Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@12:00:04 GMT

اصفهان آمادگی ارسال خون به استانهای سیل زده را دارد

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۴۵۶۸۴

اصفهان آمادگی ارسال خون به استانهای سیل زده را دارد

اصفهان- ایرنا- مدیرکل انتقال خون اصفهان از آمادگی این نهاد برای ارسال فرآورده ‌های خونی به استان ‌های سیل زده خبر داد و گفت : تاکنون در این ارتباط اعلام نیازی از مناطق سیل زده کشور نداشته ایم.

مجید زینلی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : اصفهان، استان معین برای استان سیل زده لرستان است و به محض اعلام نیاز برای فرآورده‌ های خونی، این اداره کل آمادگی لازم برای هرگونه همکاری با استان‌ های سیل زده را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش ایرنا، اصفهان، استان معین استانهای سیل زده لرستان و خوزستان است و تاکنون کمکهای اهدایی زیادی از این استان به مناطق سیل زده کشور ارسال شده است.
استان های لرستان و گلستان به ویژه خوزستان همچنان درگیر سیل هستند.
تاکنون بیش از یکصد روستا و 6 شهر در معرض سیل و آبگرفتگی در خوزستان تخلیه شده و بیش از 40 هزار نفر از مناطق سیل زده در اردوگاه ها اسکان داده شده اند.
مدیرکل انتقال خون اصفهان یادآور شد: در ایام نوروز امسال آمار اهدای خون استان حدود پنج درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت و استقبال خوبی از طرح 'سرخی تو از من' در این مدت شده است.
وی ادامه داد : از ابتدای نوروز تا نیمه فروردین بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداد دست کم سه هزار و ۷۰۰ نفر خون اهدا کردند.
وی به مقدار واحد اهدای خون در این مدت اشاره نکرد.
زینلی خاطرنشان کرد: کارکنان تعدادی از نهاد های اجرایی و اداری همکاری خوبی در زمینه اهدای خون در ایام نوروز داشتند.
به گفته وی در ایام نوروز حدود ۹۷ درصد از اهدا کنندگان خون را آقایان و بقیه را بانوان استان اصفهان تشکیل دادند که بیش از ۶۲ درصد اهداکنندگان مستمر بودند.
مدیرکل انتقال خون اصفهان مشارکت مردمی اهدا خون در تعطیلات نوروزی را در مقایسه با سال قبل بهتر و بیشتر اعلام کرد.
در کشور از هر یک هزار نفر 25 نفر نسبت به اهدای خون اقدام می کنند و در اصفهان به ازای هر یک هزار نفر 27 اهداکننده خون وجود دارد.
در زمان حاضر در کلان ‌شهر اصفهان، مرکز خواجو و عاشق اصفهانی پذیرای اهداکنندگان خون است و پایگاه ‌های انتقال خون در شهرستان‌ های نجف‌آباد، شهرضا، خوانسار و کاشان و مراکز اهدای خون در شهرستان‌ های خمینی ‌شهر، گلپایگان و نایین هم فعال هستند و هرروز خون‌ گیری دارند.
/6026/6994

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي انتقال خون حوادث سيل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۵۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان، اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد،برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمارپیوند زده شد.

مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: کبد این جوان ۲۲ ساله به یک بیمار هم زندگی دوباره بخشید.

رضا جعفری  گفت: کبد جوان ۲۲ ساله اهل و ساکن کرمان که در اثر حادثه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، صبح جمعه ۷ اردیبهشت ماه برای پیوند به شیراز منتقل و به یک بیمار نیازمند دریافت عضو اهدا شد.

 وی افزود: این جوان ۴ روز قبل در اثر سانحه تصادف به بیمارستان شهید باهنر کرمان  منتقل شده بود و متاسفانه علیرغم تلاش‌های کادر درمان دچار مرگ مغزی شد که پس از تایید مرگ مغزی و رضایت اهدای عضو از خانواده، کبد وی برای پیوند به شیراز منتقل شد.

مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمان از زحمات و تلاش‌های مسئول و هماهنگ کنندگان واحد فراهم آوری اعضای پیوندی کرمان، کادر جراحی، ارتوپدی و بیهوشی و کادر پرستاری بخش‌های جراحی و آی سی یو و همکاران اتاق عمل بیمارستان شهید باهنر کرمان قدردانی کرد.

وی  علاوه بر کبد قسمتی از استخوان زانو وی نیز برای ترمیم به ۳ بیمار که مشکل حرکتی در زانو داشتند، برداشته شد تا به این عزیزان پیوند زده شود.

به گفته جعفری تاکنون ۲۲۰ اهدای عضو در استان کرمان انجام شده است.

دیگر خبرها

  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
  • اهدای تندیس عباس خاکی به ۱۰ روحانی در قم
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد
  • اهدای ۱۴ سری جهیزیه به ۱۴ زوج زیر پوشش بهزیستی در اصفهان
  • آخرین مهلت ارسال اثر به دومین رویداد «اهدای جایزه جوانی جمعیت» در همدان 
  • هواشناسی اصفهان هشدار سطح زرد صادر کرد
  • آمادگی کامل سمرقند برای هرگونه همکاری در برگزاری هفته فرهنگی اصفهان
  • اهدای ۷ سری جهیزیه در شهرستان بستان آباد