Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نماینده عالی قوه قضاییه در استان یزد با اشاره به نام گذاری سال ۹۸ به عنوان رونق تولید، گفت: رهبر معظم انقلاب، با هوشمندی و درایت، گذر کشور از تنگنا‌های سخت اقتصادی را رونق تولید می‌دانند که باید این امر مهم در اولویت کار و برنامه ریزی همه مسئولین قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، محمدرضا حبیبی رئیس کل دادگستری استان یزد در جمع کارکنان اداری و قضایی دادگستری استان یزد، با اشاره به نام گذاری سال ۹۸ به عنوان رونق تولید، گفت: رهبر معظم انقلاب، با هوشمندی و درایت، گذر کشور از تنگنا‌های سخت اقتصادی را رونق تولید می‌دانند که باید این امر مهم در اولویت کار و برنامه ریزی همه مسئولین قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رونق تولید و بستر سازی جهت شکوفایی اقتصاد، مستلزم حمایت جدی و برنامه ریزی جامع و مدون است.

حبیبی اظهار داشت: دستگاه تقنینی و قوه مقننه باید در زمینه حذف قوانین زائد و دست و پاگیر اقدام نماید و قوانین حمایتی در این موضوع وضع نمایند.

این مقام قضایی، حذف بروکراسی اضافی، سهولت کار و بستر سازی مناسب را از جمله وظایف دستگاه اجرایی برشمرد و بیان داشت: باید مسیر تولید و انجام امور اقتصادی، سرمایه گذاری و اشتغال زایی را هموار و تسهیل کرد و تا تولید رونق بگیرد.

وی حمایت از سرمایه گذاری صحیح را وظیفه قوه قضاییه دانست و تصریح کرد: در استان یزد، ستاد اجرایی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید سالم و سرمایه گذاری قانونی و مشروع را در دستور کار دارد، ضمن اینکه آحاد ملّت و مردم فهیم باید توجه داشته باشند که مصرف کالاهاي تولید داخل و حذف کالای خارجی از سبد مصرفی خانوار‌ها یک اقدام همگانی و موثر در رونق تولید است.

رئیس کل دادگستری استان یزد، به افزایش نزولات آسمانی و بارش‌های اخیر اشاره کرد و گفت: امید است با بارش‌های اخیر و پر شدن منابع ذخیره آب، سفره‌های زیر زمینی و قنوات، شاهد مهاجرت معکوس و رونق کشاورزی باشیم که این مسئله نیز می‌تواند در کاهش مشاغل کاذب، حاشیه نشینی و برخی از معضلات و جرائم نقش داشته باشد.

حبیبی با یادآوری برخی از مشکلات و حوادث ناشی از سیل در برخی از استان‌های کشور، اظهار داشت: اصل نزولات آسمانی و بارانها، نعمت‌ها الهی است و اکثر حوادث اخیر بر اثر عدم پیش بینی و پیشگیری مسئولین ذیربط رخ داده است.

وی گفت: البته خشکسالی‌های طولانی مدت چندین ساله، باعث تغییر برخی مسیل‌ها و تبدیل شدن به خیابان و پارک و پارکینگ شده بود که این امر باعث افزایش برخی از خسارات شد.

حبیبی بر پیش بینی و پیشگیری تأکید کرد و گفت: مسئولان اجرایی و مدیران باید دقت لازم را در این زمینه داشته باشند و پیشگیری لازم در زمینه‌تر سالی و افزایش نزولات آسمانی را مد نظر قرار دهند تا خسارت‌ها به حداقل ممکن برسد.

وی بسیج مردمی در کمک به مناطق سیل زده را ناشی از اعتقادات دینی و روحیه همکاری و همت جمعی دانست و بیان داشت: این همت و همراهی مردم به واقع بی نظیر است که باعث می‌شود تا از خسارت‌های بیشتر و آلام مردم کاسته شود، به طوری که همان همت بلند مردم در موکب داری اربعین، امروز هزاران پرس غذای گرم را به مردم مناطق سیل زده می‌رساند.

رئیس کل دادگستری استان یزد، در بخش دیگری از سخنان خود، به اولیت‌های دستگاه قضایی در سال جدید اشاره کرد و گفت: تعیین تکلیف پرونده‌های مسن و کاهش اوقات رسیدگی از مهمترین اولویت‌های دستگاه قضایی است که همه باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه کارکنان دستگاه قضایی استان یزد، گفت: تلاش مضاعف مجموعه در سال گذشته علی رغم افزایش ورودی پرونده ها، منجر به افزایش موجودی‌ها نشد که این مسئله نشان از کار و جدیت بیشتر مجموعه در سالی که گذشت دارد.

حبیبی کم بودن پرونده‌های فساد اقتصادی در استان یزد را نشان وضعیت مطلوب استان دانست و بیان داشت: چند فقره پرونده مفاسد اقتصادی که در سال گذشته تشکیل شد با همت و تلاش مجموعه‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی و همت کادر قضایی و اداری دادسرا و محاکم بدوی و تجدید نظر به موقع مورد رسیدگی قرار گرفت.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رونق تولید دادگستری یزد نزولات آسمانی اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۳۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری، طی پیامی ۱۱ اردیبهشت ماه، روز جهانی کارگر را به تلاش گران عرصه تولید و توسعه کشور، تبریک گفت و اظهار کرد: تحرک و کوشش کارگران و کارآفرینان برای به حرکت آوردن چرخ های تولید، صنعت و اقتصاد کشور، خوداتکایی، عزت، استقلال و خوکفایی را به ملت ایران تقدیم کرده است.

فخاری بیان کرد: هر کجا که این قشر صبور و زحمتکش حضور یافت، مشاهده کردیم که چگونه راه پیشرفت، فراهم و علم و دانش به کار گرفته و دستاوردهای شگرف رقم خورده است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه کارگران و کارآفرینان عزیز در شرایط سخت تحریمی و جنگ اقتصادی، پای کار سازندگی و رونق تولید در کشور ایستادند و اجازه ندادند که موتور حرکت پیشرفت میهن عزیزمان متوقف شود، افزود: شرایط دشوار کرونا نیز عرصه دیگری برای پایمردی کارگران بود، آنان در زمان عصیان کرونا جان بر کف گرفتند و نگذاشتند کارخانه ها و خط تولید در کشور دچار خدشه شود.

وی در ادامه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای کارگر و ادای احترام به ارواح بلند آنان، این روز را به همه کارگران اثربخش، زحمتکش و عزیز کشور، خاصه کارگران ارزشمند، متعهد و مسوولیت پذیر استان تهران و خانواده های محترم آنان تبریک گفت.

استاندار تهران با اشاره به شعار سال که به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است عنوان کرد: نقش کارگران و کارآفرینان در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور بی بدیل و انکار ناپذیر است و امیدوارم با همدلی، همراهی و همت همیشگی زحمتکشان عرصه کار و اقتصاد شاهد تحقق این شعار باشیم.

کد خبر 6092707

دیگر خبرها

  • دستگاه قضا از بخش خصوصی در راستای رونق تولید حمایت می‌کند
  • سند تحول قضایی به مثابه قانون اساسی و نقشه راه دستگاه قضایی است
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت
  • کارگران اردبیلی خواستار حمایت همه‌جانبه مسئولان هستند
  • تحقق رونق تولید و رشد اقتصادی با بهبود شرایط کاری کارگران
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • ماموریت‌های مضاعف برای جهش تولید در موسسات سینمایی ابلاغ شد
  • کارگران بازوان توانمند جامعه‌
  • حمایت قضایی از تولید/ جلوگیری از بیکاری ۱۹۱ هزار ‌کارگر
  • حمایت دستگاه قضایی از کار و کارگر/ ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شد