Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سردار پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی شورای هماهنگی مدیریت بحران استان مرکزی گفت: در سیل اخیر سپاه استان مرکزی در سه استان گلستان، لرستان و خوزستان کمک رسانی داشته است.

وی با اشاره به اینکه استان مرکزی به عنوان معین استان‌های لرستان و ایلام ماموریت پیدا کرد، افزود: ابتدا کمک رسانی در استان گلستان انجام شد ولی بعد از مشخص شدن حجم خرابی‌ها در دو استان لرستان و خوزستان با لغو ماموریت در گلستان کمک رسانی در دو استان دیگر ادامه یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی تصریح کرد: با مشخص شدن نقش ارتش و سپاه‌های استانی در استان‌های سیل زده در جلسه جلسه رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با فرماندهان ارتش و سپاه، در حال حاضر سه روز از تحویل گرفتن منطقه پل دختر توسط سپاه روح الله گذشته و این قرارگاه فعال است.

سردار پاسدار کریمی با اشاره به فرمان سردار سلیمانی مبنی بر برپایی موکب های اربعین برای کمک رسانی به مناطق زلزله زده، تصریح کرد: تعداد ۱۰ موکب استان مرکزی قبل از این فرمان اعلام آمادگی کرده بودند و بخشی از آن ها نیز به مناطق مورد نظر اعزام شدند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۵۰۰ نفر در قالب گروه های جهادی به این مناطق اعزام شده اند، عنوان کرد: این تعداد در قالب ۲۵ گروه از تمامی شهرستان های استان مرکزی هستند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با بیان اینکه امکانات و تجهیزات مهندسی سپاه روح الله نیز به استان های سیل زده اعزام شده اند، گفت: همچنین حدود ۳۰ دستگاه خودروی تاکتیکی در مناطق سیل زده حضور دارند.

وی با اشاره به ارسال ۲۶۰ میلیون تومان انواع اقلام ضروری به استان لرستان، ادامه داد: این اقلام با بیش از ده‌ها کامیون برای سیل زدگان ارسال شد و از روز گذشته تاکنون نزدیک به ۲۴ قلم کالا با ارزش ریالی ۶۰ میلیون تومان کمک های مردمی جمع آوری شده که به دست سیل زدگان رسیده است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با بیان اینکه در لرستان دیگر نیازی به نان و فتیر نیست، گفت: حدود ۲میلیون و ۶۰۰ هزار قرص فتیر به این استان اهدا شده است؛ همچنین با استقرار نانوایی و آشپزخانه در مناطق سیل زده نیز نان و غذای گرم با ظرفیت ۵۰۰۰ نفر در هر وعده بین سیل زدگان توزیع می شود.

وی با اشاره به مشکلات نحوه توزیع امکانات در لرستان، گفت: در دو سه روز اول مشکلاتی وجود داشت چراکه ارتباط عمده جاده های این استان قطع شده بود و باید به صورت هوایی کمک ها منتقل می شد که با ۱۰۵ سورتی پرواز تنها توسط یگان های سپاه بسیاری از این مشکلات کاهش پیدا کرد.

وی با اشاره به ارسال حدود ۱۳۰ میلیون تومان انواع امکانات به استان ایلام، افزود: راه های ارتباطی ۱۳ روستای شهرستان دره شهر دچار مشکل شده است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی در پایان با اعلام آمادگی برای کمک‌رسانی به سیل زدگان استان خوزستان خاطرنشان کرد: بیشتر اقلام مورد نیاز در مناطق سیل زده چادر، پتو، زیرانداز، آب معدنی، اقلام خوراکی، اقلام گرمایشی و دستگاه‌های مهندسی است.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۱۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزم جانانه لرها در عملیات کربلای پنج زبانزد فرماندهان است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسمی که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه، و سالروز شهادت اسوه اخلاق، استاد شهید مرتضی مطهری و بزرگداشت روز معلم، در خرم آباد برگزار شد به نقش بی بدیل رزمندگان لرستانی در طول هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: لشکر ۵۷ حضرت ابوالفضل (ع) لرستان در دوران جنگ تحمیلی نقش مهم و تعیین کننده‌ای داشت و حضور نیرو‌های این لشکر و رزم جانانه آنان در عملیات کربلای پنج همواره زبانزد فرماندهان است.
سردار علی فضلی افزود: مناطقی که لشکر ۵۷ حضور داشته، همیشه شاهد رزم و حماسه ستودنی فرزندان برومند لرستان بوده و خون پاک آنان، نام آنان را در تاریخ پر آوازه کرد.
 سردار نعمت اله باقری فرمانده سپاه لرستان نیز وجود معنویت را رمز ماندگاری سپاه دانست و گفت: آنچه که نیرو‌های مسلح ما را متمایز کرده معنویت و ولایت پذیری آنهاست. 
حجت الاسلام درویشی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان نیز تعالی معنوی و رشد بالنده برای ساخت سرمایه انسانی مؤمن و کار آمد را از اولویت‌های مهم برنامه سپاه دانست.
 در ادامه ضمن تجلیل از خانواده چند تن از شهدای مدافع حرم و امنیت استان، از اساتید، مربیان و هادیان سیاسی سپاه لرستان تجلیل شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رفع مشکلات عشایر ضروری است
  • رزم جانانه لرها در عملیات کربلای پنج زبانزد فرماندهان است
  • ضوابط صادراتی جدید محصولات جنگلی اعلام شد
  • دشوارترین عملیات نظامی در دوران جنگ با عراق /کدام فرمانده سپاه به در روز اول به شهادت رسید؟
  • تولید چادرهای امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی
  • آئین نکوداشت آیت الله موسوی جزایری برگزار می شود
  • آئین تکریم آیت الله موسوی جزایری برگزار می‌شود
  • ارسال کمکهای مردمی از شاهین شهر و میمه به سیل زدگان جنوب شرق
  • استفاده از ظرفیت‌های خدادادی برای توسعه لرستان