Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-27@21:20:16 GMT

ویژگی‌ جالب دقیق ترین ساعت مچی دنیا+ عکس

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۴۲۶۶۰

به گزارش ایلنا، این ساعت که با استفاده از یک کریستال کوارتز جدید طراحی شده از دقت ±۱ در سال برخوردار است. به بیان دیگر، حداکثر میزان خطای ساعت یادشده در سال از یک ثانیه فراتر نمی‌رود.

ساعت یادشده که Caliber ۰۱۰۰ نام دارد، در مقایسه با تمامی ساعت‌های مچی رقیب در بازار دقت بسیار بالایی دارد. معمولاً دقت ساعت‌های مچی گران قیمت و خوش ساخت در بازار ±۱۵ است و این ساعت‌ها هر ماه ۱۵ ثانیه تأخیر داشته یا به جلو می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار است این ساعت گران بها در سه مدل مختلف روانه بازار شود. در مجموع تنها ۸۰۰ عدد از این ساعت توسط شرکتسیتیزن تولید می‌شود. در درون قاب ۳۷.۵ میلیمتری هر یک از این ساعت‌ها از فناوری تأمین انرژی خاص سیتیزنموسوم به سوپر کوارتز – که مبتنی بر دریافت انرژی خورشید و استفاده از یک باتری خاص لیتیوم تیتانیومی است - و فناوری اختصاصی افزایش دقت استفاده شده است.

ساعت یادشده با یک بار شارژ باتری تا شش ماه قابل استفاده است و در صورت قرار گرفتن در حالت صرفه جویی این زمان به هشت ماه افزایش می‌یابد. این ساعت در دمای مابین منفی ۲۰ تا مثبت ۶۰ درجه سانتیگراد به خوبی عمل می‌کند. مقاومت در برابر ضربه و میدان‌های مغناطیسی از جمله دیگر مزایای این ساعت است.

قیمت گران‌ترین مدل این ساعت که در قاب آن از طلا و یاقوت استفاده شده و تنها ۱۰۰ عدد از آن تولید می‌شود ۱۶۸۰۰ دلار خواهد بود. قیمت دو مدل دیگر که در آنها از تیتانیوم و مروارید استفاده شده هم هر دو ۷۴۰۰ دلار است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: انرژی دلار صرفه جویی فناوری نور خورشید ویژگی ساعت مچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۲۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سطح اعتبار سنجی تسهیلات خرد دقیق‌تر می‌شود+ فیلم

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی با اشاره اقدامات این نهاد برای اصلاح نظام اعتبارسنجی تسهیلات خرد، پیرامون جزئیات آن گفت: در مدل کنونی میزان پوشش و دقت آن به ترتیب ۳۰ و ۶۰ درصد است، اما در مدل جدید میزان پوشش آن ۱۰۰ و مقدار دقت آن هم تقریباً ۸۹ درصد است

گروه بانک و بورس بازاررنیوز- سعید ترکاشوند- «مهران محرمیان» معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون توقف روند اعتبارسنجی متقاضیان تسهیلات خرد اظهار کرد: این سیاست متوقف نشده و همین الان هم در حال اجراست، اما مسئله مهمی که پیرامون آن وجود دارد این است که مدل فعلی اعتبارسنجی متقاضیان تسهیلات خرد از کارایی لازمی برخوردار نیست.


معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی تاکید کرد: در مدل کنونی اعتبار سنجی از نظر پوشش فقط ۳۰ درصد مردم امتیاز اعتباری لازم را دارند و از نظر دقت هم اعداد آن ۶۰ درصد است. در مدل جدید اعتبار سنجی تسهیلات خرد، پوشش آن حدود ۱۰۰ درصد بوده و دقت آن هم تقریباً ۸۹ درصد برآورد می‌شود. در حال حاضر مدل جدید اعتبار سنجی تسهیلات قرابت بسیاز زیادی با استاندارد‌های جهانی دارد.


وی تصریح کرد: اکنون فرایند آزمایشی این مدل اعتبارسنجی انجام شده و در حال طی کردن مراحل نهایی خود است. با اتمام مراحل آزمایش آن، به زودی این مدل اعتبارسنجی در نظام بانکی کشور اجرا خواهد شد.


مشروح گفته‌های محرمیان را در کلیپ زیر مشاهده کنید؛

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: اعتبارسنجی ، بانک مرکزی ، نظام بانکی ، تسهیلات خرد ، مهران محرمیان لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9g

دیگر خبرها

  • شاسی بلند Exlantix با قیمت ۲۷ هزار دلاری وارد بازار می شود
  • سطح اعتبار سنجی تسهیلات خرد دقیق‌تر می‌شود+ فیلم
  • تاریخ و ساعت دقیق پخش فینال جام ملت‌های فوتسال بین ایران و تایلند
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۱:۰۰
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • جنگ در اقتصاد دیجیتال دنیا ؛ تیک تاک در آمریکا می ماند؟
  • (ویدئو) این ربات سرطان ریه را تشخیص می‌دهد
  • تاریخ و ساعت دقیق پخش سریال بدل علی مشهدی
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۰:۳۰
  • رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر