Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر سرتیپ حیدری با بیان اینکه کل ارتش پای کار آمده است تا به سیل زدگان کمک کند، گفت: نیروی هوایی ارتش ۲۰۰ تن بار را به استان های حادثه دیده منتقل کرده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاعی خبرگزاری شبستان، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» شب گذشته (یکشنبه 18 فروردین) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکهدو سیما درباره وضعیت کنونی استان های سیل زده کشور با توجه به موج جدید بارش ها گفت: «بنا بر اوامر فرمانده معظم کل قوا، همه از جمله ارتش و نیروهای مسلح و سپاه پاسدران پای کار آمدیم و مشغول خدمت به سیل زدگان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعی کردیم در روزهای اول از مشکلات مردم سیل زده کم کنیم به همین علت پل های ارتباطی بین روستاها را احداث کردیم.»

 

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه در جریان امدادرسانی و خدمت به سیل زدگان هوانیروز رکورد تاریخی به دست آورد، گفت: «735 سورتی پرواز را انجام داد تا دو هزار و 394 نفر و 158 تن بار را جا به جا کند.

 

امیر حیدری با بیان اینکه کل ارتش پای کار آمده است تا به سیل زدگان کمک کند، گفت: «نیروی هوایی 200 تن بار را به استان های حادثه دیده منتقل کرده است. سعی کردیم توزیع اقلام به صورت مدبرانه مدیریت شود. بالگردهای هوانیروز به همه روستاهای حادثه دیده چندین بار پرواز کرده اند و اقلام مورد نیاز مردم را توزیع کرده اند.»

 

در بخش دیگری از این برنامه رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز درباره کمک رسانی های این نهاد به استان های سیل زده کشور به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: «کمک های مردمی از طریق کمیته امداد امام خمینی (ره) و هلال احمر به دست مردم سیل زده می رسد و این کمک ها موثر بوده است.»

 

«سید پرویز فتاح» با بیان اینکه تاکنون 43 میلیارد تومان کمک های مردمی به صورت نقدی و کالا در کمیته امداد امام خمینی (ره) جمع آوری شده است، ادامه داد: «از این میزان حدود 20 میلیارد تومان نقد و 23 میلیارد تومان به صورت کالا است.»

 

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه برای 20 هزار خانوار سیل زده در استان لرستان 2 برابر مستمری ماهانه از محل کمک های مردمی پرداخت کردیم، گفت: «این مبلغ معادل 11 و نیم میلیارد تومان پول نقد بوده است که این میزان درکل کشور 40 هزار خانوار بود.»

 

وی با بیان اینکه 15 هزار خانوار در استان لرستان را علاوه بر خانواده های تحت پوشش کمیته امداد پذیرفتیم تا از محل کمک های مردمی به آنها کمک کنیم، گفت: «افراد تحت پوشش کمیته امداد، بیمه هستند و می توانند از این محل خسارات دریافت کنند و از محل صندوق وام ولایت هم تا 5 میلیون تومان وام می دهیم. همچنین کمیته امداد امام خمینی(ره) آماده تامین لوازم خانوادگی برای 35 هزار خانوار در استان لرستان است.»

 

در بخش دیگری از این برنامه خبری مسئول موکب های استان خوزستان نیز با بیان اینکه از ابتدای سیل در استان خوزستان و از زمانی که روستاهای حاشیه رودخانه های کارون، دز و کرخه تخلیه شدند موکب مردمی استان خوزستان به طور مرتب و شبانه روزی در مقرها مسقر شدند، گفت: «این موکب در سه وعده در روز از مردم پذیرایی می کنند.»

 

حجت الاسلام «سید محمد موسوی» با بیان اینکه 800 موکب در استان خوزستان که در مراسم اربعین خدمت رسانی می کنند در موضوع سیل زدگان هم فعال شده اند تا به حادثه دیدگان کمک کنند، گفت: «تا یک ماه آمادگی داریم که به طور شبانه روز در خدمت سیل زدگان باشیم.»/

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: خسارت سیل سیل بارندگی و سیلاب خوزستان مناطق سیل زده خسارت سیلاب لرستان خبرگزاری شبستان سیل لرستان طغیان کارون امیر حیدری خسارت سیل سیل ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۲۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تازه‌ترین حملات اسرائیل به رفح ۱۰ شهید برجای گذاشت

به گزارش خبرگزاری مهر، منابع فلسطینی گزارش دادند که در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به خانه‌ای در شمال شرق شهر رفح دست کم ۱۰ فلسطینی شهید و تعدادی دیگر زخمی شدند.

پایگاه خبری فلسطین الیوم شامگاه شنبه از شهادت ۱۰ فلسطینی در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی به منزلی در شهر رفح، واقع در جنوب نوار غزه خبر داد.

بیش از یک میلیون فلسطینی در رفح، منطقه‌ای امن در جنوب غزه، پناه گرفته‌اند. با وجود این، ارتش رژیم صهیونیستی بارها این منطقه را از هوا هدف قرار داده است و نگرانی‌ها از حمله زمینی به رفح افزایش می‌یابد.

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به رفح در حالی صورت می‌گیرد که ۲ ژنرال ارشد اسرائیلی درباره هرگونه حمله زمینی به این شهر هشدار داده‌اند.

در همین ارتباط، «یسرائیل زیو»، فرمانده سابق شعبه عملیات ارتش رژیم صهیونیستی، افسر ذخیره با درجه سرلشکری درخصوص حمله به رفح به رادیو عمومی این رژیم «کان» گفت اگر طرفی وجود نداشته باشد که بتوان این منطقه را پس از عملیات نظامی به آن تحویل داد، چنین عملیاتی بیهوده است.

از سوی دیگر، ژنرال بازنشسته «اسحاق بریک» در مقاله‌ای در روزنامه هاآرتص اشاره کرد که گالانت و «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی برای حمله بزرگ به رفح فشار وارد می‌کنند در حالی که ورود ارتش رژیم به رفح نه تنها منجر به فروپاشی حماس نمی‌شود، بلکه تل‌آویو را با کل جهان و کشورهای عربی که با این رژیم صلح‌نامه امضا کرده‌اند، درگیر می‌کند و این توانایی رژیم صهیونیستی را به طور کامل در خلاص شدن از شر شن‌های روان از بین می‌برد.

کد خبر 6090449

دیگر خبرها

  • تازه‌ترین حملات اسرائیل به رفح ۱۰ شهید برجای گذاشت
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می سازد
  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان
  • انجام ۶ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته
  • وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مجروح و به بیمارستان منتقل شد + فیلم
  • آمادگی امداد هوایی هلال احمر کرمانشاه در سالروز عملیات بازی‌دراز
  • عکسی دیده نشده از رهبر انقلاب در سال های دور /برادر محسن هم بود