Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»، علی ادیانی نماینده مردم قائم شهر در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز پارلمان در جریان بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی درباره تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی‌سازی اظهار داشت:‌ ما دیدیم که پس از واگذاری بخش‌های مختلف به بخش خصوصی، صاحبان آن فاقد اهلیت بودند.

وی افزود: آنچه فلسفه وجودی واگذاری‌ها و بخش خصوصی‌سازی است، این است که سازمان خصوصی‌سازی باید یار دولت باشد نه بار دولت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: قرار بود اشتغال موجود، حفظ شود که با واگذاری‌های نادرست این را هم از دست دادیم. 

ادیانی علت تفاوت قیمت واگذاری‌ها با قیمت عرفی، انحرافات عجیب و غریب سازمان خصوصی‌سازی از قانون و نحوه اعمال حاکمیت شرکتی توسط این سازمان را از جمله موارد مهم تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی‌سازی خواند. 

نماینده مردم قائم شهر بر نقش جایگاه پیوست‌های سیاسی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی سازمان خصوصی‌سازی هم اشاره کرد و گفت: متأسفانه با این واگذاری‌های غلط به بخش خصوصی‌سازی، مشکلات فرهنگی، اجتماعی و امنیتی ایجاد شده و بخش‌های ما دچار اختلال شدند. 

وی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: هر واگذاری به حکم قانون باید پیوست سیاسی، اجتماعی، امنیتی، فرهنگی و اقتصادی داشته باشد که اغلب اینها در سازمان خصوصی‌سازی رعایت نشده است و تنها در واگذاری بخش‌های مختلف به بخش خصوصی باید گفت وااسفا.

وی در خاتمه گفت: اعمال سلیقه به جای اجرای قانون باعث شده است تا ما بر تقاضای تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی‌سازی مصمم شویم، لذا مجلس باید در این زمینه ورود کرده و با قاطعیت از این سازمان تحقیق و تفحص کند. 

منبع: نماینده

کلیدواژه: خصوصی سازی مجلس ایران نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۴۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری استقلال و پرسپولیس شش ساله است

به گزارش خبرگزاری خبرآلاین؛ محمود قامت معاون سازمان خصوصی‌سازی در خصوص واگذاری پرسپولیس و استقلال گفت: هرشرکتی که واگذار می‌شود شامل بدهی و دارایی است. خریداران وقتی در مزایده شرکت کردند این را پذیرفتند و در قرارداد اطلاعات مالی هم وجود دارد. خریداران وقتی به مزایده ورود کردند، باید بدهی را طبق زمان‌بندی پرداخت کنند.

در گزارش ورزش سه آمده است: وی افزود: این مشمول همه واگذاری‌های سازمان خصوصی‌سازی است. هر واگذاری که انجام می‌شود با قراردادی است و در طول مدت آن قرارداد که برای پرسپولیس و استقلال شش سال است، تحت نظارت سازمان خصوصی‌سازی خواهد بود و تعهدات مالی و غیرمالی تحت نظارت و کنترل سازمان خصوصی‌سازی است.

او با اشاره به این قرارداد اظهار داشت: البته این موضوع نافی نظارت عمومی وزارت ورزش بر تمام باشگاه‌ها نیست اما سازمان خصوصی‌سازی در طول قرارداد نظارت خود را دارد که مهم‌تر از همه مدیریت بهره‌ور و تداوم کار است که انتظار داریم در این مدت شش سال شرکت را از وضعیت فعلی به شرایط بهره‌ور برسانند.

251 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898768

دیگر خبرها

  • سرخآبی‌ها خصوصی شدند
  • آیین واگذاری «استقلال» و «پرسپولیس» آغاز شد
  • سرخآبی‌ها رسماً واگذار شدند
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس شش ساله است
  • قرارداد واگذاری شش ساله برای پرسپولیس و استقلال
  • ارسال گزارش تحقیق و تفحص سازمان حفظ نباتات به قوه قضائیه
  • گزارش تحقیق و تفحص درباره عملکرد سازمان حفظ نباتات به قوه قضائیه ارسال شد
  • متن کامل گزارش نهایی تحقیق و تفحص درباره عملکرد سازمان حفظ نباتات
  • مجلس با تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات موافقت کرد
  • ارجاع گزارش تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات به قوه قضاییه