سعید آقاخانی :ظرفیت ۱۰۰ قسمت دیگر هم برای سریال نون.خ است
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۴۳۵۷۷
سعید آقاخانی با بیان اینکه تهران دیگر بافت زیبایی ندارد و از لحاظ قصه به تکرار رسیده است، گفت: دوست داشتم لوکیشن کردستان را برای کار انتخاب کنم.چراکه علاوه بر بکر بودن منطقه، کار کردن با آدمهای ساده آنجا نیز، فضاسازی بهتری را برای ما فراهم میکرد.
سعید آقاخانی (کارگردان و بازیگر سریال نون.خ) در پاسخ به این پرسش که باتوجه به معرفی خطه کردستان در این سریال که میتواند سبب ازدیاد سفرهای مردم به این منطقه شود، چقدر نشان دادن جاذبههای اقلیمی و گردشگری نقاط مختلف ایران دغدغه شخصی شما بوده است، گفت: از ابتدا به این موضوع فکر کردم و برایم از اهمیت خاصی برخوردار بوده است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی افزود: در حال حاضر نماد شهر تهران، یک برج بتونی ۳۰۰، ۴۰۰ متری شده و قصهپردازی در آن خیلی سخت شده و به تکرار رسیده است. به همین دلیل در کار قبلی هم به سراغ ساخت سریالی در مشهد رفتم و حال نیز خودم دوست داشتم این لوکیشن را برای کار انتخاب کنم. چراکه علاوه بر بکر بودن منطقه کار کردن با آدمهای ساده آنجا نیز، فضاسازی بهتری را برای ما فراهم میکرد.
این بازیگر در ادامه درباره ایفای نقش در تلویزیون که بعد از مدتها با سریالی به کارگردانی خودش اتفاق افتاده است، بیان کرد: اولین بار بود که در کار خودم بازی میکردم. به طور کلی باید بگویم که حرفه بازیگری به این صورت نیست که خودتان طراحی کنید و برای بازی تصمیم بگیرید. اگر کار خوبی به من پیشنهاد شود، قطعا در آثار کارگردانان دیگر تلویزیون هم بازی خواهم کرد ولی اگر با پیشنهاد خوبی مواجه نباشم، نمیپذیرم.
وی همچنین درباره باورپذیر بودن شخصیت نورالدین خانزاده در مجموعه نون.خ و دیگر کاراکترهایی که تا به حال آنها را بازی کرده توضیح داد: همه بازیگرها تلاش میکنند که در واقع به آن کاراکتری که قرار است بازی کنند، نزدیک شوند. معمولا وقتی کار ۱۵ قسمت است، کمکم نقش بهتر میشود و جا میافتد. به نوعی باورپذیر بودن نقش بیشتر به تجربه بازیگر مربوط میشود و نمیتوانم بگویم که این کار فرمولی دارد که براساس آن اگر انجام شود، نقش باورپذیر خواهد شد. درباره بازیگری خیلی چیزها هست ولی برای من بیشتر تجربه کارهایی که در این مدت انجام دادم، کمککننده بوده است.
آقاخانی در پاسخ به این پرسش که با توجه به موفقیت در ایفای نقش در دو ژانر کمدی و درام، به عنوان بازیگر ترجیح میدهد که در کدام ژانر بیشتر فعالیت کند، گفت: به شخصه اگر نقش خوبی به من پیشنهاد شود، ژانر آن برایم تفاوتی نمیکند. خیلی از دوستان به من میگفتند حال که در سینما کار میکنی، نباید به تلویزیون برگردی، ولی به واقع برای من خیلی مهم نبود. مهم این بود که این نقش را دوست داشتم و فکر میکردم که میتوانم با آن مردم را سرگرم کنم.
وی همچنین در پاسخ به صحبتهایی که درباره شباهت فرمی مجموعه نون.خ با پایتخت مطرح میشود، اظهار کرد: شاید به این خاطر که لهجه در کار استفاده شده این تصور به وجود آمده است. ولی این دو مجموعه هیچ ارتباطی به هم ندارند.
این کارگردان در بخش پایانی صحبتهایش در پاسخ به این پرسش که آیا پایانبندی سریال از این جهت باز گذاشته شده تا زمینهای برای آغاز سری دوم این مجموعه باشد، گفت: ما برای اینکه پایان خوبی را برای سریال انتخاب کنیم به این صورت عمل کردیم ولی پایان قصه باز بوده و ظرفیت ۱۰۰ قسمت دیگر هم برای این مجموعه وجود دارد./ایلنا
منبع: ایران آنلاین
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۳۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
بدقولی کنداکتوری تلویزیون این بار با برنامه «هفت»
مشکل فنی «هفت» و پخشنشدن قسمت جدید این برنامه تلویزیونی ما را بهیاد این نکته انداخت که مدیریت کنداکتور هم برای چینش ترکیب برنامهها و سریالها اهمیت دارد و هم شرایطی که جلوی پخش نامنظم و اصطلاحاً بدقولی کنداکتوری را بگیرد. - اخبار فرهنگی -
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مدیریت کنداکتور تلویزیون مقولهای است که از هر جهت اهمیت دارد، روزی برای چینش ترکیب پخش سریالها و برنامهها این مدیریت ضرورت دارد و روزی هم برای جلوگیری از بدقولی کنداکتوری، این مدیریت لازم است، البته این بدقولیها مسبوق به سابقه بوده که بارها سریال بدقولیهای تلویزیون را برای پخش سریال و برنامه حتی حضور مجریای خاص اتفاق افتاده است.
روزی سریالی بهنام «دودکش2» که علیرغم پخش گسترده اخبار رسانهایاش، روی آنتن نرفت و بحث مراحل پسپروداکشن را عنوان کردند، یا بارها سریالهایی که از شبکه سه سیما پخش میشد عوامل آن به پخش نامنظم قسمتهایشان اشاره میکردند که آخرین آن به سریال «بیستکویید» برمیگردد،
یا زمانی که مجموعه کلبه عموپورنگ پخش میشد این اعتراضات را نسبت به پخش نامنظم این مجموعه نمایشی داشتند. این بار بدقولی کنداکتوری گریبان برنامه «هفت» را گرفت و شب گذشته علیرغم اعلام گسترده بازگشت «هفت» به کنداکتور پخش شبکه نمایش با اعلام مشکل فنی قسمت جدید این برنامه تلویزیونی روی آنتن نرفت.
پیش از این یک بار دیگر هم پخش برنامه «هفت» بهدلیل مشکلات فنی به سرانجام نرسیده بود، اما پیگیریها نشان میدهد همهچیز آماده و مهیای پخش قسمت جدید بوده است اما یک مشکل فنی باعث شده است با وجود تمام تلاش افراد حاضر در استودیو، برنامه امکان پخش پیدا نکند.
با این اوصاف، عدم پخش بهدلیل مشکل فنی یا در مورد سریالها نرسیدن بهعلت گذراندن مراحل پسپروداکشن و بازتدوین توجیه مناسبی برای احقاق حق مخاطب تلویزیون نیست. شاید مخاطبان قدری به عقب بروند یاد سریال «رعد و برق» مجری برنامه «هفت» بیفتند که چند سال پیش در ماه رمضان قسمت اول آن روی آنتن رفت و بقیه را بهدلیل مشکلات تدوین و مراحل فنی سریال به زمانی دیگر موکول کردند. این سریال بالأخره با تمام نقاط ضعف خودش روی آنتن رفت اما تبدیل به مصداقی بارز برای بدقولی کنداکتور تلویزیون شد.
بهنظر میرسد تلویزیون کنار مدیریت درست کنداکتوری برای چینش سریالها و برنامهها به رسیدن به یک کنداکتور منظم و جلوگیری از بدقولی در پخش نیاز مبرم دارد. علیرغم اینکه شاید این نکته را هم بتوان درنظر گرفت که مشکلات فنی باعث شده باشد یک برنامه و یا سریالی در موعد مقرر اعلامشده روی آنتن نرود اما توجه به زمان مخاطب از هر نکته و توجیه قابلقبولی هم مهمتر است.
پیگیریها نشان میدهد برنامه «هفت» که در چند سال اخیر نتوانسته است همچون گذشتۀ خود موفق و پرمخاطب باشد جمعه هفته آینده به آنتن خواهد آمد.
انتهای پیام/+