Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-05@21:56:32 GMT

نماز خواندن با آن فرشته‌های کوچک

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۳۹۲۳۷

نماز خواندن با آن فرشته‌های کوچک

شادی و ذوق در چشم‌های بچه‌ها از همان اول که برای استقبال از ما حاضر شدند تا ناراحتیشان هنگام بدرقه ماه که تا توانستند پشت سر سرویس دنبالمان دویدند، دلم را برایشان تنگ کرده است.

 

 

 

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، شيما رمضاني؛* بهترين اردویی که در عمرم رفته بودم، اردوی جهادی با بچه‌های بسیج دانشگاه بجنورد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همیشه از خوبی‌های این اردوشنیده بودم؛ این که چقدر خوب است بتوانی در مورد تجربیات و مطالبی که یاد گرفته‌ای، صحبت کنی.

 

همیشه علاقه داشتم در مورد همه مسائلی که تجربه می‌کنم و یاد می‌گیرم با بقیه صحبت کنم و به بقیه هم یاد بدهم؛ این بود که خیلی مشتاق بودم تا این اردو را تجربه کنم. با مسئول برنامه‌های اردو جهادی صحبت کردم و از آن جایی که در کانون مهدویت فعال بودم و اندک مطالعه‌ای در این زمینه داشتم، توانستم برای فعالیت آموزشی و فرهنگی در زمینه مهدویت همراهشان باشم.

 

لحظه‌های خیلی خوبی را کنار هم گذراندیم؛ نقاشی کردن با بچه ها، مسابقه دادن و بازی‌های دسته جمعی، کاردستی درست کردن و انشاء نوشتن و قصه گفتن، شعر خواندن و حفظ قران و یک عالمه بحث؛ اما نکته قشنگ که در حین همه این کار‌ها وجود داشت، مرور وظیفه خود در مقابل امام زمان(عج) بود؛ یاد گرفتیم وظیفمان چیست و با کودکان مرور کردیم.

 

قشنگ‌ترین خاطره و تجربه من در این اردو، نماز جماعت خواندن با این فرشته‌های کوچک بود که هنوز بعضی از آن‌ها حتی به سن تکلیف نیز نرسیده بودند، اما با شوق و ذوق کنار ما نماز خواندند و از همراهی کردن ما کلی خوشحال بودند. همه لحظه‌ها قشنگ بود؛ خوشحال شدنشان هنگام گرفتن جایزه، بالا رفتن محمد جواد از نیمکت و میز‌ها در کلاس، حفظ قران و خوشحالی عجیب کودکان.

 

دیدن شادی و ذوق در چشم‌های بچه‌ها از همان اول که برای استقبال از ما حاضر شدند تا ناراحتیشان هنگام رفتن ما و بدرقه گرمشان، که تا توانستند پشت سر سرویس دنبالمان دویدند، دلم را برایشان تنگ کرده است؛ دلم برای همه آن لحظه‌ها تنگ می‌شود؛ با سن کمشان خیلی چیز‌ها به ما آموختند و کنارهم توانستیم خیلی یاد بگیریم و کلی خوش بگذرانیم.

یادم است وقتی از خاطرات این اردو از دوستم سوال کردم، گفت: روز‌های اول هرچند سخت بود تا بتوانیم اعتماد بچه‌ها و خانواده‌ها را جلب کنیم، اما با تلاش و حسن نیتمان توانستیم خیلی مسائل را هم بین بچه‌ها و هم بین بزرگتر‌ها با هم تمرین کنیم و یاد بگیریم؛ کلاس‌های مهارت‌های زندگی و هنری برای خانم‌های روستا، کلاس‌های اموزشی همراه با سرگرمی برای بچه‌ها و بسیاری فعالیت‌های دیگر باعث شده تا امروز استقبال بیشتری از طرف ساکنین روستا و دانشجویان را داشته باشیم و این یعنی کار ما در حال نتیجه دادن است و برای روستائیان مفید واقع شده؛ البته یادمان نرود این اردو‌ها برای خود ما نیز مفید است.

 

شيما رمضاني- فعال دانشجویی استان خراسان شمالی

انتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «خبرگزاری دانشجو» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اردوی جهادی اردوی جهادی در نوروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۹۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غوغای «فرشته‌های کابلی» در «قصر دارالامان»

آئین معنوی جشن تکلیف ۲ هزار دختر افغانستانی در محل برگزاری نخستین نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل برگزار شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، مسئولان برگزاری جشن تکلیف 2 هزار دختر افغانستانی در نخستین بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم بیان کردند که برگزاری این جشن یک خاطره شیرین تربیتی و معنوی است.

این برگزارکنندگان افزودند به همین خاطر در نمایشگاهی که با شعار تربیت قرآنی گشایش یافته است، این مراسم معنوی برگزار شده است.

این مسئولان همچنین ابراز امیدواری کردند که در سال‌های آینده نیز با تعداد بیشتری بتوانند در چنین فضاهای معنوی جشن تکلیف برگزار کنند.

 

.

 

نخستین بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان، عصر چهارشنبه (12 اردیبهشت 1403) با حضور فرهنگیان، اساتید حوزه و دانشگاه و شماری از مقامات کابل و برخی کشورهای اسلامی در کابل گشایش یافت.

این نمایشگاه با شعار «جامعه افغانی، تربیت قرآنی» برای یک هفته در 25 غرفه درحال برگزاری است.

گشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستانحضور قاریان ایرانی در نمایشگاه کابل جلوه‌ای از همدلی دو ملت

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • رکوردشکنی عجیب و غریب سریال گناه فرشته!
  • برگزاری جشنواره خواندن و خوش نویسی در جهرم
  • غوغای «فرشته‌های کابلی» در «قصر دارالامان»
  • حکم نماز و استفاده از غذا در خانه کسی که خمس نمی‌دهد
  • «روایت اول» از ردیف یک موسیقی‌دان مهم منتشر شد/خواندن یک قصه جالب
  • مساجد پنهان در کوچه‌پس‌کوچه‌های توکیو
  • رونمایی پرشور کتاب «کیومی» هوتن هاشمی در فرشته شهرتاب
  • چگونه می‌توان راه و روش امام صادق (ع) را الگو قرار داد؟
  • دانش‌ آموزی که فرشته نجات سه نفر شد
  • امام فرشته‌ها کیست؟! + فیلم