Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-03@03:03:40 GMT

تحلیل اندیشه‌های استاد مطهری در مجمع عالی حکمت اسلامی

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۴۵۷۱۴

تحلیل اندیشه‌های استاد مطهری در مجمع عالی حکمت اسلامی

محمدباقر خراسانی، دبیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا؛ گفت: مجمع عالی حکمت اسلامی به منظور پاسداشت شخصیت استاد شهید مرتضی مطهری و به مناسبت چهلمین سالگرد شهات ایشان سلسله نشست‌های علمی را با حضور صاحب‌نظران و کارشناسان رشته‌های مختلف و با هدف تبیین ابعاد فکری آن مرحوم برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این نشست‌های علمی هر شب از ساعت 21 در این مجمع به نشانی قم، باجک یک، کوچه ده، مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار می‌شود.

خراسانی ادامه داد: اولین نشست با موضوع قضا و قدر از دیدگاه شهید مطهری در روز سه‌شنبه، 20 فروردین ماه، از سوی گروه کلام برگزار می‌شود؛ ابزار شناخت از منظر شهید مطهری عنوان نشست دیگری است که روز 24 فروردین ماه برگزار خواهد شد.

وی افزود: فلسفه اخلاق از دیدگاه مطهری، چیستی انسان از منظر مطهری، مبانی زیبایی‌شناسی هنر و ادبیات از منظر مطهری، نقد و بررسی دیدگاه مطهری درباره وحدت شخصیه وجود، امنیت در تمدن نوین اسلامی عنوان نشست‌های دیگری است که 24، 25، 27 و 28 فروردین‌ماه از سوی گروه‌های معرفت‌شناسی، فلسفه اخلاق، فلسفه دین، فلسفه هنر، عرفان و فلسفه سیاسی برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی بیان کرد: رهیافتی بر نحوه تبیین مسائل اجتماعی، کثرت‌گرایی دینی، شهید مطهری و مخالفان فلسفه، خوانش روزآمد حکمت عملی در اندیشه مطهری، نسبت عقل و دین از دیدگاه شهید مطهری و کارآمدی از منظر استاد مطهری دیگر عناوین نشست‌هایی است که به ترتیب در رروزهای دوم تا 11 اردیبهشت ماه در این مجمع برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: قرآن ایکنا مجمع حکمت خراسانی شهید مطهری چهلمین سال شهادت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۵۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم سالگرد استاد شهید مطهری در مسجد نارمک برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم عمومی به مناسبت سالگرد شهادت استاد از طرف خانواده شهید مطهری در مسجد نارمک برگزار می‌شود.

این مراسم در مسجد جامع نارمک فردا پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه، بعد از نماز مغرب و عشا با سخنرانی حجت الاسلام سید محمد رضا هاشمی تهرانی برپا خواهد شد.

یاد آور می‌شود مسجد نارمک در تهران، نارمک بلوار شهید ثانی، خیابان سمنگان واقع شده است.

کد خبر 6093915 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • شهید مطهری از معماران بنای فکری انقلاب اسلامی بود
  • شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی بود
  • دنیای امروز نظاره‌گر پیاده شدن اسلام ناب محمدی در دانشگاه‌های غرب است
  • اندیشه‌های الهی به دانشگاه‌های آمریکا رسید
  • مراسم سالگرد استاد شهید مطهری در مسجد نارمک برگزار می شود
  • آئین نکوداشت و تجلیل از اساتید برتر دانشگاه جامع انقلاب اسلامی برگزار شد
  • کارنامه و کتابشناسی شهیدمطهری؛ از مشهد و قم تا مبارزه با مارکسیسم
  • استفاده از نیروهای متدین در دانشگاه از کارهای استاد مطهری بود
  • استاد مطهری؛ فیلسوف یا متکلم؟!
  • آیت الله مطهری مسایل مربوط به حجاب را عالمانه بیان می کرد