Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-06@19:13:24 GMT

کمک‌رسانی صدها هیأت مذهبی به سیل‌زدگان

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۴۳۶۳۸

کمک‌رسانی صدها هیأت مذهبی به سیل‌زدگان

به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، هادی شعبانی، دبیر پویش «سین هشتم» قرارگاه «میاندار خدمت» در تشریح برنامه‌ها و اهداف طرح «میاندار خدمت» اظهار داشت: برنامه‌های جامعه ایمانی مشعر به عنوان حلقه وصل هیأت‌های مذهبی کشور که بستر دور هم جمع شدن و هم افزایی را برای هیأت‌ها فراهم کرده ، برکاتی داشته است که یکی از آن‌ها ورود هیأت‌ها به عرصه خدمات اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه شروع به کار این فعالیت‌ها با پویش «هر هیأت یک روستا» در کرمانشاه رقم خورد، تصریح کرد: هیأتی‌های کشور در این منطقه، متولی خدمت رسانی در ۲۵ روستا شدند که در قالب این طرح ۲۵ هیأت، به عنوان معین این روستاها انتخاب شدند و باقی هیأت‌ها نیز پشتیبانی کردند.

شعبانی با اشاره به اینکه دومین اقدام، طرح «یا ساقی العطاشا» برای آب رسانی به مردم خوزستان بود، تصریح کرد: ثمره این دو فعالیت، مجموعه را بر آن داشت تا قرارگاه خدمت رسانی با نام «میاندار خدمت» به ثبت برسد تا هیأت‌ها را در این قالب فعال کنیم که در گام اول به خدمت رسانی هیأت‌ها در محله‌های حاضر پرداختیم و بازتاب این فعالیت‌ها را در فضای مجازی این طرح، منعکس کردیم.

دبیر پویش «سین هشتم» با بیان اینکه با وقوع سیل در استان‌های شمالی کشور، در قالب قرارگاه «میاندار خدمت» این پویش ایجاد شد، گفت: این پویش بنا دارد، نیروهای هیأتی را که همواره در خط مقدم خدمت رسانی حضور داشتند، به صورت منسجم فعال کند تا با هم افزایی، تاثیر و برکات بیشتری داشته باشد.

وی اضافه کرد: در استان‌های مازندران، گلستان، لرستان و شهر شیراز هم اکنون هیأت‌ها در ۷ نقطه مستقر شده اند، در شهرستان گنبدکاووس هیأت فاطمیون این شهرستان در شهرستان آق قلا هیأت یا مهدی(عج) واوان، در منطقه سیمرغ مازندران هیأت فاطمه الزهرا (س) بابل، در لرستان هیأت کافه شهدای شیراز و فداییان حسین (سیدرضا نریمانی) به عنوان معین جهت خدمت‌رسانی مستقر شده‌اند و در شهر شیراز نیز به نیروهای جهادی نیروی انسانی می‌رسانیم.

شعبانی گفت: در مجموع ۱۰۰ هیأت در این ۷ نقطه به همراه هیأت‌های معینی که نام برده شد، مشغول خدمت رسانی هستند و ۹۰۰ هیأت دیگر خدمت رسان کشور نیز در حال پشتیبانی هستند و در شهرها و مناطق خود، کمک‌های مردمی را جمع آوری می‌کنند و به این هیأت‌ها می‌رسانند و یا نیروی انسانی مورد نیاز را تامین می‌کنند.

دبیر پویش «سین هشتم» گفت: قرارگاه «میاندار خدمت» در مجموعه نیکوکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) به ثبت رسیده است و براساس تفاهم نامه منعقد شده با این کمیته مقرر شد تا هیأت‌ها ذیل مجوز کمیته امداد فعالیت کنند و برای این منطور نیز شماره حسابی معین شد تا کمک‌های نقدی هیأت‌ها از آن طریق واریز شود که تحت نظارت کمیته امداد قرار دارد و خیمه‌های ایجاد شده در هیأت‌ها نیز کمک‌های غیرنقدی مردم را جمع آوری می‌کند.

وی اضافه کرد: کمک‌های نقدی هیأت‌ها بیشتر به سمت تعمیر و بازسازی منازل سوق داده می‌شود لذا تقاضامندیم کمک‌های غیرنقدی مردم به سمت وسایل منزل مانند فرش، موکت، پتو و ... باید سوق یابد.

شعبانی با اشاره به اینکه موکب‌هایی که در حال طبخ غذا هستند نیازمند جیره خشک مانند برنج، عدس و ... هستند، تصریح کرد: هدف فعالیت‌های موکب‌ها آن است که غذای گرم به دست مردم سیل زده برسانند زیرا کنسرو بعد از مدتی تکراری می‌شود لذا رساندن غذای گرم مناسب تر خواهد بود.

دبیر پویش «سین هشتم» با بیان اینکه بیشتر موکب‌ها به سمت استان خوزستان می‌روند، افزود: در استان مازندران و گلستان هم اکنون هیأت‌های منطقه ای فعال و مشغول به طبخ هستند و هیأت‌هایی از شیراز و همدان نیز در استان‌های شمالی مستقر شدند که روزانه بیش از ۷ هزار پرس غذا طبخ می‌کنند.

وی اضافه کرد: شهرستان معمولان و پلدختر استان لرستان نیز آشپزخانه‌ها فعال شده است که در آشپزخانه شهرستان معمولان روزانه ۵ هزار پرس غذا طبخ می‌شود و توسط نیروهای هیأتی به مناطق و روستاهای صعب العبور منطقه برده می‌شود.
شعبانی گفت: در استان خوزستان هم اکنون ۵ موکب برای طبخ غذا مستقر شده و بناست به زودی دیگر هیأت‌ها و موکب‌ها نیز مستقر شوند.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۳۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیج سازندگی الگوی خدمت‌رسانی و خدمتگزاری خالصانه است

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوطالب شفقت به مناسبت هفته بسیج سازندگی طی پیامی این هفته را به جهادگران بسیجی تبریک گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

وَالَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنا ۚ وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ المُحسِنینَ (عنکبوت ۶٩)

نعمت خدمتگزاری را و توان خدمتگزاری را که خدای متعال به شما هدیه کرده است، قدر بدانید؛ خدا را شکر کنید؛ افزایش این گنجینه معنوی را از خدا بخواهید. (مقام معظم رهبری)

بسیج سازندگی از ابتدای تشکیل خود به فرمان مقام معظم رهبری مدظله‌العالی تا به امروز به‌عنوان الگویی از خدمت‌رسانی و خدمتگزاری خالصانه شناخته می‌شود.

مجموعه اقدامات هدفمند و جهادگونه بسیج سازندگی در محرومیت‌زدایی و خدمت به مردم خوش درخشیده و از طریق به‌کارگرفتن ظرفیت‌ها و استعدادهای درونی کشور و بهره‌گیری از فرهنگ و تفکر بسیجی بسیار مؤثر بوده است.

ویژگی ممتاز بسیج سازندگی اتکا به مردمی است که باایمان به اسلام و ولایت‌فقیه همواره وجود خود را بر محور ولایت معنا می‌کنند.

وجه دیگر بسیج سازندگی حضور جهادگران در جبهه نبرد اقتصادی است، بسیجیانی که در جهادی دیگر با لبیک به فرمان مقام معظم رهبری وارد عرصه تولید و اشتغال‌زایی شدند تا در جنگ نابرابر اقتصادی که دشمنان نظام و انقلاب برای به‌زانودرآوردن ملت شریف ایران علم کردند جانانه مقابله کنند.

بدون شک، بسیج سازندگی در سالی که مقام معظم رهبری آن را با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری فرموده‌اند، سرمشقی دیگر برای افزودن بر دامنه مجاهدات خود یافته و با تمام توان نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خود، برای تحقق درخشان این خواسته «ولی‌امر مسلمین» تمام توان و تلاش خود را مخلصانه معطوف خواهد نمود.

اینجانب از تلاش‌های تمامی جهادگران بسیجی، مخلص و همیشه در صحنه به‌ویژه مجاهدت‌های جهادگران ولایت‌مدار لرستان که در عرصه‌های مختلف سازندگی و خدمات‌رسانی زحمات فراوانی کشیده و در مسیر رفع محرومیت قدم برمی‌دارند، صمیمانه تقدیر و تشکر نموده، امیدوارم در ادامه فعالیت‌های خود در عمل به منویات رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) و تحقق آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی، گام‌های بزرگ‌تر و پرافتخارتری بردارند و با برنامه‌ریزی برای استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت‌های بی‌نظیر استان لرستان در مأموریت‌های محوله، راه‌های رسیدن به توسعه استان را کوتاه‌تر نمایند، توفیق روزافزونتان را از خداوند منان مسئلت می‌نمایم.

کد خبر 6097686

دیگر خبرها

  • «بسیج سازندگی» الگویی جدید از حکمرانی مردمی و خدمت بی‌منت است
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان کودک
  • فرمانده کل سپاه پیام داد
  • رفع محرومیت تنها با عمل انقلابی امکان پذیر است
  • گروه‌های جهادی بسیج مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • بسیج سازندگی الگوی خدمت‌رسانی و خدمتگزاری خالصانه است
  • هیچ پروژه‌ای در بابلسر نباید تعطیل شوند
  • خدمت‌رسانی ناوگان اتوبوسرانی قم به ۱۰۰ هزار نفر در روز
  • ۷۵ مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع) در کردستان برگزار شد
  • ۷۵ مراسم شهادت امام صادق(ع) در کردستان برگزار شد