Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@18:09:13 GMT

چگونه تاریخ انقضای ویندوز ۱۰ را بررسی کنیم

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۴۲۶۹۰

چگونه تاریخ انقضای ویندوز ۱۰ را بررسی کنیم

اجزای داخلی Insider Preview ویندوز ۱۰ به یک زمان شمار داخلی مجهز هستند. هر کدام از آن‌ها یک تاریخ انقضا دارند و در نهایت بعد از سررسید این تاریخ ویندوز دیگر بوت نخواهد شد. مایکروسافت برای این نسخه‌ها تاریخ انقضا تعیین کرده است تا استفاده کاربران از نسخه‌های قدیمی و ناپایدار ویندوز ۱۰ جلوگیری کند. اما چگونه می‌توان از زمان این اتفاق آگاه شد؟

چه اتفاقی رخ می‌دهد وقتی یک نسخه ویندوز ۱۰ منقضی می‌شود؟



اول از همه باید به این نکته توجه داشته باشید که این تنها مختص نسخه‌های ناپایدار Insider Preview در ویندوز ۱۰ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نسخه‌های پایدار ویندوز ۱۰ هرگز تاریخ گذشته و غیرفعال نمی‌شوند، حتی وقتی که مایکروسافت دیگر به‌روزرسانی‌های امنیتی برای آن‌ها منتشر نمی‌کند.

طبق اعلام مایکروسافت وقتی یک نسخه از ویندوز ۱۰ منقضی می‌شود شما یک پیام هشدار دریافت می‌کنید که می‌گوید شما در حال استفاده از یک نسخه تاریخ گذشته هستید. این هشدار روزی یک بار تکرار می‌شود و علاوه بر این شما هشدار‌های UAC (User Access Control) را نیز مشاهده خواهید کرد. قبلا گزارشات حاکی از این بود که ویندوز ۱۰ بعد از منقضی شدن هر سه ساعت ریبوت می‌شود.

در گذشته مایکروسافت اعلام کرده بود که نسخه‌های منقضی شده دو هفته پس از پایان تاریخ انقضا دیگر بوت نخواهند شد و شما برای استفاده مجدد از کامپیوتر خود باید یک بار دیگر یک نسخه جدید از ویندوز را نصب کنید و یا به سراغ یک نسخه پایدار بروید که هرگز منقضی نمی‌شود.

مایکروسافت برای این نسخه‌ها تاریخ انقضا تعیین کرده است تا استفاده کاربران از نسخه‌های قدیمی و ناپایدار ویندوز ۱۰ جلوگیری کند. این نسخه‌های خاص از ویندوز ۱۰ تنها برای آزمایش کردن ساخته می‌شوند و بنابراین دلیلی وجود ندارد که شما روی یک نسخه آزمایشی قدیمی که ممکن است با باگ‌های متعددی نیز همراه باشد باقی بمانید.

چگونه تاریخ انقضا را بررسی کنیم

شما می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن winver تاریخ انقضای نسخه آزمایشی ویندوز ۱۰ خود را بررسی کنید. برای باز کردن آن عبارت winver را در منوی استارت تایپ کرده و کلید اینتر را فشار دهید. همچنین می‌توانید با فشردن کلید‌های Windows+R پنجره Run را باز کرده و winver را در آن تایپ کنید.  


بعد از اجرای اپلیکیشن winver تاریخ و ساعت دقیق انقضای ویندوز ۱۰ شما نمایش داده خواهد شد. فراموش نکنید که قبل از سررسید انقضای ویندوز خود به یک Insider build جدیدتر از ویندوز ۱۰ به‌روزرسانی کرده و یا به سراغ یک نسخه پایدار ویندوز ۱۰ بروید.



Winver نسخه ویندوزی که در حال استفاده از آن هستید را هم به شما نشان می‌دهد. این اطلاعات را در اپلیکیشن Settings نیز می‌توانید پیدا کنید.


منبع:shabakeh-mag.com

منبع: پارسینه

کلیدواژه: علم و فناوری ویندوز 10 آپدیت ویندوز آپدیت ویندوز 10

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۲۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودروی ایسوزو D-MAX مدل 2024 چه مشخصاتی دارد؟

خودروی ایسوزو D-MAX مدل 2024 دارای هشت کیسه هوا، ترمز اضطراری خودکار، نظارت بر نقاط کور، نظارت بر توجه راننده و دوربین دنده عقب است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، خودروی ایسوزو D-MAX مدل ۲۰۲۴ در دو نسخه با دو موتور چهار سیلندر توربو دیزل عرضه می‎‌شود، نسخه نخست دارای یک موتور ۱.۹ لیتری با قدرت ۱۱۰ کیلووات و گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر است و نسخه دوم از یک موتور ۳.۰ لیتری با ۱۴۰ کیلووات قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد، هر دو نسخه با یک گیربکس شش‌سرعته دستی یا شش‌سرعته اتوماتیک با محرک ارسال شده به چرخ‌های عقب یا چهار چرخ متحرک همراه می‌شوند.

شرکت تولیدکننده ادعا کرده است که مصرف سوخت ترکیبی خودرو ایسوزو D-MAX مدل ۲۰۲۴ با توجه به نوع آن بین ۶.۷ تا ۷.۰ لیتر سوخت در هر صد کیلومتر بر ساعت است، ظرفیت مخزن سوخت هر دو نسخه از این خودرو ۷۶ لیتر است؛ طول و عرض خودروی یادشده به ترتیب ۵۲۸۰ و ۱۸۷۰ میلی‌متر است، ارتفاع آن ۱۸۱۰ میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن نیز ۳۱۲۵ میلی‌متر است.

خودروی ایسوزو D-MAX مدل ۲۰۲۴ دارای هشت کیسه هوا، ترمز اضطراری خودکار، نظارت بر نقاط کور، نظارت بر توجه راننده، هشدار برخورد به جلو، هشدار خروج از خط، کروز کنترل تطبیقی، تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی و دوربین دنده عقب است، از دیگر مشخصات آن نیز می‌توان به چرخ‌های ۱۷ اینچی، چراغ‌های جلو هالوژن، نور بالا اتوماتیک، نمایشگر هشت اینچی، سیستم صوتی مجهز به چهار بلندگو، دو پورت USB-C و یک پورت USB-A اشاره کرد، این خودرو در رنگ‌های سفید، مشکی، نقره‌ای، آبی، قرمز و نارنجی به فروش می‌رسد.

کد خبر 748301

دیگر خبرها

  • گوشی جدید ناتینگ، ۲ روز دیگر رونمایی می‌شود
  • خاص ترین نسخه ژیان را هوش مصنوعی بیرون داد! (عکس)
  • کشف ۴ میلیارد تومان داروی غیرمجاز و تاریخ گذشته در پردیس
  • پیش‌تولید سریال پایتخت ۷ آغاز شد
  • رولکس ؛ نسخه «چه کسی اهمیت می دهد» (+عکس)
  • خودروی ایسوزو D-MAX مدل 2024 چه مشخصاتی دارد؟
  • خودرو ایسوزو D-MAX مدل 2024 چه مشخصاتی دارد؟
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی
  • اتصال نسخه الکترونیک به بیمه‌های تکمیلی تا یک ماه دیگر
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» رونمایی شد