Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات گیلان گفت: با تصمیم کمیته مدیریت صید گیلان و ابلاغ سازمان شیلات کشور فصل صید ماهیان استخوانی دریای خزر تا ۲۲ فروردین تمدید شد. ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

اکبر ایلدرم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت از تمدید فصل صید ماهیان استخوانی دریای خزر خبر داد و اظهار داشت: با تصمیم کمیته مدیریت صید گیلان متشکل از اعضاء مراکز تحقیقاتی و نماینده جامعه صیادی و با ابلاغ سازمان شیلات کشور فصل صید ماهیان استخوانی دریای خزر تا 22 فروردین تمدید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان گیلان با بیان اینکه فصل صید ماهیان استخوانی تا پایان روز 22 فروردین ادامه دارد عنوان کرد: جامعه صیادی و تعاونی‌های صید پره استان گیلان تا این زمان فرصت دارند نسبت به صید انواع ماهیان استخوانی از بستر دریای خزر اقدام کنند.

ایلدرم در مورد زمان شروع فصل صید و صیادی در دریای خزر و عملکرد صیادان گیلانی تصریح کرد:‌ فصل صید امسال 5 روز جلوتر از سال گذشته یعنی از 15 فروردین 97 آغاز شد و در این مدت صیادان گیلانی با استفاده از شرایط مساعد جوی و ذخایر موجود دریای خزر مشغول صید ماهیان استخوانی شدند.

‌ذخیره‌سازی یک‌میلیارد قطعه بچه میگو در استخرهای پرورشی بوشهربوشهر|تولید 2500 تن میگو در استخرهای پرورشی دیلم‌بوشهر| 500 میلیون قطعه بچه میگو در استخرهای پرورشی استان بوشهر ذخیره‌سازی شد

وی با تأکید بر اینکه 180 روز از فصل صید و صیادی در دریای خزر می‌گذرد ابراز داشت: در طول این مدت زمان صیادان گیلانی و تعاونی‌های پره 105 روز مشغول صید ماهیان استخوانی بودند و در 75 روز باقیمانده به دلیل کولاک‌ در دریای خزر، چله خشکی و کساد بودن صید فعالیت زیادی نداشتند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات گیلان در مورد میزان صید ماهیان استخوانی توسط صیادان استان نیز خاطرنشان کرد: از ابتدای شروع فصل صید در دریای خزر تاکنون بالغ بر 2 هزار و 100 تن انواع ماهیان استخوانی توسط صیادان گیلانی و شرکت‌های تعاونی پره صیادی صید شده است.

ایلدرم ارزش این مقدار ماهیان استخوانی صید شده را برشمرد و ضمن مقایسه وضعیت صید امسال با سال گذشته اظهار داشت:‌ ارزش ماهیان استخوانی صید شده دریای خزر حدود 837 میلیارد ریال برآورد می‌شود که این میزان صید در مقایسه با سال گذشته تاکنون حدود 11 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به مقدار و درصد ماهیان استخوانی صید شده از دریای خزر توسط صیادان گیلانی تصریح کرد: امسال از بستر دریای خزر هزار و 168 تن معادل 55 درصد ماهی سفید، 882 تن معادل 33 درصد کفال و 50 تن معادل 2 درصد از سایر گونه‌های ماهی توسط صیادان صید شده است.

انتهای پیام/ش

R7877/P/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۶۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح زنجیره ماهیان گرمابی و خاویاری در خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مرتضی سوری با اشاره به آغاز اجرای طرح زنجیره ارزش راهبردی ماهیان گرمابی و خاویاری خوزستان با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد ریال از شهریورماه پارسال، گفت: هدف از اجرای زنجیره ارزش ماهیان گرمابی و خاویاری در خوزستان، ارتقای بهره‌وری در رسته ماهیان گرمابی و خاویاری، افزایش تولید با بهره‌گیری از روش‌های نوین آبزی‌پروری، کشف و توسعه بازار‌های داخلی و خارجی با رویکرد تنوع گونه‌ای است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای این طرح، افزود: تدوین طرح مطالعاتی زنجیره ارزش راهبردی ماهیان گرمابی و خاویاری و صدور ۹۴ پروانه بهره‌برداری واحد‌های شیلاتی به ظرفیت ۷۷۰ تن در سال از جمله اقدامات انجام شده در راستای زنجیره ارزش ماهیان گرمابی و خاویاری است.

سوری ادامه داد: هدایت منابع مالی و تسهیلاتی به ۱۲ طرح زنجیره ارزش ماهیان گرمابی و خاویاری به مبلغ ۳۰۷ میلیارد ریال و تدوین ۶ فرصت سرمایه‌گذاری با مطالعات کامل امکان‌سنجی به زبان انگلیسی و فارسی با حجم سرمایه‌گذاری ۱۵۰ هزار میلیارد ریال از دیگر اقدامات در راستای این طرح بوده است.

مدیر کل شیلات خوزستان اضافه کرد: همچنین ۲ واحد راکد مرتبط با زنجیره ارزش ماهیان گرمابی و خاویاری با اختصاص ۱۲۵ میلیارد ریال سرمایه احیا شد.

دیگر خبرها

  • طرح مطالعاتی جزایر لارک و بوموسی آغاز می شود
  • اجرای طرح زنجیره ماهیان گرمابی و خاویاری در خوزستان
  • وضعیت فعلی ذخایر ماهیان خاویاری دریای خزر مطلوب نیست
  • خلیج فارس توفانی می‌شود
  • صدور هشدار نارنجی دریایی در هرمزگان/آخر هفته دریا مواج خواهد بود
  • بازار آبزیان در بندر صیادی جلالی بوشهر احداث می‌شود
  • تمدید مهلت تکمیل و ارسال اظهار نامه مالیاتی ارزش افزوده
  • دستگیری ۱۴ شکارچی و متخلف صیادی در مازندران
  • صدور هشدار نارنجی در دریای خزر
  • هشدار دریایی به فعالان دریای خزر