Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@12:22:04 GMT

مانور تبلیغاتی نتانیاهو در مسکو

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۴۵۹۲۷

مانور تبلیغاتی نتانیاهو در مسکو

تهران- ایرنا- تحلیلگران مسائل بین المللی اعتقاد دارند به رغم ادعاهای مقام های رژیم صهیونیستی، مهمترین هدف سفر اخیر «بنیامین نتانیاهو» به مسکو تاثیرگذاری بر افکار عمومی اسرائیل در آستانه انتخابات پارلمانی با ابزار سیاست خارجی و روابط دیپلماتیک بوده است.

به گزارش گروه تحلیل، تفسیر و پژوهش های خبری ایرنا، بسیاری از تحلیلگران و رسانه های جهان سفر اخیر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به مسکو را متفاوت از دیدارهای پرشمار پیشین وی از روسیه می دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به صورت سنتی همیشه در گفت وگوهای مقام های ارشد رژیم صهیونیستی با سران کاخ کرملین، مسائلی همچون حضور روسیه در منطقه و مسائل امنیتی در بخش های جنوبی سوریه در کنار نفوذ ایران در این کشور و آینده حضور تهران در دمشق از مهمترین نگرانی هایی بوده اند که مورد بحث قرار می گرفتند.
نکته آنکه نتانیاهو و پوتین در کمتر از 4 سال گذشته بیشتر از 10 بار با یکدیگر دیدار و گفت وگو داشتند و جالبتر این است که آخرین دیدار آن ها نیز تنها چند هفته قبل در مسکو انجام شده بود. با این وجود به اعتقاد برخی تحلیلگران حضور پر سرو صدای اخیر نتانیاهو در مسکو تنها چند روز مانده به انتخابات پارلمانی در کنار مانور تبلیغاتی نخست وزیر اسرائیل با هدیه روس ها، شائبه انتخاباتی بودن این سفر را تقویت کرده است.

**رفراندومی برای نتانیاهو
نتانیاهو پیش از آغاز سفرش به روسیه در توئیتر پیامی را منتشر کرد و در آن هدف ملاقات با ولادیمیر پوتین را گفت وگو در مورد تحولات سوریه و انجام هماهنگی های نظامی میان دو طرف عنوان کرد. به نوشته رسانه های غربی تقویت خط تماس مشترکی که میان مسکو و تل آویو بر قرار شده و تاکید بر اطلاع رسانی سریع تر نیروهای اسرائیلی هنگام آغاز حملات از مهمترین خواسته های کاخ کرملین بوده است.
البته پیش از این سفر مقام های اسرائیلی این گونه ادعا می کردند که مهمترین هدف نتانیاهو در مسکو مذاکره در زمینه حضور نظامی ایران در سوریه است.
تارنمای خبری تحلیلی «المانیتور» بخشی از روابط نزدیک پوتین و نتانیاهو را انتخاباتی ارزیابی و عنوان کرد: موضوع حضور ایران در سوریه نیز از موضوعات مهم انتخاباتی به شمار می رود که در سفر اخیر وی به مسکو دنبال شد.
تارنمای شبکه خبری «الجزیره» هم در گزارش خود دیدار پوتین و نتانیاهو تنها 5 روز پیش از انتخابات در اسرائیل را مهم ارزیابی کرد. اگرچه این گزارش مهمترین محور مورد گفت وگوی دو طرف را تحولات در سوریه عنوان کرد اما جنبه های انتخاباتی این سفر را بسیار برجسته دانست و افزود: انتخاباتی که قرار است در اسرائیل برگزار شود به عنوان رفراندومی در مورد نتانیاهو دیده می شود. بر همین اساس نتانیاهو نیز تلاش هایش در رقابت های انتخاباتی را بر محور سیاست خارجی و روابط بین المللی خود با رهبران جهان متمرکز کرده است.
روزنامه «لس آنجلس تایمز» نیز انتخابات روز سه شنبه در اسرائیل را یک همه پرسی برای نتانیاهو می داند که می تواند آینده سیاسی وی را تعیین کند. این گزارش آورده است: اگر نتیجه این انتخابات به گونه ای باشد که باعث حفظ نتانیاهوی 69 ساله در پست نخست وزیری شود، وی را از نظر مدت زمان حضور در عرصه قدرت هم ردیف با بن گورین بنیانگذار اسرائیل قرار می دهد.

**هدایای انتخاباتی به نتانیاهو
به اعتقاد تحلیلگران نتانیاهو در چند هفته مانده به انتخاباتی که قرار است 20 فروردین برگزار شود تلاش کرد تا روابط خوب خود با آمریکا و روسیه را به رقبای انتخاباتی به ویژه افکار عمومی نشان دهد. وی به همین دلیل تلاش کرد تا سطح انتخابات را بین المللی ساخته و توانایی های سیاسی و دیپلماتیک خود را در برابر قدرت های جهانی به رخ رقیبان بکشاند.
کمتر از دو هفته قبل، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در حضور نتانیاهو فرمانی را امضا کرد که برخلاف رویه های پذیرفته شده پیشین، بلندی های جولان را بخشی از خاک اسرائیل به رسمیت می شناخت. رئیس جمهوری آمریکا با این اقدام خود هدیه انتخاباتی بااهمیتی را به نتانیاهو داد و تا حدودی سایه شکست در انتخابات را از وی دور کرد.
حال کمتر از یک هفته قبل از انتخابات، پوتین جنازه یک سرباز اسرائیلی (زاخاریا باومل) را که در دهه 1980 و جنگ علیه لبنان کشته شده بود، از سوریه به مسکو منتقل ساخت و در مراسمی خاص آن را به نخست وزیر این رژیم و مهمترین چهره انتخابات آتی تحویل داد.
به نوشته لس آنجلس تایمز، نتانیاهو در سفر به مسکو شخصا از نظامیان روس به خاطر تحویل جسد این سرباز تشکر کرد. برگزاری چنین مراسمی برای بازگشت یک جسد بی سابقه بود و به راحتی نشان داد که برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی اسرائیل طراحی شده است.

**سفری صرفا تبلیغاتی به مسکو
به اعتقاد ناظران نتانیاهو سفر به مسکو را پس از دیدار با ترامپ در واشنگتن برنامه ریزی کرد. گفته می شود وی تا یک ماه پیش، انتخابات پرچالشی را در مقابل رقیب ژنرال خود پیش بینی می کرد زیرا اتهامات گوناگونی به ویژه در زمینه فساد مالی علیه وی مطرح بود اما نتانیاهو توجه ها را به سوی سیاست خارجی معطوف کرد؛ درنتیجه اکنون وی شرایط را برای پیروزی خود آماده می بیند.
نشریات و روزنامه ها در اراضی اشغالی هم این سفر را بیش از همه انتخاباتی ارزیابی کرده اند.
روزنامه «The Jerusalem Post» آورده است روابط روسیه و اسرائیل در دوره ریاست جمهوری پوتین تفاوت های عمیقی با زمان جنگ سرد پیدا کرده است. در چارچوب های پیشین سوریه به عرصه رقابت شرق و غرب تبدیل شده بود که البته اکنون این شرایط تغییر کرده است.
به نوشته این روزنامه صهیونیستی انجام این سفر در آستانه انتخابات اگرچه با هدف پرداختن به فعالیت های ایران در سوریه بیان شده است اما از نگاه رسانه ها پنهان نیست که محرک اصلی آن انتخاباتی بوده است.
روزنامه بریتانیایی «ساندی تایمز» نیز ابعاد انتخاباتی و تبلیغاتی این سفر را پررنگ تر از دیگر جنبه های آن توصیف کرد و آورد: بازگرداندن جسد سرباز اسرائیلی از جمله حقّه های نتانیاهو است که برای پیروزی دوباره در انتخابات این هفته برنامه ریزی شد.
به نوشته این گزارش سخنرانی که وی بعدازظهر روز یکشنبه در میان طرفداران خود انجام داد نیز این تحلیل را تقویت کرد که همه اقدامات چند هفته اخیر وی تنها با هدف پیروزی در انتخابات برنامه ریزی شد.
طبق تحلیل لس آنجلس تایمز، نتانیاهو چهره پاردوکسیکالی دارد و از جمله سیاستمدارانی است که به نظر می رسد هیچ گاه از قدرت کنار گذاشته نمی شوند؛ علت آن است که وی می تواند از ابزارهای گوناگون برای ماندن در قدرت استفاده کند. نتانیاهو گاهی اوقات برای ماندن در قدرت حتی ائتلاف سیاسی را تشکیل می دهد. وی با داشتن ویژگی هایی سیال همچون یک اپورتونیست (فرصت طلب) وارد عمل می شود. به اعتقاد کارشناسان «این واقعیتی است که نتانیاهو در هر دوره تغییر می کند و هیچ گاه شبیه قبل نیست».
به اعتقاد تحلیلگران نتانیاهو در دوره اخیر سعی کرد تا تصویر یک رهبر مقبول از نگاه کشورهای جهان را به افکار عمومی در اسرائیل ارائه کند. از این رو کارشناسان پیش می کنند با ترفندهایی که نتانیاهو به کار بسته است به احتمال زیاد وی بار دیگر به عنوان نخست وزیر در قدرت باقی خواهد ماند و برای چهارمین بار پیاپی (و پنجمین دوره ناپیوسته)، به عنوان نخست وزیر برگزیده می شود و رکوردی را به نام خود ثبت می کند.
پژوهش**9130 **1552

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي بنيامين نتانياهو ولاديمير پوتين انتخابات اسرائيل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۵۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم تظاهرات هزاران صهیونیست ضد نتانیاهو در تل‌آویو

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از المیادین، هزاران نفر از ساکنان سرزمین‌های اشغالی، عصر امروز (دوشنبه) با تجمع در خیابان کاپلان تل‌آویو علیه نخست وزیر این رژیم شعار سرداده و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شدند.

در همین ارتباط، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت از تظاهرات هزاران شهرک نشین در تل آویو خبر داد.

به گزارش این روزنامه صهیونیستی، خواسته اصلی تظاهرات کنندگان مبادله اسرا با مقاومت در غزه و تعویق عملیات نظامی علیه رفح است.

معترضان همچنین با سر دادن شعارهایی، خواستار امضای توافق تبادل اسرا با جنبش حماس و بازگرداندن اسرای صهیونیست از نوار غزه شدند.

شهرک‌نشینان دیشب هم در اعتراض به سیاست‌های بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و عدم انعقاد توافقی برای آزادی اسیران از غزه تظاهرات کردند.

دیشب هم هزاران صهیونیست در خیابان «کاپلان» در تل‌آویو تجمع کرده و خواستار برگزاری انتخابات زود هنگام شدند.

کد خبر 6092586

دیگر خبرها

  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم اعلام شد
  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • تداوم تظاهرات هزاران صهیونیست ضد نتانیاهو در تل‌آویو
  • برکناری نتانیاهو تنها راه نجات است/ تاکید بر برگزاری انتخابات زودهنگام
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • مناظره ۲ کاندیدای مجلس دوازدهم اردبیل
  • آغاز ضبط مستند تبلیغاتی و مناظره نامزدهای دور دوم انتخابات
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات دور دوم مجلس در آبادان