Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس خانه کشاورز خوزستان گفت: در حالی که معاون اول رئیس جمهور در سفر خود به خوزستان صحبت از پرداخت خسارت سال ۹۵ به سیل‌زدگان کرده بود، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اعلام کرده مبلغ ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان میزان این خسارت است. ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

مسعود اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز، با انتقاد از عملکرد مسئولان در پرداخت خسارات سیل 95 اظهارداشت: در حالی که معاون اول رئیس جمهور در سفر خود به خوزستان صحبت از پرداخت خسارت سال 95 به سیل‌زدگان کرده بود، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اعلام کرده مبلغ 3 میلیارد و 200 میلیون تومان میزان این خسارت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این مطلب برای سیل‌زدگان و کشاورزان بسیار سخت و ناراحت‌کننده است چرا که این مبلغ تنها مربوط به 905 محموله گندم کشاورزان است که تحویل دولت داده بودند و بخشی از بهای آن تا به امروز پرداخت نشده و اینک تسویه و پرداخت حق قانونی و بهای گندم تحویل داده شده؛ اینکه  تعداد معدودی از کشاورزان را به عنوان خسارت دیدگان سیل تلقی کنند و با منت مبلغی را پرداخت کنند، نهایت بی توجهی و بد اخلاقی است.

رئیس خانه کشاورز خوزستان گفت: آقای جهانگیری و چنگلوایی خوب می‌دانند در سیل سال 95، مزارع و ساختمان های مسکونی چندین هزار کشاورز دچار خسارت شد و صدها میلیارد تومان خسارت به کشاورزان وارد شد. اینک این اقدام دولت که پول گندم تعدادی از کشاورزان را بعد از 3 سال آن هم پس از وقوع یک سیل دیگر قابل پرداخت می داند تاسف آور و غیرقابل قبول است.

وی افزود: همین بی‌صداقتی های برخی دولتمردان است که سبب بی‌اعتمادی کشاورزان شده است.

اسدی گفت: در جریان سیل اخیر نیز اگر ورود مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر پرداخت خسارت به کشاورزان و همچنین اعتقاد، ارادت و اعتماد مطلقی که کشاورزان به ایشان دارند نبود، جامعه کشاورزی استان اعتباری برای قول برخی دولتی‌ها قائل نبود.

انتهای پیام/ش

R41468/P/S6,57/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۵۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امید جهان نژادیان به خبرنگار ما گفت: خوزستان یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی ازجمله گندم است و برداشت این دانه‌های طلایی در استان از بیستم فروردین امسال از مناطق جنوبی استان آغاز شد و تاکنون ادامه دارد.

وی میزان خرید روزانه خرید گندم از کشاورزان خوزستان را بیش از ۶۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: از ابتدای فصل برداشت تاکنون، بیش از ۵۶۰ هزار تن از این محصول راهبردی خریداری و به سیلو‌ها انتقال داده شده است.

جهان نژادیان درخصوص میزان خرید گندم نسبت به پارسال می‌گوید: تاکنون شاهد افزایش دوبرابری این محصول هستیم و استقبال کشاورزان برای تحویل به مراکز خرید خوب بوده است.

به گفته مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان؛ در سال زراعی جاری هر کیلوگرم گندم به قیمت ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم گندم دروم به قیمت ۱۸ هزار تومان از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

وی اضافه کرد: پارسال در خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

در سال زارعی جاری در ۷۵۴ هزار هکتار از اراضی خوزستان کشت گندم انجام شده است.

دیگر خبرها

  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • گلایه وزیر راه از بدعهدی صندوق تامین خسارت بدنی​
  • ضرورت تعیین تکلیف چای سنواتی/ دغدغه کشاورزان برطرف شود
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟
  • خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان
  • وعده صادق قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت