Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴سرهنگ جمشید محبت‌خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست، درباره میزان خسارت ناشی از سیل به محیط زیست در برخی نقاط کشور گفت: خسارت ناشی از سیل فروردین ماه سال ۹۸ در مناطق چهارگانه سازمان محیط‌زیست در استان فارس شامل ۵۰۰ متر بند، ۲۰۰ کیلومتر راه‌های دسترسی در مناطق تحت مدیریت، ۳۰ مورد آبشخوره‌های حیات وحش در استان فارس، ۵ کیلومتر خطوط انتقال آب، ۲۰ مورد تخریب چشمه‌ها، قنوات و تجهیزات مربوطه، ۵ مورد تخریب به ساختمان‌های محیط‌بانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تالاب گمیشان و آق‌گل به دلیل وقوع سیلاب پر آب شده‌اند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه سیل در استان گلستان خسارتی به مناطق چهارگانه حفاظت محیط‌زیست وارد نکرده است و فقط بالغ بر ۱۶۰ میش و قوچ در این استان تلف شده‌اند و علت آن همچنان در دست بررسی است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با اشاره به میزان خسارت ناشی از سیل در استان کرمانشاه یادآور شد: سیل در مناطق چهارگانه محیط‌زیست باعث تخریب ۱۵ آبشخور و ۱۷۰ کیلومتر راه‌‌های ارتباطی تحت مدیریت شده‌است. همچنین در استان کهکیلویه و بویراحمد نیز ۱۹ ساختمان محیط‌بانی بر اثر وقوع سیل دچار آسیب و خسارت شده‌اند. همچنین ۸۵۰ میلیون تومان نیز برآورد شده است که در این استان راه‌های دسترسی بر اثر سیل دچار تخریب شده‌اند.

محبت‌خانی ادامه داد: در مناطق چهارگانه استان مازندران نیز ۵ پاسگاه محیط‌بانی دچار حادثه شدند و ۳ پاسگاه نیز به دلیل رانش تخریب شده‌اند. همچنین ۲ راس قوچ و ۲ راس شوکا بر اثر سیل در این استان تلف و ۲۰ کیلومتر راه‌های دسترسی به پاسگاه‌های محیط‌بانی تخریب شده‌اند.

وی با بیان اینکه میزان خسارت ناشی از سیل در استان‌های لرستان و خوزستان همچنان در حال بررسی است، تصریح کرد: در این استان‌ها نیز در مناطق چهارگانه محیط‌زیست به دلیل وقوع سیل خساراتی ایجاد شده است که در حال حاضر امکان بررسی دقیق آن وجود ندارد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با اشاره به مفقود شدن ۲۰ راس گوزن زرد در سایت نگهداری گوزن در منطقه حفاظت شده دز گفت: یکی از این گوزن‌ها پیدا شده و توسط نیروهای محیط‌بانی زنده‌گیری شده است. اما همچنان از ۱۹ راس دیگر خبری نیست و لاشه آنها نیز هنوز پیدا نشده است.

محبت‌خانی تاکید کرد: از مردم تقاضا می‌کنیم چنانچه حیوانات حیات‌وحش مانند گوزن‌ها، مارها و ... را در محیط مسکونی شاهده کردند به هیچ عنوان این حیوانات را نکشند و به سامانه ۵۴۰، آتش‌نشانی، شهرداری یا دهیاری تماس گرفته و اطلاع دهند تا نیروهای محیط‌بانی در خصوص زنده‌گیری این حیوانات اقدام کنند.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 جزئیات خسارت خسارت سیل سیل روستای آق قلا سیل گلستان سیل خوزستان سیل در سوسنگرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۴۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات

به گزارش خبرگزاری مهر، حلیا سادات حسینی در نشست هم اندیشی دبیران محیط زیست مناطق ۲۲ گانه که با حضور رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد؛ با اشاره به اهمیت بررسی ابعاد زیست محیطی و جایگاه محیط زیست شهری در زندگی روزمره شهروندان گفت: امروزه توجه به مسائل زیست محیطی در برنامه ریزی‌ها، فعالیت‌ها و اقدامات توسعه در شهرها می‌تواند گامی مؤثر در جهت بهبود وضعیت محیط زیست و در نتیجه ارتقا سطح کیفیت زندگی شهروندان باشد.

حسینی از دبیران خانه‌ها و کانون‌های محیط زیست مناطق به عنوان رابطین بین مجموعه مدیریت شهری و شهروندان یاد کرد.

وی در ادامه خطاب به دبیران محیط زیست مناطق ۲۲ گانه با بیان اینکه فعالیت دبیران محیط زیست به عنوان سفیران محیط زیستی در سطح مناطق می‌تواند با شناسایی چالش‌ها و معضلات محیط زیستی در سطح منطقه بسیار راهگشا باشد گفت: شما می‌توانید با تعیین راهکار مؤثر در جهت مدیریت، زمینه ساز ارتقای کیفیت محیط زیست شهری شد.

کد خبر 6090290 علی قدمی

دیگر خبرها

  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • مدیریت پسماندها خیلی از مشکلات محیط زیست را برطرف می‌کند
  • اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان