Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@10:40:00 GMT

اختصاص سهمیه کنکور به داوطلبان سیل زده

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۴۴۰۷۸

اختصاص سهمیه کنکور به داوطلبان سیل زده

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تسهیلات و اختصاص سهمیه برای داوطلبان مناطق سیل‌زده کشور برای آزمون کارشناسی ارشد ۹۸ و کنکور سراسری ۹۸ در نظر گرفته شده است.

به گزارش مشرق، ابراهیم خدایی افزود: با توجه به شرایطی که سیل برای برخی از مناطق کشور ایجاد کرده است برای داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ و کنکور سراسری ۹۸ تسهیلاتی به صورت سهمیه در نظر گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این سهمیه همانطور که برای داوطلبان مناطق سیل زده در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ در نظر گرفته شده است برای کنکور سراسری سال ۹۸ هم اعمال می‌شود.

بیشتر بخوانید:

وعده طهرانچی به دانشجویان سیل زده دانشگاه آزاد

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: این سهمیه به صورت مازاد بر ظرفیت است و به سهمیه آزاد خللی ایجاد نمی‌کند.

وی یادآور شد: بر اساس آئین نامه اجرایی قانونی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی برای اختصاص سهمیه به زلزله زدگان به تصویب رسیده است این سهمیه به استان و استان‌های مجاور همان منطقه اختصاص داده می‌شود.

خدایی گفت: مناطق سیل زده طبق قانون مصوب در شورای عالی انقلاب فرهنگی بر اساس اعلام وزارت کشور تعیین می‌شوند. همچنین به رشته‌هایی که سهمیه می‌دهیم که به پیشنهاد استانداری اعلام می‌شود.

رئیس سازمان سنجش افزود: وزارتخانه‌های علوم و بهداشت بر اساس آئین نامه اجرایی که در این زمینه وجود دارد، عمل می‌کنند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: رونق تولید گام دوم انقلاب وعده های روحانی اخبار سیل سیل سیل زدگان سیلاب کنکور سراسری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۴۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

البرز رتبه دوم تردد بین استانی در کشور را کسب کرد

علی زندی فر در گفت وگو با خبرنگار مهر مطرح کرد: از مجموع بیش از یک و نیم میلیارد تردد ثبت شده توسط سامانه‌های ترددشمار در کل کشور، استان البرز در سال ۱۴۰۲ با ثبت ۲۱۴ میلیون و ۹۴۷ هزار و ۸۵۷ تردد بین استانی رتبه دوم تردد در کل کشور را ثبت کرد.

وی مطرح کرد: بر اساس آخرین آمار ثبت شده از سامانه‌های ترددشمار در استان البرز در سال گذشته ۱۰۷ میلیون و ۷۷ هزار و ۹ وسیله نقلیه وارد استان البرز و ۱۰۷ میلیون و ۸۷۰ هزار و ۸۴۸ وسیله نقلیه از استان خارج شده‌اند که این آمار پس از استان تهران رتبه دوم را به البرز اختصاص داده است.

زندی فر افزود: بر همین اساس استان البرز با دارا بودن نیم درصد از کل راه‌های کشور در سال گذشته ۱۳/۵ درصد از ترددهای بین استانی کشور را به نام خود ثبت کرده است. استان‌های مرکزی، قم و قزوین پس از تهران و البرز رتبه‌های سوم تا پنجم تردد بین استانی را به خود اختصاص داده‌اند.

کد خبر 6097960

دیگر خبرها

  • استان بوشهر رتبه ۱۳ کشور در کنکور سراسری را دارد
  • اختصاص ۸۲ میلیاردتومان اعتبار برای ساخت پروژه دفاع مقدس در گلستان
  • مصوبات سفر نخست رئیس‌جمهور به قم اجرایی نشده است
  • البرز رتبه دوم تردد بین استانی در کشور را کسب کرد
  • قبولی ۱۶ دانش آموز سمپاد مناطق محروم در کنکور سال گذشته
  • تمدید فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تا ۱۸ اردیبهشت
  • فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تا سه‌شنبه تمدید شد
  • تمدید مهلت داوطلبان برای تأیید سوابق تحصیلی
  • آخرین مهلت داوطلبان کنکور برای تأیید سوابق تحصیلی
  • فرصت داوطلبان کنکور برای تأیید سوابق تحصیلی تا ۱۸ اردیبهشت