Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@12:30:46 GMT

روند رو به رشد تامین زیرساخت های کمپ گردشگری آینالو

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۴۳۹۱۱

روند رو به رشد تامین زیرساخت های کمپ گردشگری آینالو

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از روند رو به رشد تامین زیرساخت های کمپ گردشگری آینالو خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار ضمن بیان اینکه تامین زیرساخت‌های توسعه گردشگری استان به طور مستمر در حال پیگیری است، به تداوم اجرای پروژه های زیرساختی گردشگری در شهرستان "خدا آفرین" اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه شهرستان خداآفرین در یکی از مسیرهای شاخص گردشگری استان قرار دارد و معرفی و اطلاع رسانی دقیق جاذبه‌های گردشگری این شهرستان امری ضروری است، به همین منظور پروژه های تکمیل زیرساخت های کمپ گردشگری آینالو، احداث ساختمان های بین راهی مسیر رودخانه ارس در سه منطقه سه راهی سوتن و مرزآباد و لاریجان مراحل اجرایی خود را سپری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: با توجه به قرارگیری این شهرستان در اولویت مسیرهای سفر گردشگران و نیاز مبرم به تامین امکانات اولیه برای رفاه حال مسافران و گردشگران تاکنون مراحلی اعم از تکمیل پروژه کمپ گردشگری آینالو که شامل کف سازی، عملیات خاکبرداری و مسطح سازی، احداث سرویس بهداشتی و زیر سازی آن، احداث ساختمان های بین راهی در سه منطقه سه راهی سوتن، مرزآباد و لاریجان، اجرای سنگ فرش برای ایجاد مسیر مشخص سواره رو و پیاده رو در داخل کمپ آینالو در راستای حفظ محیط زیست و نظم بخشیدن به ساختار احداثی کمپ با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون تومان انجام پذیرفته است.
مدیرکل میراث فرهنگی استان در ادامه به برنامه های آتی این اداره کل در راستای تسهیل در مراحل اجرایی پروژه های زیرساختی گردشگری این شهرستان اشاره کرد و گفت: با توجه به برخورداری خداآفرین از ظرفیت گردشگری طبیعی و وجود رودخانه ارس در جوار این شهرستان گستردگی محل هایی که نیازمند احداث زیرساخت های گردشگری هستند براساس اولویت در دستور کار قرار گرفته است.
آبدار در پایان، میزان هزینه لازم برای ادامه پروژه های عملیاتی را سه میلیارد تومان عنوان و به مراحل آتی اشاره کرد و گفت: احداث راه و ورودی به کمپ گردشگری آینالو، احداث منبع آب و تاسیسات مکانیکی برای انتقال آب به سایر نقاط کمپ، سوئیت های اقامتی کوتاه مدت، مجتمع بین راهی در مسیر گردشگری آینالو به طرف دره مکیدی و جانان لو به طرف کلیبر و  وردوی مسیر روستای وینق از جمله برنامه های آتی این اداره کل در آینده ای نزدیک است.
شهرستان "خدا آفرین" با واقع شدن در فاصله 253 کیلومتری شمال شرقی تبریز و از سوی دیگر با بهره مندی از قسمتی از زیست کره ارسباران در زمره شهرستان های دارای ظرفیت بالای گردشگری قرار گرفته است.
گفتنی است با تاسیس منطقه آزاد تجاری- صنعتی ارس که بخشی از آن در محدوده شهرستان خدا آفرین واقع شده، زمینه برای فعالیت های اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری در این شهرستان فراهم شده است.

انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 آذربایجان شرقی جاذبه های گردشگری صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی فرش گردشگری 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۳۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش و پرورش زیرساخت کشور را می‌ سازد

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج مؤذن‬ ظهر‬ سه‬ شنبه‬ در مراسم گرامیداشت روز معلم شهرستان تالش اظهار‬ کرد: معلم با تعلیم و نشر علم، انسان‌ها را به سوی کمال و پیشرفت سوق می‌دهد و عشق و ایمان را بر لوح جان و ضمیر پاک انسان‌ها ثبت می‌‏کند و ندای فطرت را در فضای عالم طنین‌‬ ‏انداز می‌گرداند.

مؤذن با اشاره به جایگاه و رسالت معلم بر لزوم تبیین و تفسیر بیانات رهبری درباره معلمان تأکید کرد و گفت: آموزش و پرورش زیر ساخت کشور را می‌سازد و برای دستیابی به توسعه متوازن باید به آموزش و پرورش توانمند با معلمان اندیشمند توجه ویژه داشته باشیم.

فرماندار شهرستان تالش تصریح کرد: معلمان قشر خستگی ناپذیر، دلسوز، پرتلاش و مایه افتخار جامعه هستند و از معلمان به عنوان قشری فرهیخته و امانت‌دار آینده سازان کشور برای فردایی بهتر یاد می‌شود، مردان و زنانی که با تعلیم و تربیت فرزندان برومند میهن اسلامی ما، آنان را برای حضور در جامعه و تلاش برای پیشرفت و آبادانی کشور آماده می‌سازند.

کد خبر 6099281

دیگر خبرها

  • زیرساخت های بیمارستان اعصاب و روان امام رضا(ع) کرمان ایجاد می شود
  • ساخت یادمان شهدای گناباد نیازمند تامین اعتبار است
  • آموزش و پرورش زیرساخت کشور را می‌ سازد
  • قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها ابلاغ شد
  • تامین سرانه‌های آموزشی گرمدره با تخصیص اراضی دولتی
  • لزوم آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه مسافربری بیرجند
  • دانش بنیان‌های کرمانشاه؛ چشم به راهِ احداث «شهرک فناوری»
  • راهکار رفع ناترازی سوخت، اصلاح زیرساخت‌ها به‌منظور مصرف بهینه است/ لزوم حمایت از احداث صنایع پالایشی کوچک
  • دیگر چیزی از بخش کشاورزی و شیلات غزه باقی نمانده است
  • جاده مواصلاتی قرح به گوشکی نیازمند تامین اعتبار است