Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@02:45:55 GMT

بطحایی: ۱۴۸۲ مدرسه در سیل‌های اخیر آسیب دید

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۳۹۲۰۳

بطحایی: ۱۴۸۲ مدرسه در سیل‌های اخیر آسیب دید

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نشست عصر امروز این کمیسیون را تشریح کرد. ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به نشست عصر امروز این کمیسیون، گفت: در بخش اول جلسه کمیسیون، وزیر آموزش و پرورش حضور یافت و  گزارشی از عملکرد این وزارتخانه در سال 97 به نمایندگان ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مخالفت کمیسیون آموزش مجلس با یک لایحه

وی با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش گزارشی درباره وضعیت مدارس مناطق سیل‌زده به نمایندگان ارائه کرد، ادامه داد: به گفته وزیر آموزش و پرورش 1482 مدرسه در سیل اخیر آسیب دیده‌اند.

نماینده گرمی در مجلس با بیان اینکه به گفته وزیر آموزش و پرورش 103 مدرسه باید تخریب و بار دیگر ساخته شوند، افزود: وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد 7 هزار و 430 دانش آموز در معرض سیل قرار داشتند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات تصریح کرد: قرار بر این است تا وزارت آموزش و پرورش کانکسهای با تجهیزات استاندارد در مناطق سیل زده مستقر کند تا دانش آموزان به سر کلاس‌های خود بازگردند.

میرزاده با بیان اینکه برخی از نمایندگان انتقاداتی به وزیر آموزش و پرورش درباره عدم پرداخت مطالبات فرهنگیان داشتند: اظهار داشت وزیر اعلام کرد که پیگیری‌های لازم را انجام داده تا این مهم از طریق خزانه انجام شود، همچنین قرار شد به صورت مکتوب گزارشی از وضعیت مطالبات فرهنگیان در اختیار کمیسیون قرار گیرد.

 وی ادامه داد: در بخش دوم جلسه کمیسیون نیز سورنا ستاری معاون علمی فناوری رئیس جمهور حضور یافت و گزارشی از عملکرد این نهاد در سال گذشته به نمایندگان ارائه کرد.

انتهای پیام/

R1373/P/S1,15/CT1 واژه های کاربردی مرتبط نمایندگان مجلس مجلس دهم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نمایندگان مجلس مجلس دهم نمایندگان مجلس مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۹۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پول هست زمین نیست!

سید رضا نظری روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: یکی از مشکلات ما در گرگان کمبود فضای آموزشی است و این مشکل در حدی است که در جنوب گرگان از خیابان عدالت ۵۷ تا ناهارخوران هیچ مدرسه دولتی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در گرگان اعتبار داریم اما زمین نداریم، افزود: دستگاه‌های متولی در این بخش به آموزش و پرورش کمک کنند تا با واگذاری زمین، مدرسه‌سازی در مرکز گلستان سرعت بگیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲، هر هفته یک مدرسه و هر ۲ روز بیش از یک کلاس درس در گلستان افتتاح شده و خیرین در این زمینه همراهی خوبی داشتند که جای قدردانی دارد.

نظری با بیان اینکه سال آینده ۲ هزار نفر از معلمان گلستانی بازنشسته می‌شوند، تصریح کرد: با استخدام‌های انجام‌شده، امسال در گلستان مشکل کمبود معلم جبران شده است.

وی اضافه کرد: سال گذشته هزار و ۳۰۰ نفر در گلستان جذب آموزش و پرورش شدند اما این آمار امسال به ۲ هزار و ۲۰۰ نفر می‌رسد و جذب نیروهای رسمی در آموزش و پرورش رشد ۹۰ درصدی خواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان از تحقق ۶۳ درصدی مصوبات آموزش و پرورش در سفر اول هیات دولت به گلستان خبر داد و گفت: در سفراول نزدیک به ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای آموزش و پرورش گلستان در نظر گرفته شد که این میزان در سفر دوم هیات دولت به استان به ۱۰ هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرد و رشد پنج برابری داشته است.

نظری به توجه ویژه دولت سیزدهم به اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام اشاره کرد و یادآور شد: پنج پروژه بالای ۲ هزار مترمربع که بلاتکلیف مانده بود در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید که مرکز رشد کارآفرینی، مدرسه ۱۸ کلاسه، آموزشگاه ۱۶ کلاسه آق‌قلا و استخر دانش‌آموزی گنبدکاووس از جمله این پروژه‌ها است.

وی با بیان اینکه ۱۹ هزار دانش‌آموز عشایری در گلستان وجود دارند که بیشتر آنها در مدارس شبانه‌روزی تحصیل می‌کنند، افزود: ۲۲۰ هزار دانش‌آموز گلستان پایه اول تا ششم ابتدایی از سهمیه شیر رایگان بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه امسال دو معلم گلستانی به عنوان معلم نمونه کشوری انتخاب شدند، تصریح کرد: «نرگس سادات سجادی» آموزگار استثنایی شهرستان آزادشهر و «مرجان ارازیان» مربی سلامت شهرستان مراوه‌تپه به عنوان معلمان نمونه کشوری انتخاب و در جمع معلمان برگزیده کشوری قرار گرفتند.

دیگر خبرها

  • ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور
  • جذب سه هزار معلم جدید در آموزش و پرورش هرمزگان
  •  جذب سه هزار معلم جدید در آموزش و پرورش هرمزگان
  • پول هست زمین نیست!
  • وزیر آموزش و پرورش : ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور/ امسال ۷۲ هزار معلم جذب می شوند
  • رئیس جمهور: آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس