Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-05@13:12:19 GMT

معاون جديد امور اقتصادي وزارت اقتصاد منصوب شد

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۴۰۰۵۸

معاون جديد امور اقتصادي وزارت اقتصاد منصوب شد

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- وزير امور اقتصادي و دارايي در حکمي «محمدعلي دهقان دهنوي» را به عنوان معاون امور اقتصادي اين وزارتخانه منصوب کرد.

به گزارش ايرنا، «فرهاد دژپسند» در متن اين حکم که عصر يکشنبه در تارنماي وزارت امور اقتصادي و دارايي منتشر شده، مواردي چون `بررسي و تحليل مسايل اقتصادي کشور و انجام پژوهش هاي کاربردي در خصوص انواع بازارها (کالا و خدمات، پول، سرمايه، ارز و کار)` و `طراحي و تهيه مدل هاي کمي در راستاي وظايف حاکميتي (سياست گذاري، هدايت و نظارت) و شبيه سازي سياست هاي اقتصادي با تاکيد بر حوزه عملکرد وزارت امور اقتصادي و دارايي` را از وظايف مهم دهقان دهنوي تعريف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


`بررسي و تحقيق همه جانبه در حوزه هاي بانکي، بيمه اي، بازرگاني داخلي و خارجي و اقتصاد جهاني` و `بررسي و تحقيق همه جانبه در حوزه هاي بانکي، بيمه اي، بارگاني داخلي و خارجي و اقتصاد جهاني` از ديگر اولويت هاي برنامه اي معاونت امور اقتصادي وزارت اقتصاد است.
در اين حکم از معاون امور اقتصادي خواسته شده است به `پيش بيني شاخص هاي کلان اقتصادي به ويژه در بخش هاي واقعي اقتصاد`، `ارايه روش ها و الگوهاي مناسب به منظور تخمين شاخص هاي مختلف بخش عمومي` و `بررسي و تحقيق در خصوص موضوعات و محورهاي سياست هاي مالي و توسعه اي بخش عمومي` بپردازد.
`ارايه پيشنهادها و راهکارهاي اجرايي يا اصلاح قوانين جهت ارتقاي سياست ها در حوزه هاي مرتبط` و `پايش محيط کسب و کار در ايران بر اساس شاخص هاي بين المللي، ملي و منطقه اي` از ديگر اولويت هاي برنامه اي اين معاونت است.
وزير اقتصاد همچنين در اين حکم به مواردي چون `ارتباط با سازمان ها و اتحاديه هاي بين المللي و بهره گيري از تجربيات آنها در حوزه هاي اقتصادي و محيط کسب و کار`، `انسجام و هماهنگي در تسريع و پيشبرد پروژه هاي اقتصاد مقاومتي وزارت امور اقتصادي ارجاع شده از ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي` و `انسجام و هماهنگي در تسريع و پيشبرد پروژه هاي راهبردي وزارت امور اقتصادي و دارايي اشاره کرد.
`افزايش ارتباط با محافل علمي و پژوهشي و گسترش دايره مشورت با صاحب نظران و فعالان اقتصادي به منظور مطالعه و تدوين سياست ها و تدابير اقتصادي`، `حضور فعال در جلسات به نمايندگي از وزارت امور اقتصادي و دارايي` و `اعمال نظارت مستمر و موثر در خصوص نحوه اجراي اصل 44 قانون اساسي` نيز از اولويت هاي برنامه اي تعيين شده از سوي دژپسند براي معاونت امور اقتصادي وزارت اقتصاد محسوب مي شود.
دهقان دهنوي داراي دکتراي تخصصي در رشته علوم اقتصادي، گرايش اقتصاد صنعتي از دانشگاه تربيت مدرس است.
وي عضويت در هيات علمي گروه مالي و بانکداري دانشگاه علامه طباطبايي (ره)، عضويت در هيات مديره بانک مسکن، عضويت در هيات علمي و معاونت آموزشي موسسه عالي آموزش بانکداري ايران، تدريس در دانشگاه تربيت مدرس، معاونت پژوهشي مرکز پژوهش و آموزش بانک توسعه صادرات ايران و عضويت در کميته طرح تحول نظام بانکي شوراي هماهنگي بانک ها را در کارنامه شغلي خود دارد.
وي همچنين مشاور اقتصادي معاونت مالي و اداري قوه قضاييه، مشاور مديرعامل بانک قرض الحسنه مهر ايران، مشاور اقتصادي و مالي بانک مشترک ايران و ونزوئلا، مشاور اقتصادي و برنامه ريزي بانک قوامين و مشاور مدل سازي و محصولات جديد بانک مسکن بوده است.
وزير امور اقتصادي و دارايي در حکم ديگري «سيدحسين ميرشجاعيان حسيني» معاون پيشين امور اقتصادي وزارت اقتصاد را به سمت مشاور خود منصوب کرد.
اقتصام*3061*1961*
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۰۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاری شدن سیل در بیش از ۴۰ نقطه در بستر رودخانه‌های شهرستان بردسکن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاونت برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار بردسکن گفت: سیل در بیش از ۴۰ نقطه از بستر رودخانه‌های این شهرستان جاری شد که وقوع سیل هیچ یک از روستا‌های شهرستان را در محاصره خود قرار نداده است.

علی حاجی نژاد افزود: بارش‌های بهاری که به صورت رگباری در روز‌های اخیر و امروز در شهرستان بردسکن شاهد بودیم موجب خوشحالی و شادمانی مردم و شهروندان بویژه کشاورزان و دامداران منطقه شد. .

وی گفت:در بیشتر نقاط با جاری شدن سیل و روان آب‌ها خساراتی به برخی زیر ساخت‌های شهرستان وارد کرد که برآورد اولیه کارشناسان راهداری بیش از ۳ میلیارد تومان است.

معاونت برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار بردسکن افزود: ستاد پیشگیری، هماهنگی وفرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان بردسکن در حالت آماده باش است تا در صورت بروز هرگونه مشکلی نسبت به رفع آن اقدام لازم و فوری انجام شود.

دیگر خبرها

  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شد
  • تشریح دستاوردهای خراسان جنوبی از نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • جاری شدن سیل در بیش از ۴۰ نقطه در بستر رودخانه‌های شهرستان بردسکن
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • الکترونیک محور شدن مجوزها به معنی افزایش شفافیت و پیش‌بینی‌پذیری اقتصادی کشور است
  • معاونت پرورشی باید در مدارس تقویت شود
  • شرکت بالغ بر ۱۶ هزار لرستانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • جاماندگان سهام عدالت حتما بخوانند/ اگر شرایط دریافت سهام عدالت را دارید، این کار را انجام دهید؟
  • خبر تازه و مهم درباره دریافت سهام عدالت | به نظر می‌رسد قطار سهام عدالت با این گام به ایستگاه پایانی می رسد
  • ۵ انتصاب توسط استاندار کرمانشاه