Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@21:30:38 GMT

استعفای غیرمنتظره وزیر امنیت داخلی آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۴۴۲۰۸

استعفای غیرمنتظره وزیر امنیت داخلی آمریکا

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد، وزیر امنیت داخلی آمریکا از سمتش استعفا کرده است.

 اعلام کناره‌گیری کریستین نیلسن، وزیر امنیت داخلی آمریکا که در توییتی از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا صورت گرفت، دو روز بعد از آن اتفاق می‌افتد که ترامپ کاندیدایش برای تصدی رهبری سازمان موسوم به سازمان اعمال قوانین مهاجرتی و گمرکی را تنها به دلیل گفتن این که خواهان در پیش گرفتن رویکردی "سرسختانه‌تر" است، کنار گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تحولات نشان می‌دهند که ترامپ به دنبال ایجاد تغییراتی درتیمش به سبب ناخرسندی از مشکلات مربوط به مهاجران از جمله افزایش عبور خانواده‌های مهاجران غیر قانونی از مرز جنوبی آمریکا است.

ترامپ در توییتش عنوان کرد، کوین مک الینان، کمیسیونر حفاظت از مرز و گمرک آمریکا به طور موقت رهبری وزارت امنیت داخلی را تا زمان انتصاب یک گزینه دائمی برای رهبری این وزارتخانه به عهده خواهد داشت.

نیلسن در  نامه استعفایش نوشت، به این نتیجه رسیده که اکنون زمان درست برای کناره‌گیری‌اش از این وزارتخانه فرا رسیده است.

او خاطر نشان کرد: من امیدوار هستم که وزیر بعدی از حمایت کنگره و دادگاه‌ها به منظور اصلاح قوانین مانع در برابر تأمین کامل امنیت مرزهای آمریکا که در عین حال باعث اختلاف در گفتمان کشور ما شده‌اند، برخوردار باشد.

رئیس جمهور آمریکا از نیلسن به خاطر خدماتش تشکر کرد و گفت، اطمینان دارد که کوین مک الینان در این سمت عالی کارش را انجام خواهد داد. با این حال ترامپ به این که چه چیزی باعث کناره‌گیری نیلسن شده اشاره نکرد.

کریستین نیلسن رهبری تلاش‌های این وزارتخانه در حوزه‌ی اجرای قوانین مهاجرتی، امدادرسانی در بلایای طبیعی، تأمین امنیت انتخابات و امنیت سایبری را از دسامبر ۲۰۱۷ به عهده داشته است.

پیش از او نیز جان کلی، عهده دار وزارت امنیت داخلی امریکا بود و بعد از انتصاب او به عنوان رئیس دفتر کاخ سفید، نیلسن جانشین او شد.

نیلسن در ماههای گذشته چند بار با شایعات در خصوص به خطر افتادن شغلش به سبب نارضایتی رئیس جمهور آمریکا از افزایش ورود مهاجران به این کشور روبرو شده بود. ماه نوامبر گذشته گزارش شد که ترامپ قصد اخراج نیلسن را دارد و این که نیلسن از بابت برخورد خشمگینانه رئیس جمهور با او از بابت وضعیت موجود در مرزها شکایت داشته است.

در عین حال به دنبال کنار رفتن جان کلی از سمت رئیس دفتر کاخ سفید در ماه دسامبر گذشته، امنیت شغلی نیلسن متزلزل شد چرا که کلی یکی از حامیان نیلسن در برابر حملات دونالد ترامپ و استفن میلر مشاور سیاسی کاخ سفید محسوب می‌شد.

کاخ سفید به درخواست برای توضیح علت استعفای نیلسن ازاین سمت پاسخ نداد اما گزارش شد که این اتفاق بعد از دیداری که او با ترامپ در روز یکشنبه در کاخ سفید داشته صورت گرفته است.

نیلسن همچنین با انتقاد دموکرات‌ها از بابت نقشش در دفاع از دستور کار مهاجرتی ترامپ که به گفته‌ی آنها نسبت به خانواده‌های مهاجران بی رحمانه است مورد انتقاد قرار گرفته بود.  / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۴۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید: از تلاش چین برای برقراری امنیت در منطقه استقبال می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «جان کربی» هماهنگ کننده امور راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا امروز سه شنبه در مصاحبه ای ادعا کرد: به زودی شاهد ورود محموله های آرد به غزه از طریق یک گذرگاه جدید خواهیم بود.

هماهنگ کننده امور راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در ادامه مدعی شد: ما به سختی کار می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که توافق تبادل اسیران در غزه حاصل می شود! این توافق موضوع اصلی دیدارهای «بلینکن» (وزیر خارجه آمریکا) در سفر اخیرش به خاورمیانه (غرب آسیا) است.

«جان کربی» در ادامه گفت: چین می‌خواهد از نفوذ و تماس‌ های خود با تهران برای ایجاد ثبات و امنیت در منطقه استفاده کند و ما از این تلاش‌ ها استقبال می‌ کنیم. ما از جزئیات تماس‌ هایی که چین انجام می‌ دهد و اینکه آیا این تماس‌ ها منجر به موافقت حماس با توافق (تبادل زندانیان) می‌ شود، اطلاعی نداریم.

وی ادامه داد: ما نمی‌ خواهیم شاهد تهاجم بزرگ (از سوی اشغالگران قدس) به رفح باشیم که جان بیش از یک میلیون نفر را به خطر می اندازد. توافق زندانیان منجر به توقف جنگ به مدت ۶ هفته در همه جا خواهد شد.

این مقام کاخ سفید بدون اشاره به فراگیری خشم دانشجویان کشورش از تداوم جنایت های اشغالگران قدس علیه مردم مظلوم فلسطین، در واکنش به تسخیر ساختمان دانشگاه کلمبیا در نیویورک توسط دانشجویان، ادعا کرد که رئیس جمهور آمریکا معتقد است اقدام دانشجویان دانشگاه کلمبیا برای تسخیر ساختمان قطعا رویکرد غلطی است و با تظاهرات مسالمت آمیز ناسازگار است!

این در حالیست که پس از خودداری دانشجویان معترض حامی فلسطین از جمع‌آوری چادرهای برپاشده در محوطه دانشگاه کلمبیا، مقامات این دانشگاه شروع به تعلیق دانشجویان کردند.

این اقدام دانشگاه کلمبیا در حال آغاز شده است که تشکل دانشجویی «آیوی لیگ / ۸ دانشگاه پرآوازه خصوصی آمریکا) در بیانیه‌ای از به بن‌بست رسیدن مذاکرات پایان تحصن خبر داده بود.

کد خبر 6093484

دیگر خبرها

  • آیزنکوت: اسموتریچ و بن غفیر تهدیدی برای امنیت اسرائیل هستند
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • کاخ سفید: از تلاش چین برای برقراری امنیت در منطقه استقبال می‌کنیم
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • ببینید | حرکت جنجالی وزیر خارجه آمریکا با رئیس جمهور چین