Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره میراث فرهنگی رفسنجان گفت :خانه حاج آقا علی بیشترین بازدید گردشگر را داشت که بالغ بر ۲۸ هزار نفر از این مجموعه تاریخی بازدید کردند .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ محسن منصورآبادی عصر گذشته در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین آمار گردشگران نوروزی ازآثار تاریخی رفسنجان اظهار داشت :۲۳۲ هزار نفر گردشگر از آثار تاریخی و گردشگری کل  شهرستان که شامل دره راگه ،خانه حاج آقا علی ،موزه مردم شناسی ،کاروانسرا و مناطق تاریخی کشکوئیه و نوق و… بازدید کردند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت :خانه حاج آقا علی بیشترین بازدید گردشگر را داشت که بالغ بر ۲۸ هزار نفر از این مجموعه تاریخی بازدید کردند .

رئیس اداره میراث فرهنگی با بیان اینکه دره راگه قریب ۸ هزار بازدید کننده نوروزی داشت افزود: کاروانسرای شاه عباسی که نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد افزایش بازدیدی داشته است و حصار شهر و مسیر گردشگری بنفشه هم  نسبت به سال گذشته ۹۰ درصد بازدید کننده داشته است .

منصورآبادی تصریح کرد :قریب ۹۳ هزار نفر از تپه های ماسه بادی ،منطقه اودرج ،دریاچه شور نوق و منطق گردشگری راویز و سرچشمه ،داوران مجموعه ها بازدید داشتند .

وی افزود :۹۵ هزار و ۵۹۹ نفر کل اقامت گردشگران نوروزی بود که شامل اقامت درهتل ها،بوستان ها و مدارس در کل شهرستان بوده است که نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد رشد داشته است .

رئیس اداره میراث فرهنگی گفت :رفسنجان۴۰ درصد  به طورکلی نسبت به سال گذشته در خصوص اقامت میهمانان نوروزی رشد داشته است .

وی خاطرنشان کرد :کمپ های گردشگری در ورودی شهرستان و آماده سازی فضاهایی چون بوستان ها ، پارک ها ، مرمت و بازسازی آثار تاریخی به جذب گردشگران نوروزی کمک کرده است .

منصور آبادی گفت :۴۰ تا ۸۰ درصد بازدید ها از حصار شهر ، کاروانسرا و مجموعه خیابان بنفشه نسبت به سال گذشته بیشتر بوده  است .

وی افزود :نیروهای انتظامی هم در بحث امنیت اقامت مسافران نوروزی ورود پیدا کرد که در جذب گردشگر موثر بود .

منصور آبادی با بیان اینکه قریب ۲۰ هزار نسخه بروشور و نقشه رفسنجان شناسی در بین مسافران نوروزی توزیع شد اذعان داشت : میراث فرهنگی قریب ۷۰ تا ۸۰ بنر از آثار تاریخی در شهرستان نصب کرده است و در شهرستان قریب ۵۰۰ اثر تاریخی داریم که ۷۰ اثر ثبت ملی شده است .

وی تاکید داشت :درخت اودرج در آستانه ثبت ملی است دو نمایشگاه صنایع دستی و سوغات ملی در محل کارونسرای شاه عباسی و یک نمایشگاه هم در ورودی مجموعه خانه حاج آقا علی برای گردشگران نوروزی دایر بود .

رئیس اداره میراث فرهنگی رفسنجان یادآور شد :دو تور گردشگر خارجی و قریب ۴۰ تا ۵۰ نفر به صورت شخصی در ایام نوروزی بیشتر از  کشورهای  ایتالیا و  فرانسه  بودند از آثار تاریخی شهرستان بازدید کردند .

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۵۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان

بنای رخت‌شوی‌خانه یا مجموعهٔ تاریخی رخت‌شوی‌خانه در قلب بافت تاریخی شهر زنجان که منطبق بر حصار قدیمی شهر می‌باشد، در یک منطقهٔ پرتراکم مسکونی قرار دارد.این بنا در حال حاضر تعمیر و مرمت شده و به عنوان موزهٔ مردم‌شناسی مورد استفاده قرار می‌گیرد و مردم می‌توانند از آن بازدید کنند. مجموعه‌‌ ی تاریخی‌ رخت‌شوی‌خانه‌، در فهرست‌ آثار تاریخی ایران‌ به‌ ثبت‌ رسیده‌ است‌ به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3076070 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • بازدید خبرنگاران داخلی و خارجی از بافت تاریخی بوشهر
  • بازديدهای ميدانی و بررسی عملكرد شركت‌ها و دفاتر تاكسيرانی/ توجه ویژه به مشکلات و مسائل تاکسیرانان
  • موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان
  • (تصاویر) حجاب میهمانان خارجی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت
  • لوکیشن «خانه به دوش» پس از ۲۰ سال
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • مرمت پل خاتون کرج تا آخر امسال تمام می‌شود
  • رشد 42 درصدی اجاره خانه در فروردین 1403/ این افزایش در مقایسه با سال های گذشته بی نظیر است
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز