو هزار کیلومتر از رودخانه ها و مسیل های استان انجام شده و حد حریم و بستر  ۵۶۳ کیلومتر از رودخانه ها نیز علامت گذاری شده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: خراسان شمالی سیل آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۹۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد

دوستی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: ۱۶ روستا و ۱۴ پاسگاه مرزی با جمعیت متأثر ۷ هزار و ۲۰۰ نفر درگیر پیامد‌های سیلاب شدند که در حال حاضر مشکل آب شرب این روستا‌ها به صورت موقت برطرف شده است.

او با بیان اینکه کارشناسان شرکت در حال برآورد خسارات ناشی از سیلاب به صورت دقیق هستند افزود: حدود ۵۰ کیلومتر از خطوط انتقال نیاز به اصلاح خط و تعمیق و تعویض لوله دارند و برآورد خسارت حدود ۵۰ میلیارد تومان است.

بیشتر بخوانید

امدادرسانی هلال احمر بیرجند به ۱۶ نفر متاثر از سیلاب

دوستی ادامه داد: حساس‌ترین خط آسیب دیده، ۸ کیلومتر لوله ۳۰۰ جی آرپی بمرود_ حاجی آباد است که به صورت کامل از بین رفته و ضمن اینکه خطوط انتقال مجتمع آهنگران هم به صورت جدی آسیب دیده است.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • اقدامات دولت سیزدهم بر اساس نیاز خراسان شمالی بوده است
  • ۳۰ رشته قنات خراسان شمالی در حال مرمت و لایروبی است
  • نیاز مبرم ۱۰۰ رشته قنات در خراسان شمالی به مرمت
  • نیاز ضرروی ۱۰۰رشته قنات در خراسان شمالی به مرمت
  • آب شرب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد
  • انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی
  • سیلاب ۸۸۳ میلیارد ریال به کلاله خسارت زد
  • آغاز لایروبی ۲ کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس
  • مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی معرفی شد