Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، امین امینیان شامگاه دیروز یک شنبه در مراسم کلنگ‌زنی مدرسه شهید تباشیری روستای دیزج علیقلی بیگ، از توابع بخش مرکزی ضمن تبریک سال نو و فرارسیدن ماه شعبان و اعیاد شعبانیه اظهار داشت: خداوند در قرآن هدف از آفرینش انسان را تعلیم و تربیت او می‌خواند و قوه عاقله و تفکر در انسان‌ها را به عنوان وجه تمایز او با سایر موجودات می‌داند که اگر در مسیر درست قرار بگیرد می‌تواند آدمی را به قول سعدی شاعر شیرین سخن ایرانی به جایگاهی برساند که به جز خدا نبید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر همین اساس خداوند پیامبران و امامان را به عنوان بزرگترین معلمان و مربیان بشریت بمنظور هدایت انسان‌ها برمی‌گزیند تا به موازات حجت پنهان (عقل) او را از تاریکی‌ها و گمراهی‌ها نجات دهند و به روشنایی و فلاح برساند.

فرماندار هشترود اظهار داشت: همچنان که در سنت دینی بر لزوم آموزش‌پذیری افراد و استفاده از عقلانیت و خرد تاکید شده است تجربه تاریخی بشر نیز حکایت از این امر دارد که توسعه جز با آموزش افراد اتفاق نخواهد افتاد و از این رو آموزش و پرورش به عنوان زیربنای توسعه یافتگی در دنیای مدرن قلمداد می‌شود.

وی با اشاره به رقم نسبتاً بالای مهاجرت در روستای دیزج علیقلی بیگ خصوصاً از سال ۹۵ به بعد گفت همین آمار به تنهایی کافی است تا علی‌رغم توفیقات خوبی که در روستا در زمینه اجرای طرح هادی، راه‌های مواصلاتی نسبتاً خوب و دیگر ظرفیت‌ها حاصل شده است روستا را توسعه نیافته قلمداد کنیم.

امینیان در ادامه با تاکید بر اینکه مشارکت‌پذیری مهم‌ترین رکن توسعه در یک جامعه است، ادامه داد: مشارکت افراد در امور مربوط به جامعه و ترجیح منافع جمعی بر منافع فردی بزرگترین سرمایه اجتماعی و انسانی یک جامعه و کشور است که خوشبختانه این مسئله در حد بسیار بالا با مشارکت خیرین در زمینه ساخت والاترین مکان (مدرسه) در این روستا کلید خورده است.

وی افزود: البته باید توجه داشت خیر بودن به معنای ثروتمند بودن نیست و مشارکت در امر خیر یک فضیلت بزرگ انسانی و ایمانی در جهت رفع نابرابری‌ها در جامعه است که در هر سطح از تمکن مالی می‌تواند اتفاق بیافتد.

فرماندار هشترود همچنین ابراز امیدواری کرد که این مشارکت در تمامی حوزه‌های تداوم داشته باشد تا ضمن اینکه زمینه‌ای برای توسعه همه جانبه روستا و رشد و رونق تولید شود.

کد خبر 4584463

منبع: مهر

کلیدواژه: هشترود روستا مدرسه سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۵۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر فتحی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه خیران از اصلی‌ترین بازوهای توسعه زیرساخت‌های آموزشی در استان اصفهان هستند، اظهار کرد: در سال گذشته خیران ۹۸۰ میلیارد تومان برای ساخت مدرسه پراخت کردند.

وی با بیان اینکه با پرداخت این مبلغ بیش از نیمی از تعهد خیران در سال گذشته پرداخت شده است، تصریح کرد: باید توجه داشت که تعداد خیران مدرسه ساز استان اصفهان یک هزار و ۷۰۰ نفر است که در کنار ۱۰۰ نفر پرسنل اداره کل نوسازی و بهسازی مدارس استان بهره برداری از ۴۵۰ طرح آموزشی و پرورشی را در دستور کار دارند.

مدیرکل نوسازی و بهسازی مدارس استان اصفهان با اشاره به سهم بسیار خیران در ساخت مدارس استان اصفهان افزود: می‌توان گفت ۸۰ درصد از مدارس استان اصفهان به صورت مشارکت صد در صدی خیران ساخته شده است.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های این اداره کل در سال جاری نیز ابراز کرد: ۱۰۰ طرح آموزشی در قالب ۵۰۰ کلاس درس امسال تحویل آموزش و پرورش خواهد شد که بسیاری از این طرح‌ها در پروژه‌های مسکن مهر و مناطق پر جمعیت ساخته خواهد شد.

کد خبر 6098034

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۴۰ خیرمدرسه ساز در چهارمحال و بختیاری
  • تحویل ۳۰۰ کلاس درس در اردبیل تا پایان سال
  • احداث ۲۰۰ مدرسه بزرگ‌مقیاس در کشور
  • برخی شهرک‌های زنجان کمبود مدرسه دارند
  • ۳۶۰ باب کلاس درس در چهارمحال و بختیاری در دست احداث است
  • جوهره و جنس اولیه «مشارکت» در نظام مردم‌سالاری دینی
  • ایستگاه قانون، گامی در راستای افزایش دانش حقوقی دانش‌آموزان
  • معلمان معمار اصلی شخصیت افراد در جامعه هستند
  • امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود
  • ساخت آموزشگاه ۶ کلاسه سعدی در بندرخمیر