Web Analytics Made Easy - Statcounter

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری برای توسعه و گسترش دانش علوم شناختی از تجهیز ۶ مرکز دانشگاهی و درمانی به سیستم‌ها و تجهیزات پیشرفته در حوزه‌های شناختی حمایت کرد.

به گزارش ایسنا، محمدحسین مقامی، مسئول کارگروه ایمپلنت مغزی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی اظهار کرد: این اقدام در راستای تمرکز بر تربیت و آموزش نیروی انسانی متخصص و همچنین تجهیز آزمایشگاه‌ها و آماده‌سازی ابزارها و زیرساخت‌های مورد نیاز حوزه علوم شناختی در مراکز علمی و تخصصی انجام می‌شود و به عنوان یک اولویت در راهبرد ستاد جایگاه ویژه‌ای دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامی ادامه داد: ستاد توسعه علوم شناختی معاونت علمی می‌کوشد با فراهم آوردن زمینه‌های حمایتی، فرصت‌های مطالعاتی و تحقیقاتی گسترده‌تری را برای دانشجویان، اساتید و متخصصان در حوزه‌های علوم شناختی مهیا کند و گامی عملی در امر تربیت کارشناسان آزمایشگاهی در حوزه‌های علوم شناختی برداشته شود.

وی همچنین بیان کرد: با حمایت‌های ستاد در سال گذشته ۶ مرکز درمانی و دانشگاهی به دستگاه‌ها و تجهیزات پیشرفته از جمله سیستم ثبت فعالیت‌های الکتریکی مغز (الکتروانسفالوگرام) ۶۴ کاناله مجهز شدند.

به گفته مقامی، در راستای ترویج و ارتقای دانش علوم شناختی و استفاده از ظرفیت و پتانسیل‌های بالقوه در سطح مراکز علمی و تخصصی با حمایت ستاد توسعه علوم شناختی آزمایشگاه مشترک علوم شناختی دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی این استان ایجاد و به برخی از تجهیزات و فناوری‌های پیشرفته از جمله به دستگاه "رهگیر چشمی" مجهز شد. سیستم "رهگیر چشمی" وسیله‌ای برای تعیین موقعیت چشم و حرکات آن است و در تحقیقات بر روی سیستم بینایی در آزمایشگاه‌های علوم اعصاب و روانشناسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: با حمایت‌های ستاد آزمایشگاه مشترک علوم شناختی این دو مرکز آموزش عالی سال گذشته به دستگاه‌های ثبت سیگنال‌های عصبی، تحریک الکتریکی فراجمجمه‌ای و نیز دستگاه ثبت فعالیت‌های مغزی مجهز شد.

مقامی با اشاره به فعالیت‌های ستاد برای توسعه علوم شناختی گفت: ستاد در این رهگذر تلاش می‌کند از یک سو سیاست تشویق و ترغیب محققان و متخصصان برای دستیابی به خودکفایی و بومی‌سازی تجهیزات درحوزه علوم شناختی را مورد حمایت و پشتیبانی قرار دهد و از سوی دیگر دانش علوم شناختی در مراکز علمی و دانشگاهی توسعه و گسترش یابد.

وی سایر اقدامات ستاد در این حوزه را برشمرد و گفت: با حمایت ستاد آزمایشگاه عصب شناختی بیمارستان تخصصی روانپزشکی روزبه تهران و دانشگاه خوارزمی نیز به دستگاه "الکتروانسفالوگرام ۶۴ کاناله " (ثبت فعالیت‌های الکتریکی مغز) و آزمایشگاه روانشناسی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز نیز به دستگاه‌های "رهگیر چشمی" و "تحریک الکتریکی فراجمجمه‌ای "مجهز شدند و با هدف ترویج و ارتقای دانش علوم شناختی یک دستگاه "الکتروانسفالوگرام" ۶۴ کاناله (ثبت فعالیت های الکتریکی مغز) برای تجهیز آزمایشگاه شناختی دانشگاه هنر اسلامی تبریز در اختیار این نهاد علمی – آموزشی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، کمک به ارتقای امنیت ملی کشورمان با استفاده از علوم و فناوری‌های شناختی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی، یکی از اولویت‌های جدی ستاد محسوب می‌شود و به واسطه حمایت‌های این ستاد بسیاری از تجهیزات و امکانات مورد نیاز طرح‌های تحقیقاتی و علمی در داخل کشور ساخته و تامین می‌شود و تلاش‌های وسیع با هدف کاهش وابستگی‌ها و صرفه‌جویی‌های ارزی در این زمینه همچنان ادامه دارد. به اعتقاد مدیران ارشد ستاد علوم شناختی توانمندی در تامین زیرساخت‌ها و ابزارهای مورد نیاز ارائه‌کنندگان خدمات شناختی یکی از الزامات موفقیت برنامه‌های توسعه و تعالی ارائه خدمات شناختی در کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: علوم شناختي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۴۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط‌ جنین در یزد

ایسنا/یزد معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: یک مرکز مداخله گر در امور درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد.

دکتر «سید کاظم رضوی» افزود: هیچ یک از کارکنان این مرکز غیرقانونی، تخصص پزشکی نداشتند و با پیگیری و تلاش کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه و همکاری دادستانی و پلیس اماکن، پس از طی مراحل قانونی، پملپ انجام شده و مدارک موجود به مقامات قضایی و همچنین دفتر حقوقی دانشگاه ارائه شد.

وی اظهار کرد: یکی از وظایف حوزه معاونت درمان دانشگاه های علوم پزشکی حفظ سلامت آحاد جامعه است و برخورد با مراکز غیرمجاز و مداخله‌گر در امور درمانی در حوزه پزشکی با جدیت در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از وبدا یزد، رضوی از مردم درخواست کرد ضمن خودداری از مراجعه به واحدها و موسسه‌های غیرمجاز درمانی، هرگونه تخلف یا دخالت غیرمجاز افراد بدون صلاحیت در موضوع درمان‌ را از طریق سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تجهیز صنایع کشور با ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی
  • رونمایی از دستگاه میکروب‌شناسی در نمایشگاه علوم آزمایشگاهی
  • رونمایی از دستگاه میکروب شناسی در کنگره علوم آزمایشگاهی
  • ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی در گرو حمایت‌های ارزی
  • باید ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی در گمرکات و مناطق آزاد مستقر شود
  • یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد
  • تولید و تجهیز ۱۰۰ آزمایشگاه شناختی با فناوری ایرانی
  • حمایت از طراحی و ساخت ابزار‌های شناختی توسط ستاد علوم شناختی
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط‌ جنین در یزد
  • تجهیز آزمایشگاه خدمات جامع سلامت روستایی لادیز میرجاوه به دستگاه سل کانتر