Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@09:14:26 GMT

فرودگاه شهرهاي سيلزده فقط 25 ساعت غيرعملياتي شد

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۴۰۷۵۲

فرودگاه شهرهاي سيلزده فقط 25 ساعت غيرعملياتي شد

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- مديرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبري هوايي ايران در گزارشي به وزارت راه و شهرسازي، اقدام ها براي جلوگيري از ايجاد خسارت در تجهيزات کمک ناوبري و سطوح پروازي فرودگاه‎ها را تشريح کرد که بر پايه آن، فرودگاه شهرهاي سيلزده فقط 25 ساعت غيرعملياتي شد.

به گزارش ايرنا، «سياوش اميرمکري» در اين گزارش که امروز (يکشنبه) در تارنماي شرکت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران منتشر شد، به اقدام هاي مربوط به سه مرحله پيشگيري، رويارويي و همچنين بازسازي و بازتواني اشاره کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر پايه اين گزارش، فرودگاه خرم‎آباد به دليل حجم بالا و شدت سيلاب ورودي به فرودگاه براي حفظ ايمني پروازها از سلامت دستگاه‌هاي کمک ناوبري به مدت 14 ساعت و فرودگاه ايلام با وجود آمادگي براي ارائه همه سرويس‎ها، فقط به دليل قطع همه خطوط ارتباطي آن استان با کشور (فيبرنوري) به مدت 11 ساعت غيرعملياتي شده بود.
مديرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبري هوايي ايران در اين گزارش به ابلاغ دستورالعمل فرودگاه‎هاي معين در سال 97، ارسال اخطار‎هاي هواشناسي به فرودگاه‎ها براي آمادگي هرچه بيشتر، پيش بيني استقرار نيروهاي انساني، تجهيزات مکانيکي و فني در فرودگاه‎هاي مورد نظر در روزهاي نوروز براي رويارويي با بحران هاي احتمالي و احداث کانال هاي انحراف آب، لايروبي و پاکسازي همه مسيل‎هاي ورودي به فرودگاه‎ها و داخل آنها در مرحله پيشگيري اشاره کرد.
** مرحله رويارويي با سيل
بر پايه اين گزارش در مرحله رويارويي با سيل مي توان به اقدام هايي مانند لغو مرخصي‎هاي همه مديران و افراد کليدي فرودگاه‎ها و همکاري با سازمان‎ها و نهادهاي لشکري و کشوري امداد و نجات براي تسهيل در انتقال نيرو، اقلام امدادي و هماهنگي براي پرواز پرنده‎هاي امداد و نجات اعم از هواپيما، بالگرد و پهباد اشاره کرد.
ارائه خدمات ناوبري هوايي و هماهنگي و هندلينگ همه پروازهاي غيربرنامه‎اي و امدادي ملي و بين‎المللي، اعزام نيروهاي تخصصي و تجهيزات مورد نياز در حوزه اداره هاي کل آتش نشاني و هدايت زميني هواپيما، کنترل ترافيک هوايي، تسهيلات و تجهيزات فرودگاهي و ارتباطات ناوبري هوايي از فرودگاه‎هاي معين (مهرآباد، اراک و غيره) به فرودگاه‎هاي درگير با بحران از جمله گرگان، خرم‎آباد، ساري و غيره بخش ديگري از اقدامات در زمان بحران بود.
براي نمونه با وجود اينکه 38 هکتار از فرودگاه گرگان به زير آب رفت اين فرودگاه ميزبان 981 پرواز امدادرسان بالگرد، سه پرواز باري براي انتقال لايروب نيروي دريايي، 22 پرواز ويژه و 158 پرواز برنامه‎اي بود.
در فرودگاه ايلام 80 پرواز برنامه‎اي و يک پرواز باري حامل کمک‎هاي مردمي و 2 پرواز ويژه و 136 پرواز بالگرد براي امداد نجات صورت گرفت.
همچنين در فرودگاه کرمانشاه 58 پرواز برنامه و غيره برنامه‎اي، در فرودگاه ياسوج چهار پرواز برنامه‎اي و 42 پرواز بالگردهاي امداد و نجات و در فرودگاه خرم‌آباد 517 پرواز برنامه‎اي و غيربرنامه‎اي و بالگرد امداد و نجات انجام شد.
** بازسازي و بازتواني
در بخش بازسازي و بازتواني اين گزارش اعلام شده است براي تعيين خسارت وارد شده به فرودگاه‌هاي کشور در سيل اخير به بررسي جامع و برآورد دقيق نياز است.
بررسي و برنامه ريزي براي اقدامات پيشگيرانه بعدي از جمله احداث کانال‎هاي انحراف آب، زه‎کشي، ايجاد مسيرهاي دسترسي و غيره نيز در برنامه هاي شرکت فرودگاه‎ها و ناوبري هوايي ايران قرار دارد.
به گزارش ايرنا، بارندگي هاي شديد و سيل از بيست و هشتم اسفندماه گذشته آغاز شد و همه استان هاي کشور را درگير کرد.
استان هاي گلستان، مازندران، ايلام، کرمانشاه، لرستان، خوزستان، چهارمحال بختياري و کهگيلويه و بويراحمد در شرايط اضطراري قرار گرفتند.
جاده هاي ميان شهري در اين نواحي بسته و بسياري از خانه ها در شهرها و روستاها ويران شد.
اقتصام*3061*1961*
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۰۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛شنبه هشتم اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، برای اطلاع از تاخیر یا تغییر برنامه پروازی شیراز به سایت فرودگاه به نشانی https://shiraz.airport.ir مراجعه کنید.

پروازهای ورودی داخلی:

پروازهای خروجی داخلی:

پروازهای ورودی خارجی:

پروازهای خروجی خارجی:

دیگر خبرها

  • شوخی مردم با موضوع «جت شخصی»/ کمک «ایر تاکسی» به صنعت هوایی
  • فعالیت های فرهنگی در فرودگاه های کشور +فیلم
  • فناوری‌های وارسی پروازی در فرودگاه گرگان انجام شد
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد از امروز
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛شنبه هشتم اردیبهشت
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان(۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
  • انجام ۲ پرواز به مقصد مدینه منوره
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه در ۷ اردیبهشت
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز جمعه هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پنجشنبه سیاه در فرودگاه‌های فرانسه