Web Analytics Made Easy - Statcounter

میثم جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره آخرین وضعیت سدهای خوزستان اظهار داشت: در حال حاضر سدهای استان  به صورت حساس، با دقت بالا و تیم کارشناسی قوی مدیریت می‌شوند، همه سدها پایدار هستند و سناریوهای مختلفی در خصوص ورودی و خروجی سدها در نظر گرفته شده است.

وی  با بیان اینکه 90 روستا با دستور ستاد بحران استان تخلیه شده‌اند، افزود: با هماهنگی استانداری و جهت اقدام پیشگیرانه برق روستاهایی را که دستور تخلیه داده شده قطع کردیم و آب هم در روستاهایی که دچار آبگرفتگی هستند قطع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل وزارت نیرو با بیان اینکه خروجی سدها را زیاد کرده‌ایم، گفت: اگر شهرها و روستاهایی که دستور تخلیه داده شده زودتر اقدام به ترک شهر یا روستا کنند آسیب‌ها کمتر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت سدهای خوزستان پایدار بوده و شرایط حادی بوجود نیامده است، یادآور شد: طرح مباحثی از این قبیل که "شهر به زیر آب می‌رود"، "سد دچار شکستگی شده" و یا "اوضاع بحرانی است"، فقط بار منفی و روانی جامعه  را بالا می‌برد، بهتر است مردم به نظرات کارشناسی توجه کنند و از جو شایعات دور باشند.

جعفرزاده دبی کارون را  هم اکنون 3000 متر مکعب بر ثانیه، ورودی اهواز 3 هزارمتر مکعب بر ثانیه، ورودی دز 1600 و خروجی این سد را 2 هزار متر مکعب، ورودی کرخه 2 هزار متر مکعب و تراز سد کرخه را 224 متر عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: سدها پایدارند و بصورت رصد کامل می‌شوند، سد کرخه در حال حاضر 6 میلیارد متر مکعب آب دارد و اگر مدیریت نمی‌شد فاجعه انسانی رخ می‌داد که انتهای آن قابل پیش بینی نبود.

این مقام مسئول ابراز امیدواری کرد که روزهای آینده با کمترین آسیب و شرایط نرمال سپری شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: برق دبی مدیریت بحران وزارت نیرو اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۰۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت بیش از ۶۵۰ اصله نهال در ورودی شهر بوشهر

احسان زمانی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: کاشت نهال در پارک ورودی شهر و میدان غدیر به‌منظور اجرای طرح توسعه فضای سبز و ساماندهی فضای ورودی شهر در حال انجام است.

وی افزود: تاکنون بیش از هفت هزار اصله نهال از گونه‌های مختلف بومی، تی وی تی، برهان گلی، خرزهره قرمز، گل کاغذی، نخل فینیکس و فیکوس تبریزی کاشته شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بوشهر در پایان تصریح کرد: کاشت درخت با توجه به اهمیت محیط زیست و برخورداری از هوای پاک و زیبایی شهر به‌عنوان اولویت این سازمان مورد توجه قرار گرفته است.

کد خبر 6098177

دیگر خبرها

  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت
  • ۱۱۰ میلیون مترمکعب آب سد مهاباد به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شد
  • اوضاع وخیم ذخایر آبی در ۱۱ استان کشور/ آب پنج سد تهران کاهش ۵ درصدی دارد
  • تنها ۳۵ درصد سدهای کشور خالی است + جزئیات
  • اوضاع آب کدام استان‌ها خوب نیست؟ 
  • محور علی آباد-گرگان با ثبت ۷۶ هزار تردد جز پر ترددترین محورگلستان
  • رادان: حجاب را بگیرند، وطن و دین هم نیست می‌شود | درد بی‌حجابان اقتصاد نیست | آن‌ها که مشکل اقتصادی دارند پشت این دولتند
  • سهم ناچیز سدهای خراسان شمالی از بارش‌ها/ آب ذخیره کمتر شد
  • کاشت بیش از ۶۵۰ اصله نهال در ورودی شهر بوشهر
  • حجم ذخیره آب مخازن سدهای استان کردستان به ۷۲ درصد رسید