Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-04@00:15:45 GMT

سومین شهردار رشت تأیید نشد

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۴۳۹۷۶

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر رشت گفت: حکم سومین منتخب شورای شهر رشت برای تصدی پست شهردار این شهر توسط وزارت کشور تأیید نشد. آفتاب‌‌نیوز : محمدحسن عاقل‌منش اظهار داشت: در جلسه‌ هیئت رئیسه شورای شهر رشت که دیروز با حضور اعضاء هیئت رئیسه و دیگر اعضاء شورا برگزار شد نامه وزارت کشور مبنی بر عدم احراز شرایط حکم حسین علیقلی‌زاده برای تصدی پست شهردار رشت واصل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر رشت با تأیید عدم تأیید حکم علیقلی‌زاده برای تصدی پست شهردار رشت توسط وزارت کشور عنوان کرد: هیئت رئیسه و اعضای شورای شهر رشت مصمم هستند در اسرع وقت و بدون فوت زمان نسبت به انتخاب شهردار رشت اقدام کنند.
عاقل‌منش در پاسخ به این پرسش که آیا در جلسه فردا شورای شهر رشت موضوع انتخاب و بررسی گزینه‌های جدید شهردار رشت مطرح می‌شود یا خیر تصریح کرد: در جلسه فردا یقیناً موضوع عدم احراز شرایط شهردار منتخب مطرح می‌شود سپس در اسرع وقت نیز گزینه جدید را معرفی می‌کنیم.
به گزارش تسنیم،‌ بیش از 7 ماه از بلاتکلیفی شهر رشتی که سکان هدایت آن به علت استعفای یکباره مسعود نصرتی باز هم به طور موقت به علی بهارمست سپرده شد می‌گذرد و در این مدت زمان شخصیت‌های بسیار زیادی از جمله نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان نسبت به تعیین تکلیف سریع موضوع انتخاب شهردار رشت هشدار داده‌اند.
لازم به ذکر است که پس از استعفای نصرتی اعضاء شورای شهر رشت در گام نخست پس از معرفی و بررسی کارنامه نامزدهای تصدی پست شهردار رشت حامد عبداللهی را که از اعضاء شورای شهر بود به عنوان شهردار منتخب این کلانشهر انتخاب کردند که وزارت کشور وی را برای تصدی پست شهرداری تأیید نکرد.
پس از ناکامی در دور نخست اعضاء شورا در گام بعدی موضوع انتخاب شهردار را بار دیگر در صحن شورای شهر رشت مطرح شد و اینبار حجت جذب که وی نیز یکی از اعضاء شورای اسلامی این کلانشهر محسوب می‌شود به عنوان شهردار منتخب برگزیده شد اما در نهایت صلاحیت حجت جذب نیز توسط وزارت کشور تأیید نشد.
نداشتن 9 سال سابقه مدیریت میانی از جمله مواردی بود که وزارت کشور با استناد به آن حکم حجت جذب دومین منتخب شورای شهر رشت را نیز تأیید نکرد و وی را طبق آئین‌نامه جدید تدوین شده حائز شرایط لازم برای تصدی پست شهردار کلانشهر رشت ندانست.
سرانجام اعضاء شورای شهر رشت در سومین تلاش خود برای انتخاب یک گزینه جدید که مورد تأیید وزارت کشور نیز باشد حسین علیقلی‌زاده را در تاریخ 4 اسفند 97 و با 11 رأی به‌عنوان شهردار انتخاب و مدارک وی را برای تأیید به وزارت کشور ارسال کردند.
منبع: تسنیم

منبع: آفتاب

کلیدواژه: شهردار رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۳۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب عاطفه خادمی به عنوان دبیر جدید شورای فرهنگ عمومی کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابلاغ رئیس‌جمهور و رئیس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، در حکمی عاطفه خادمی را به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور منصوب کرد.

انتخاب عاطفه خادمی، بر اساس ماده واحده تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی در جلسه اسفند سال گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی و نیز بر اساس مصوبه بهمن ۱۴۰۲ شورای معین این شورا به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب رسید.

پیش از این سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور بود.

دیگر خبرها

  • ترکیه رسماً توقف تجارت با اسرائیل را تأیید کرد
  • سند سومین حرم اهل بیت (ع) رونمایی می‌شود
  • سند جامع سومین حرم اهل بیت(ع) رونمایی می‌شود
  • سومین گزینه هم پر کشید! دردسر باورنکردنی بایرن مونیخ در انتخاب سرمربی
  • دشان جدایی ژیرو از میلان را تأیید کرد
  • مهر تأیید وزارت کشور بر قانونی بودن ورود واگن‌های چینی
  • شهردار کرمان با حکم وزیر کشور منصوب شد + متن حکم
  • زاکانی در جواب انتقاد‌ها از خرید تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها از یک شرکت ساختمانی چینی: منتقدین دقت ندارند؛ این شرکت تامین کننده مالی است / تامین کننده خط ۱، ۲ و ۳ مترو هم یک بخش نظامی چین است / وزارت صمت می‌گفت امکان ندارد به شما خودرو بدهند، چون فقط به کشور‌های
  • محسن تویسرکانی، به سمت شهردار کرمان منصوب شد
  • انتخاب عاطفه خادمی به عنوان دبیر جدید شورای فرهنگ عمومی کشور