Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@10:02:56 GMT

تلاوت سوره یاسین با صدای استاد سلیمی + صوت

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۴۲۷۰۰

تلاوت سوره یاسین با صدای استاد سلیمی + صوت

عباس سلیمی، پس از پیروزی انقلاب اسلامی به‌عنوان اولین نماینده جامعه قرآنی، عازم مسابقات بین‌المللی مالزی شد و پس از بازگشت، لوح و جام خود را به امام خمینی (ره) تقدیم کرد. ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۱ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، عباس سلیمی متولد 1332 تهران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مدرک کارشناس علوم قضایی و کارشناسی ارشد رشته حقوق (علوم جزا و جرم‌شناسی) دارد.

  از اساتیدش می‌توان به آیت‌الله شیخ جعفرسبحانی اشاره کرد. وی از دوران نوجوانی، توفیق حضور در جلسات قرآنی را به دست آورد. والدین او بهترین مشوقش برای قرائت قرآن بودند. درسال 56 به‌عنوان قاری قرآن در محضر استادش آیت‌الله سبحانی در مراسم حج تمتع حضور یافت. پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 58 به‌عنوان اولین نماینده جامعه قرآنی ایران اسلامی عازم مسابقات بین‌المللی مالزی شد و پس از بازگشت جام مسابقات را به عنوان نفر اول در شهر قم به امام خمینی (ره) تقدیم کرد.

وی در سال 61 نیز به عنوان اولین داور ایرانی به مسابقات بین‌المللی کشور مالزی اعزام شد و در آن مسابقات قضاوت کرد. نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن‌کریم مالزی در رشته قرائت (سال58)، آثار ماندگار قرآنی، تألیف کتابی با عنوان «چهل قصه، چهل پند»، طراحی و اجرای برنامه‌های قرآنی در صدا و سیما و کارشناس اجرای برنامه «صبح امید». همکاری با بسیاری از سازمان‌ها و نهادهای قرآنی کشور در زمینه اداره و اجرای مسابقات قرآن‌کریم و تالیف دو کتاب تحت عنوان «زمزمه‌های مولا» و «شرح چهل حدیث» را در پرونده دارد.

استاد سلیمی هم‌اکنون به عنوان مسئول فرهنگی و امور زائران حرم حضرت عبدالعظیم(ع) و عضو هیات امنای سازمان دارالقرآن‌الکریم و مشاور قرآنی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه مشغول فعالیت است.

در ادامه، تلاوتی از سوره مبارکه یاسین با صدای استاد عباس سلیمی را می‌شنوید.

انتهای پیام/
 

R1444/P/S4,37/CT1 واژه های کاربردی مرتبط قرآن کریم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قرآن کریم قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۲۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش شطرنج باز خوزستان در مسابقات شهر‌های آسیا

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مسابقات شطرنج شهر‌های آسیا در شهر خانتی مانسیسک کشور روسیه پیگیری شد که سینا موحد در دور نهم و پایانی بر شطرنج باز تیم مغولستان غلبه کرد.

تیم تهران نیز که سینا موحد در ترکیب آن حضور داشت، با نتیجه ۴ بر صفر تیم سوخباتر مغولستان به برتری دست یافت و با ۱۶ امتیاز پس از میزبان نایب قهرمان شد.

سینا موحد پیش از این مقابل حریفان خود به ۶ پیروزی و ۲ شکست دست پیدا کرده بود.

تیم بانوان تهران نیز مقام ششم را کسب کرد.

تیم آقایان شهر تهران» با ترکیب استاد بزرگ مسعود مصدق پور، استاد بزرگ بردیا دانشور، استاد بین‌المللی آبتین عطاخان، استاد بین‌المللی سیدکیان پورموسوی و استاد فیده سینا موحد دراین رقابت‌ها شرکت کرد.

استاد بین‌المللی بانوان میترا اصغرزاده، استاد بین‌المللی بانوان پروا بهزاد نظیف، استاد فیده بانوان آناهیتا زاهدی‌فر، استاد فیده بانوان ملیکا محمدی و استاد فیده بانوان طناز ازلی نفرات تشکیل دهنده تیم بانوان تهران بودند.

۱۵ تیم از ۱۱ کشور برگزار کنتده مسابقات شطرنج شهر‌های آسیا بودند.

دیگر خبرها

  • رقابت ۶۵۰ دانش‌آموز یزدی در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان یزد
  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی
  • فیلم/ تلاوت قرآن کریم قبل از بیانات رهبر انقلاب
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • درخشش شطرنج باز خوزستان در مسابقات شهر‌های آسیا
  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • حنجره خود را در کرسی های تلاوت قرآن در سرزمین وحی، وقف خدا کنید
  • تلاوت آیات سوره بقره از سوی گروه تواشیح بین المللی تسنیم
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند