Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@01:14:45 GMT

واقعیت‌های سیل ایران از نگاه علی علیزاده +فیلم

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۴۳۳۲۱

واقعیت‌های سیل ایران از نگاه علی علیزاده +فیلم

‍‍‍‍‍‍

ما چیزهای بسیاری نداریم اما یکدیگر را داریم. و این شکل بودن ما با یکدیگر داشته اصلی ماست. و وقتی همه، از بیگانه و کرکس داخلی، تلاش می‌کنند با تاکید بر چیزهایی که نداریم ما را وحشت زده کنند.

به گزارش مشرق، علی علیزاده تحلیلگر مسائل سیاسی در صفحه شخصی خود در اینستاگرامش درباره سیل نوشت:

ما خیلی چیزها نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما هلی کوپتر مجهز امداد نداریم. یعنی بخواهیم هم به ما نمی‌فروشند. چرا که تحریم هستیم. ما تجهیزات پیشرفته برای تخلیه گل و لای نداریم. ما قدرت مالی اسکان دادن چهارصد هزار نفر در خوزستان را نداریم. (بگذریم که بریتانیا و آمریکا هم چنین امکانی ندارند. یادت بیاید جمعیت فلسطینیهایی که در سال شکل گیری اسرائیل آواره شدند و بعد هفتاد سال هنوز بی‌خانه‌اند هفتصد هزار بود. حالا می‌فهمی چهار صدهزار نفر یعنی چه؟) اصلاً برغم تصورات، ما هرگز ملت پولداری نبودیم. تازه چهل سال است که زیر تحریم و فشار هم رفته‌ایم. ما چیزهای بسیاری نداریم.

اما چیزهای بسیاری هم داریم که هیچکس دیگر ندارد. و داشته اصلی ما آن جوهر روابط اجتماعی و زیستی و ارزشهای جمعی است که چهل سال پیش از دل تاریخ خود کشف کردیم. همان ارزشها که اجازه داد هشت سال بدون داشتن خیلی چیزها دفاع کنیم. و برای اولین بار در تاریخ دویست سال سرافکندگی خود، شکست نخوریم و یک متر خاک از دست ندهیم.

ما چیزهای بسیاری نداریم اما یکدیگر را داریم. و این شکل بودن ما با یکدیگر داشته اصلی ماست. و وقتی همه، از بیگانه و کرکس داخلی، تلاش می‌کنند با تاکید بر چیزهایی که نداریم ما را وحشت زده کنند و به ما تلقین کنند بی‌پناه و رها شده و مفلوک هستیم، این داشته‌ها، این ارزشها، این جوهر باهم بودگی، ما را ملت می‌کند، ما را زنده می‌کند و به تحرک وامی‌دارد. از قم و تبریز و تهران و کرج و مشهد، از کار معلمی و کارمندی و رانندگی کنده می شویم و به جایی می‌رویم که سیل و زلزله آن را تبدیل به «خط مقدم ایران» کرده‌است.

به خط صفر مرزی. تا نگذاریم آنها که زیر حادثه مانده‌اند به دست دشمن و پروپاگاندایش اسیر شوند. ما چیزهای بسیاری نداریم. اما برغم چهل سال پروپاگاندا و جنگ روانی و به رغم همه نقدها و خشم‌هایمان هنوز عجیب ملت واحده‌ای هستیم. ما خود داشته خود هستیم. همان داشته‌ای که هزار برابر پول بن‌سلمان هم که داشته باشی نمی‌توانی آن را بخری.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

دانلود

منبع: مشرق

کلیدواژه: رونق تولید گام دوم انقلاب وعده های روحانی اخبار سیل ایران اینستاگرام سیل سیل زدگان علی علیزاده فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۳۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسازی و رفع ایراد دستگاه‌های کارتخوان اتوبوس‌ها در پایتخت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: برای نوسازی دستگاه‌های کارتخوان قدیمی اتوبوس‌ها قراردادی بستیم تا همه دستگاه‌های قدیمی را نوسازی کنیم.

مهدی علیزاده افزود: ۱۶۲ دستگاه از کارتخوان‌ها در ایستگاه اتوبوس‌های تندور نصب شده و فعالند و نرم افزار‌های لازم نیز بر روی آنها نصب شده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: این دستگاه‌ها براساس قیمت مصوب شورای شهر تهران درخصوص افزایش کرایه اتوبوس‌ها در حال فعالیت است و مردم اگر کارت بزنند بر اساس قیمت‌های جدید از کارت آنها کسر می‌شود.

مهدی علیزاده افزود: در اتوبوس‌های قدیمی و بخش خصوصی هم نصب این دستگاه‌ها آغاز شده است و تا کنون هزار دستگاه نصب شده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: برخی دستگاه‌های کارتخوان، یکسری ایراد‌های نرم افزاری دارد که سازمان فناوری شهرداری قول داده تا پایان این ماه اشکال‌ها را برطرف کند.

مهدی علیزاده افزود: میانگین کرایه حمل و نقل اتوبوس‌ها ۲۵ درصد افزایش یافته است.

وی گفت:سال گذشته ورودی خطوط ۱۸۰۰ تومان بود و براساس ۵ کیلومتر پیمایش ۴۵۰ تومان اضافه می‌شد و امسال ورودی ۲۲۰۰ شده است و براساس ۵ کیلومتر پیمایش ۲۵۰ تومان اضافه می‌شود یعنی در مقایسه با سال گذشته قیمت‌ها کاهشی بوده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: تاکنون درباره دریافت کرایه بیشتر از قیمت مصوب، تخلفی به ما گزارش نشده و درصورت گزارش با تخلفات احتمالی برخورد خواهد شد.

دیگر خبرها

  • نوسازی و رفع ایراد دستگاه‌های کارتخوان اتوبوس‌ها در پایتخت
  • پائز: المپیک ۲۰۲۴ واقعیت است نه رؤیا / مرادی: هدف مشترک داریم
  • پائز: المپیک ۲۰۲۴ واقعیت است، نه رویا
  • پائز: المپیک ۲۰۲۴ واقعیت است نه رویا
  • فراموشی و آلزایمر روی صحنه تئاتر
  • ادعای تخریب رادار اس ۳۰۰ پایگاه شکاری اصفهان واقعیت دارد؟
  • مردم ایران چگونه می‌توانند به مردم جهان کمک کنند؟
  • حمله به سایت اس ۳۰۰ اصفهان؛ از ادعا تا واقعیت/ تصاویر ماهواره‌ای چه می‌گوید؟ (+عکس)
  • حمله اسرائیل به سایت اس۳۰۰ اصفهان؛ از ادعا تا واقعیت | تصاویر ماهواره‌ای چه می‌گوید؟
  • نشانه‌های پایان رژیم منحوس