Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار قزوین با اشاره به ساخت و سازهای بی رویه و بدون مجوز در بسترهای رودخانه و مسیل ها، تاکید کرد: به این واحدها نباید خسارتی داده شود و مناطق مورد تصرف آنان نیز از طریق قانون باید بازپس‌گیری شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، عبدالمحمد زاهدی روز یکشنبه در سومین نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قزوین تاکید کرد: با توجه به اینکه میزان بارش های یک سال اخیر استان هفته گذشته تنها طی 48 ساعت به وقوع پیوست در صورت عدم مدیریت صحیح می توانست آسیب های جدی را به بار آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قزوین با بیان اینکه خشکسالی سال های اخیر مدیران را برای انجام اقدامات پیشگیرانه سیل غافل کرده بود،گفت: با وجود بی توجهی های صورت گرفته، بحران سیل در این استان به خوبی مدیریت و مهار شد.

وی با اشاره به 2 مورد فوتی و یک مصدوم به همراه خسارات وارد آمده به منازل و اراضی کشاورزی در برخی نقاط استان در جریان حادثه اخیر سیل استان قزوین،اظهار داشت: آسیب های صورت گرفته جهت تامین اعتبارات مورد نیاز باید به صورت دقیق مورد ارزیابی قرار گرفته و به تهران ارسال شود.

استاندار قزوین با بیان اینکه ما باید تحت هر شرایطی با طبیعت کنار بیاییم و آن را جزیی از زندگی خود بدانیم، یادآور شد: در غیر این صورت و با انجام اقدامات نسنجیده خود باعث قهر طبیعت شده و جامعه نیز با آسیب های دوچندان روبرو می شود.

زاهدی اضافه کرد: بانک اطلاعات استان در حوزه ماشین آلات و اسکان های اضطراری باید از سوی بخش های دولتی و خصوصی تهیه و به مدیریت بحران استانداری ارسال شود تا در مواقع بحرانی و با امکان سنجی های درست بتوانیم ضمن مدیریت بحران، کمک های اضطراری را به مناطق حادثه دیده ارسال کنیم.

نماینده عالی دولت در قزوین اضافه کرد: براساس ماده 25 آیین نامه اجرایی قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور، در تنظیم بودجه استانی همه ساله 5 درصد از اعتبارات جهت انجام وظایف محول شده باید به مدیریت بحران تخصیص یابد که این مساله در سال جاری باید محقق شود.

استاندار قزوین در ادامه با اشاره به ساخت و سازهای بی رویه و بدون مجوز در بسترهای رودخانه و مسیل ها، تاکید کرد: به این واحدها نباید خسارتی داده شود و مناطق مورد تصرف آنان نیز از طریق قانون باید بازپس گیری شود.

وی ادامه داد: در حوزه آبی نیز باید با توجه به انباشتگی آب در مناطق استان، مدیریت توزیع آن از طریق آب منطقه ای به نحو صحیحی صورت گیرد و برای نجات برخی تاسیسات مناطق مانند شهرک های صنعتی نظیر آراسنج نیز مطالعات لازم و اصولی انجام شود.

استاندار قزوین همچنین خطاب به بنیاد مسکن استان،گفت: مقاوم سازی و بهسازی منازل روستاهایی که در بارش های اخیر به علت خشتی بودن دچار خسارت شده اند، باید در دستور کار جدی این نهاد قرار بگیرد.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 خشکسالی دولتی و خصوصی طبیعت کشاورزی مدیریت بحران 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۰۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات طرح جدید برای انسداد مرز‌های شرقی؛ ساخت دیوار ۴ متری

جانشین فرمانده فراجا توضیحاتی را درباره طرح جدید انسدد در مرزهای شرقی کشور ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، سردار قاسم رضایی درباره اجرای طرح انسداد مرز‌های شرقی گفت: مسئولیت مرز‌های کشور با فرماندهی انتظامی است و مرزبانی وظیفه کنترل و مدیریت مرز‌ها را دارد. در بعضی از مرز‌ها مانند مرز‌های شمال غربی و مرز‌های شرقی، تهدیداتی از آن سوی مرز‌ها وجود دارد که ما با آن مقابله می‌کنیم.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور ادامه داد: به عنوان مثال حمل و نقل مواد مخدر یا تردد اشرار و حتی نفوذ تروریست‌ها ممکن است از این مرز‌ها صورت بگیرد. در همین راستا و بنابر درخواست پلیس، مقرر شد انسداد‌های فیزیکی در این مرز‌ها ایجاد شود تا کنترل و مدیریت آن‌ها بهتر صورت گیرد.

رضایی اظهارکرد: بنابراین با مدیریت فراجا و استفاده از نظرات کارشناسی مرزبانی و بودجه‌ای که دولت تامین کرده است، مقرر شد از امکانات مهندسی رزمی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ساخت این دیوار‌ها نیز استفاده شود. در صورت نیاز با سپاه پاسداران نیز هماهنگی‌هایی صورت خواهد گرفت و از ظرفیت آنان نیز استفاده خواهیم کرد. در واقع این طرح، طرح پلیس است که ارتش به خاطر داشتن دانش فنی مناسب اجرای آن را بر عهده گرفته است. در مجموع فراجا مسئول تامین امنیت مرز‌های کشور است.

وی با بیان اینکه همه منطقه دیوارکشی نخواهد شد؛ افزود: تنها در نقاطی که آسیب پذیری وجود دارد این انسداد فیزیکی ایجاد می‌شود. علاوه بر آن مرزبانان و مرزنشینان غیور ما نیز در تامین امنیت مشارکت دارند. خوشبختانه تجهیزات خوبی نیز برای رصد و پایش مرز‌ها در اختیار فراجا قرار دارد و البته این تجهیزات بیشتر هم خواهد شد.

دیگر خبرها

  • آماده‌باش مدیریت بحران برای بارش باران در ۱۸ استان
  • بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای
  • رگبار و رعدوبرق تهران را دربرمی‌گیرد / پیش‌بینی لغزندگی جاده‌ها و آب‌گرفتگی
  • هشدار نارنجی؛ آماده‌باش مدیریت بحران برای ۱۸ استان
  • قطع‌نامه‌ای در حوزه تاب‌آوری و مدیریت بحران برای مسئولان تدوین می شود
  • جزئیات طرح جدید برای انسداد مرز‌های شرقی؛ ساخت دیوار ۴ متری
  • بارش باران در مناطق مختلف آذربایجان شرقی
  • مقابله با ساخت و سازهای غیراصولی و ناایمن در کرمانشاه
  • اراضی رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شدند
  • تمام محورهای مواصلاتی استان یزد باز است/ تغییر الگوهای بارشی در استان یزد