Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@19:42:51 GMT

توسعه صنعت گردشگری،محور توسعه کهگیلویه و بویراحمد است

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۳۹۹۵۷

توسعه صنعت گردشگری،محور توسعه کهگیلویه و بویراحمد است

یاسوج- ایرنا- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: توسعه گردشگری به عنوان یک صنعت پویا در رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال تاثیرگذار است و صنعت گردشگری در سال 98 محور توسعه استان قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا، علی‌محمد احمدی بعداز ظهر امروز یکشنبه در دیدار نوروزی کارکنان اداره‌ کل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: سال گذشته با وجود محدودیت‌های کشور، گام‌های بلندی برای توسعه این استان برداشته شد و بسیاری از طرح‌های نیمه‌تمام به بهره‌برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال رونق تولید، افزود: کارگروه‌های اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد اعم از کارگروه رفع موانع تولید و کارگروه اشتغال باید در سال جدید برای افزایش رونق تولید تلاش کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گردشگری را جز سه محور اصلی توسعه استان عنوان کرد و ابراز داشت: اقدامات مطلوبی در راستای ایجاد اشتغال در حوزه گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است.
احمدی صنعت گردشگری را صنعتی توأم با اشتغالزایی ‌و نشاط اجتماعی دانست و افزود: در سال 98 باید صنعت گردشگری به نقطه عطف و قابل قبولی در توسعه استان دست پیدا کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در تعطیلات نوروز امسال یک میلیون و 395 هزار و 783 نفر از جاذبه‌های گردشگری این استان اعم از تاریخی، طبیعی و مذهبی بازدید کردند.
محمود باقری عنوان کرد: در این ایام همچنین 692 هزار و 321 نفر در اماکن اقامتی استان اعم از هتل‌ها، مهمان‌سراها، خانه‌مسافرها، بوم‌گردی‌ها، کمپ‌ها، مدارس و غیره اسکان یافتند.
باقری تصریح کرد: در این مدت اکیپ‌های بازرسی به صورت مستمر از تأسیسات گردشگری و مراکز خدماتی و رفاهی استان بازدید کردند که در این راستا حدود یک هزار و 71 مورد بازدید انجام شد.
وی ابراز داشت: 100 کارگاه صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که امسال در راستای رونق تولید و عمل به شعار سال تعداد این کارگاه‌ها افزایش خواهند یافت.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد احیای هنرهای فراموش شده صنایع دستی، رونق اشتغال در حوزه گردشگری و حفظ و مرمت بناهای تاریخی را از دیگر برنامه های این اداره‌ کل در سال 98 عنوان کرد.
کهگیلویه و بویراحمد با داشتن 280 تفرجگاه طبیعی، حدود 2 هزار و 600 اثر تاریخی، 750 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای مسافران نوروزی خواهد بود.
استان 713 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران سالانه پذیرای سه میلیون گردشگر است که تعدادی جهانگرد هم در میان آنها به چشم می خورد.
9868/1662

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي استاندار ميراث فرهنگي كهگيلويه و بويراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۹۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد

سرهنگ سلمان خواست خدایی افزود: این کتاب‌ها با موضوع نقش رزمندگان استان در دفاع مقدس و همچنین خاطرات شفاهی آنها به صورت رمان کودک و نوجوان به رشته تحریر درآمده اند.

وی اضافه کرد: تمبر نقش استان در دفاع مقدس نیز با همکاری اداره پست استان به اتمام رسیده و به زودی از آن رونمایی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۶ پروژه شاخص در مجتمع گردشگری صفه/ برای توسعه صنعت نشاط و تفریح تلاش می‌کنیم
  • برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد
  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس در بویراحمد