Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@03:34:19 GMT

برگزاری جشنواره کوچ عشایر دشت مغان در نیمه شعبان

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۴۲۱۸۴

برگزاری جشنواره کوچ عشایر دشت مغان در نیمه شعبان

امام جمعه اردبیل گفت: جشنواره کوچ عشایر به صورت ویژه و باشکوه نیمه شعبان در دشت مغان برگزار می‌شود و دستگاه‌های اجرایی باید با برنامه‌ریزی اساسی این جشنواره را برپا کنند. ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۳ استانها اردیبل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی عصر امروز در جلسه هماهنگی جشنواره کوچ عشایر در اردبیل اظهار داشت: طبق تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های انجام یافته جشنواره کوچ عشایر به صورت ویژه و باشکوه نیمه شعبان در دشت مغان برگزار می‌شود و دستگاه‌های اجرایی باید با برنامه‌ریزی اساسی این جشنواره را برپا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که این جشنواره به صورت ملی برگزار می‌شود و حتی انتظار می‌رود از عشایر کشورهای دیگر در این جشنواره حضور یابند بیان کرد: قابلیت‌های دشت مغان باید به همگان معرفی شود.

جشنواره عشایر و اقوام در فارس به صورت مستمر برگزار می‌شودجشنواره کوچ عشایر استان اردبیل در سطح بین‌المللی برگزار می‌شوداردبیل|سومین جشنواره کوچ عشایر در اصلاندوز برگزار می‌شود

عاملی بیان کرد: باید هر چه سریع‌تر مکان‌یابی جشنواره کوچ عشایر  به صورت علمی انتخاب شود و یک مکان بکر و مناسب برای برپایی این جشنواره انتخاب شود چرا که این جشنواره بسیار حائز اهمیت است.

امام جمعه اردبیل گفت: انتظار می‌رود دستگاه‌های مربوطه برای این جشنواره از ظرفیت‌های مربوطه استفاده و از معاون رئیس جمهور دعوت به عمل آورند چرا که این جشنواره نماد عشایر بوده و این مسئله باید به صورت ویژه تبیین و اطلاع‌رسانی شود.

عاملی از برنامه‌ریزی واگذاری زمین به عشایر خبر داد و گفت: این طرح نیز ویژه بود و باید مسئولان به این امر اهتمام ویژه‌ای داشته  باشند.

وی بیان کرد: برگزاری مسابقه‌های سنتی با آداب و رسوم عشایر مبنای کار قرار گیرد و توانمندی عشایر استان نیز به همگان معرفی شود.

امام جمعه اردبیل گفت: عشایر نقش اساسی در رونق تولید دارند و ما قدردان تلاش‌ها و زحمات عشایر دشت مغان هستین که شبانه‌روز برای توسعه و پیشرفت کشور تلاش می‌کنند.

عاملی خواستار رونمایی کتاب‌های عشایر که توسط نویسندگان طراز اول دشت گردآوری شده بود شد و بیان کرد: باید این کتاب‌ها نیز معرفی شود چرا که عشایر با داشتن این ظرفیت‌ها باید به همگان معرفی و شناسانده شوند.

وی بیان کرد: در این جشنواره باید از عشایر کشور دعوت شود و نیاز است در این زمینه برنامه‌ریزی هدفمندی توسط دستگاه‌های مربوطه مبنای کار قرار گیرد.

عاملی تصریح کرد: نمایش آلاچیق‌ها و تولیدات عشایر اولویت اساسی است که در این جشنواره باید مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: این جشنواره باید با پرچم جمهوری اسلامی ایران وزین شود تا زیبابی خاصی به جشنواره بخشیده شود.

امام جمعه اردبیل گفت: صدا و سیما و خبرنگاران و خبرگزاری‌ها نقش اساسی در اطلاع‌رسانی و تبلیغات کوچ عشایر دارند و باید این جشنواره به صورت ویژه با پوشش خبری استانی و ملی و بین‌المللی مبنای کار قرار داده شود.

عاملی افزود: عشایر استان ظرفیت بالایی دارند و باید این ظرفیت‌ها به شکل همه‌جانبه معرفی شود و در این زمینه دستگاه‌های مربوطه باید برنامه‌های هدفمندی داشته باشند.

وی بیان کرد: مسابقات اسب‌سواری و مسابقات سنتی باید در این جشنواره گنجانده شود.

عاملی با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد ناامیدی در بین مردم اظهار کرد: باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود شور و نشاط خاصی در بین مردم ایجاد شود چرا که این شور و نشاط تمام نقشه‌های دشمنان را خنثی می‌کند.

انتهای پیام/ ع

R41374/P1494/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۲۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از قطار اردبیل- میانه در نیمه اول سال جاری

ایسنا/اردبیل استاندار اردبیل با اذعان بر اینکه معلمی شغل انبیاست و قداست و شرافت آن ارزشمند است، گفت: امیدواریم نمره قبولی را از معلمان خود گرفته باشیم.

سیدحامد عاملی ۱۲ اردیبهشت در دومین گردهمایی جمعی از بازنشستگان و پیشکسوتان آموزش و پرورش استان اردبیل ضمن تبریک روز معلم این شغل را بافضیلت توصیف کرد و افزود: معلمی قداست و شرافت دارد و در جامعه ارزشمند است.

وی ادامه داد: معلمان به نوعی ایثار می کنند و زندگی و عمر خود را در مسیر انسان سازی و آینده انسان های شایسته صرف می نمایند.

استاندار اردبیل با عنوان اینکه فضیلت کار معلمی را با هیچ چیز نمیتواند عوض کرد، گفت: مشکلات اقتصادی و معیشتی در جامعه وجود دارد و برخی مسائل را برای معلمان استان ایجاد کرده است، اما از قداست و شرافت شغل معلمی کم نمی کند.

عاملی اضافه کرد: قدردان زحمات و تلاش های معلمان بااخلاص هستیم و امیدواریم وظیفه شاگردی را بجا آورده باشیم و نمره قبولی را از معلمان خود گرفته باشیم.

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استان اردبیل دارای ظرفیت‌های متعدد کشاورزی و صنعتی و گردشگری و منابع انسانی است، اظهار کرد: رتبه این استان در سطح کشور از لحاظ شاخص های توسعه ای مناسب نیست و اقداماتی را برای برطرف کردن مشکلات استان و تأمین زیرساختهای لازم انجام داده ایم.

وی تصریح کرد: در نیمه اول سال جاری قطار اردبیل به میانه به بهره برداری خواهد رسید و پیگیر اتصال آن به پارس آباد تا روسیه و هلسینکی خواهیم بود.

عاملی از کنسلی ۱۷ پرواز در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: با استقرار تجهیزات در فرودگاه کنسلی ها کاهش خواهد یافت.

وی به تولید یک میلیون تن محصولات کشاورزی اشاره کرد و افزود: ۱۷ هزار میلیارد تومان به درآمد بخش کشاورزی استان اردبیل اضافه خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهره برداری از قطار اردبیل- میانه در نیمه اول سال جاری
  • افزایش ۲۰ درصدی اعضای کتابخانه‌های فعال در استان اردبیل
  • حمله خرس به یکی از عشایر دزفولی/ مصدوم در سلامت کامل است
  • برگزاری جشنواره‌های ویژه گردشگری در اردبیل برنامه‌ریزی می‌شود
  • کوچ بهاره عشایر در خراسان شمالی آغاز شد
  • بیمه سلامت متولی امر بیمه همگانی است
  • هنرنمایی زنان عشایر در ۳۰ رشته صنایع دستی
  • پیرمغان را با صدای علیرضا عصار و با شعر حافظ بشنوید
  • شیراز میزبان جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور شد
  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود