Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@21:32:53 GMT

آنکارا اروپا را به داشتن استانداردهای دوگانه متهم کرد

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۴۰۲۵۰

آنکارا اروپا را به داشتن استانداردهای دوگانه متهم کرد

وزارت امور خارجه ترکیه انتقادهای کمیسیون اروپایی به حزب حاکم در جریان انتخابات محلی را رد کرده و اروپا را به داشتن استانداردهای دوگانه متهم کرد. ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۸ بین الملل اروپا آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، "فرانس تیمرمانس"، معاون رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا اخیرا از حزب دولتی رئیس جمهور ترکیه درخواست کرده است که به اصول دموکراتیک در انتخابات محلی پایبند باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا آنکارا به این موضع گیری کمیسیون اروپایی واکنش نشان داده و این انتقادها از طرف کمیسیون اروپایی را رد کرده است.

"حامی آکسوی"، Hami Aksoy سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه در واکنش به این اظهارات معاون رئیس کمیسیون اروپایی اظهار داشته است که ما از این اظهارات تیمرمانس غافلگیر و دلسرد شده ایم. این نشان دهنده استانداردهای دوگانه اتحادیه اروپا است.  

تیمرمانس اخیرا از حزب عدالت و توسعه اردوغان درخواست کرده است که به نتیجه انتخابات محلی یکشنبه گذشته احترام بگذارد.

تمامی درب‌های یکی از شهرداری‌های ترکیه از جا کنده شدامامی نماینده اتحادیه جهانی در جام پیروزی ترکیه شد

 رجب طیب اردوغان و حزب حاکم در انتخابات روز یکشنبه در شهرهای مهم از جمله استانبول و آنکارا با شکست مواجه شد. در پی این اتفاق، این حزب نسبت به نتایج انتخابات اعتراض کرد. در انتخابات محلی ترکیه "اکرم امام‌اوغلو"، نامزد بزرگترین حزب مخالف ترکیه توانست برای شهرداری استانبول به پیروزی برسد. این شکست بزرگی برای حزب حاکم و رئیس جمهور ترکیه بود.

در حال حاضر شورای عالی انتخابات ترکیه در حال بررسی اعتراضات بوده و این در حالی است که رأی دهندگان و اپوزیسیون نگران هستند که این بازشماری آرا باعث مخدوش شدن آرای آنها شود.

آمریکا از ترکیه خواسته است  که نتایج را قبول کرده و اتحادیه اروپا نیز از آنکارا خواست که اجازه دهد مقامات منتخب آزادانه فعالیت کنند. اردوغان هم با رد این بیانیه‌ها اعلام کرده است که آمریکا و اروپا حد خود را بدانند. وی در جمع خبرنگاران گفت: آمریکا و اروپا در امور داخلی ترکیه دخالت می‌کنند. ترکیه به همه دنیا درس دموکراسی داده است.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89,90,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "ترکیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار ترکیه اخبار ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۰۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش سیل آسا در پایتخت ترکیه

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از آنکارا، در اثر بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب، چند ایستگاه متروی آنکارا، خیابان‌ها و بزرگراه‌های چندین منطقه دچار آبگرفتگی شده و به تعداد زیادی خودرو و صد‌ها خانه و مغازه آسیب وارد شده است.
تردد خودرو‌ها در بسیاری از مناطق آنکارا با مشکل مواجه شده و مشکلات زیادی را برای مردم به وجود آورد.
گفته می‌شود برق برخی مناطق آنکارا قطع شده است.
واسیب شاهین استاندار آنکارا اعلام کرد تاکنون تلفات انسانی گزارش نشده است ولی به شهروندان توصیه می‌شود به علت بارش‌های مداوم و شدید تا اطلاع ثانوی از منازل خود خارج نشوند.
گفتنی است سازمان هواشناسی ترکیه برای ۲۷ استان مرکزی و شمالی این کشور هشدار زرد اعلام کرده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سیل و آب‌گرفتگی در خیابان‌های آنکارا + فیلم
  • اقدام کمیسیون اروپا علیه فیس بوک و اینستاگرام
  • بارش سیل آسا در پایتخت ترکیه
  • رسانه عبری: باکو میانجی بالقوه تل‌آویو و آنکارا است
  • اروپا از تخلفات فیس‌بوک و اینستاگرام تحقیق می‌کند
  • ناکامی متا در مقابله با اطلاعات نادرست پیش از انتخابات
  • استانداردهای دوگانه آلمان در قبال پوتین و نتانیاهو
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • وجود تناقضات و استانداردهای دوگانه در سازوکارهای حقوق بشری