Web Analytics Made Easy - Statcounter

حضرت بی بی حکیمه سلام الله علیها امامزاده ای پر آوازه، نه تنها در گچساران و کهگیلویه و بویراحمد، بلکه در ایران و حوزه های شیعه نشین خلیج فارس، ره جویان حقیقت و معشوقان فرزندان ائمه اطهار علیهم السلام به زیارتش می شتابند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام قاسم مومنی شاد امروز در جوار حرم مطهر امامزاده بی بی حکیمه (سلام الله علیها) دختر بلافصل امام موسی کاظم (علیه السلام)، گفت : ﻣﺮﺣﻮم ﻣﻐﻔﻮر ﻋﻼﻣﻪ مجلسی (ره)، ﻓﺮزﻧﺪان اﻣـﺎم موسی کاظم (ع) را 39 ﻓﺮزﻧﺪ عنوان و ﺣﻜﻴﻤﻪ را یکی از آنها داﻧـﺴﺘﻪ و در اﻧﺘﻬـﺎ ﭼﻨـﻴﻦ فرمودند: در کوه های ﻣﺴﻴﺮ بهبهان، زیارتگاهی اﺳﺖ ﻛﻪ ﻣﻨﺘﺴﺐ ﺑﻪ ﺣﻜﻴﻤﻪ ﺧـﺎﺗﻮن است و شیعیانی که در این مسیر رفت و آمد دارند آنجا را زیارت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مستند شوق خدمت

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مستند شوق خدمت با موضوع فعالیت های مختلف عمرانی و فرهنگی صورت گرفته در امامزاده بی بی حکیمه (سلام الله علیها) با همکاری صدا و سیمای استان تهیه و در طول طرح نوروزی آرامش بهاری پخش شد.

 

مستند آفتاب جنوب

قاسم مومنی شاد اظهار داشت: همچنین مستند آفتاب جنوب یک مستند فاخر با موضوع معرفی بقعه متبرکه امامزاده بی بی حکیمه(سلام الله علیها) دختر بلافصل امام موسی کاظم (علیه السلام) با همکاری صدا و سیمای استان تهیه و در طول طرح نوروزی آرامش بهاری از شبکه استانی دنا پخش شد.

 

برگزاری برنامه شب های حرم

وی اضافه کرد: این برنامه به صورت ویژه در حرم مطهر امامزاده بی بی حکیمه (سلام اله علیها) دختر بلافصل امام موسی کاظم (علیه السلام) هر شب در طول طرح نوروزی آرامش بهاری برگزار و هر شب 20 هدیه فرهنگی با طرح ایرانی - اسلامی به شرکت کنندگان در مسابقه ای که حین برگزاری برنامه اجرا می شد، اهدا گردید.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: این ویژه برنامه شامل قرائت قرآن، اجرای مسابقه برای کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان، سخنرانی و پاسخ به شبهات، پخش فیلم و مستند و ... بوده است.

 

مومنی شاد ادامه داد: طرح نوروزی آرامش بهاری از ۲۸ اسفندماه ۱۳۹۷ لغایت 1۵ فروردین ماه ۱۳۹۸ به مدت ۱۷ روز در این بقعه متبرکه برگزار شد.

 

شایان ذکر است، ﻣﺮﺣﻮم ﻣﻐﻔﻮر ﻋﻼﻣﻪ مجلسی (ره)، ﻓﺮزﻧﺪان اﻣـﺎم موسی کاظم (علیخ السلام) را ۳۹ ﻓﺮزﻧﺪ عنوان و ﺣﻜﻴﻤﻪ را یکی از آنها داﻧـﺴﺘﻪ و در اﻧﺘﻬـﺎ ﭼﻨـﻴﻦ فرمودند: «در کوه های ﻣﺴﻴﺮ بهبهان، زیارتگاهی اﺳﺖ ﻛﻪ ﻣﻨﺘﺴﺐ ﺑﻪ ﺣﻜﻴﻤﻪ ﺧـﺎﺗﻮن است و شیعیانی که در این مسیر رفت و آمد دارند، آنجا را زیارت می کنند.

 

در زﻣﻴﻨﻪ ورود اﻳﻦ ﺑﺎﻧﻮي ﻣﻌﻈﻤﻪ ﺑﻪ ﺳﺮزﻣﻴﻦ ایران، روایت متعددی نقل ﺷﺪه، از ﺟﻤﻠﻪ اﻳﻦ ﻛﻪ ﻗﺮﻳﺐ یک ﺳﺎل ﭘﺲ از ﺳﻔﺮ ﺣـﻀﺮت معصومه (سلام الله علیها) ﺑﻪ کشور ایران، جمعی از ﺧﺎﻧﻮاده اﻳﺸﺎن ﺑﻪ ﻗﺼﺪ زﻳﺎرت اﻣﺎم رضا (علیه السلام) از ﻣـﺴﻴﺮ ارﺟﺎن ﺑﻪ شیراز (ﺑﻪ ﺳﺮپرستی اﺣﻤﺪ ﺑﻦ موسی (علیه السلام) (ﺷﺎه ﭼﺮاغ) به سوی ﻣـﺮو رﻫﺴﭙﺎر شدند.

 

از اﻓﺮادي ﻛﻪ در اﻳﻦ ﺳﻔﺮ ﺣﻀﻮر داﺷﺘﻨﺪ می ﺗﻮان به ﺣﺴﻴﻦ ﺑـﻦ موسی (علیه السلام)، ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ موسی (علیه السلام) و ﺣﻜﻴﻤﻪ ﺑﻨﺖ موسی (علیه السلام) ﻛﻪ ﻫـﺮ ﺳـﻪ از ﻓﺮزﻧـﺪان اﻣﺎم ﻫﻔﺘﻢ ﺑﻮدﻧﺪ؛ اﺷﺎره نمود.

 

اﻳﺸﺎن ﺑﺎ ﻋﺒﻮر از ﺷﻬﺮ ﺑﺎﺳﺘﻴﻦ وارد ﺷﻬﺮ ﻣﺘﺮوﻛﻪ ﻣﻴﺸﺎن ﻛﻪ تنگه ای ﻋﻈﻴﻢ و اﻣﻦ داشته می ﺷﻮﻧﺪ و ﺳﭙﺲ در ﻣﻜـﺎن کنونی سکنی می ﮔﺰﻳﻨﻨﺪ.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: خسارت سیل سیل بارندگی و سیلاب خوزستان سیل لرستان لرستان سیل زدگان هلال احمر خسارت سیلاب خبرگزاری شبستان طرح نوروزی آرامش بهاری بی بی حکیمه س اوقاف و امور خیریه مستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۰۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه هیات‌های بندرعباس برای شهادت امام صادق(ع)

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: هیأت‌های شهر بندرعباس به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت حضرت شیخ الائمه امام صادق علیه‌السلام برنامه‌هایی تدارک دیده‌اند که به شرح زیر است؛

آستان مقدس امامزاده سیدمظفر علیه‌السلام

سخنران: حجت‌الاسلام والمسلمین انصاری

مداح: حاج محمد رضا حیدری

زمان: جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، بعد از نماز مغرب و عشاء

مکان: آستان مقدس امامزاده سیدمظفر علیه‌السلام

مراسم عزاداری روز شهادت (شنبه ۱۵ اردیبهشت) بعد از نماز ظهر و عصر در حسینیه امامزاده سیدمظفر علیه‌السلام برگزار می‌گردد.

آستان مقدس امامزاده سید کامل بندرعباس

زمان: جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه ساعت ۱۹

با حضور هیأت‌های مذهبی، سینه‌زنی‌، طبل‌زنی و دمام زنی

دسته روی شهادت امام صادق علیه‌السلام

بانوای مداحان اهل بیت علیه السلام

زمان: شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه، ساعت ۱۷:۰۰

مکان: از خیابان دارو پخش به سمت چهار راه اتوبوسرانی

حسینیه لارستانی‌ها

زمان: شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه ١٤۰۳ ساعت ۱۵:۰۰

سخنران: حجت‌الاسلام رضایی

مادحین: کربلایی سعید رضوی‌نسب، کربلایی یاسین درویشی، کربلایی مهران دهقانی

آدرس: خیابان شهید کازرونی، رحیل ۱۴، حسینیه لارستانی‌ها

مسجد امام حسین علیه‌السلام نایبند

سخنران: حجت الاسلام عطاریه

مداح: کربلایی سعید اقتداری

زمان: جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه همراه با نماز مغرب و عشاء

آدرس: بندرعباس، بلوار سدید، محله نایبند شمالی، کوچه اخلاص ۱۱، جنب پل شهدای نایبند، مسجد امام حسین (علیه السلام)

مسجد امام رضا علیه السلام

سخنران: حجت الاسلام والمسلمین امین جهانگیری

مداح: کربلایی علی سلمانی

به همراه سفره کریمانه

زمان: جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه ️ساعت: ۱۹

مکان: بلوار امام حسین (ع)، شهرک امام رضا (ع)، مسجد امام رضا (ع)

حرم مطهر شهدای گمنام بندرعباس

سخنران: حجت‌الاسلام والمسلمین زارع

مداح: کربلایی حسین ماسپی فرد

زمان: جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه ساعت ۲۰

مکان: چهارراه شهید مطهری گلزار شهدای گمنام بندرعباس

کد خبر 6095856

دیگر خبرها

  • سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • برنامه هیات‌های بندرعباس برای شهادت امام صادق(ع)
  • اسرار موفقیت امام صادق (ع) در تقویت بنیان‌های وحدت امت اسلام
  • خون کودکان فلسطینی به ثمر نشسته است
  • معلمان پرورش دهنده هویّت دانش‌آموزان هستند
  • معرفی برگزیدگان جشنواره رشد در هرمزگان
  • شهادت امام جعفر صادق (ع) ۱۴۰۳ + عکس، متن و پیام تسلیت
  • مسجد و مدارس در روز شهادت امام صادق (ع) به هم می‌پیوندند
  • تقویم نجومی امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • گردهمایی بزرگ دختران دانشجو در قم برگزار می شود