Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-26@20:14:42 GMT

پیشگیری از کشنده ترین سرطان با ادویه ای تند

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۴۶۱۴۷

پیشگیری از کشنده ترین سرطان با ادویه ای تند

رکنا: برای مبتلا نشدن به سرطان ریه ادویه های تند را در لیست مصرفی تغذیه تان قرار دهید.

 فلفل تند دارای ترکیبی به نام کپسایسین (capsaicin) است. این ماده علت طعم تند فلفل است و در فلفل‌های تند سبز و قرمز یافت می‌شود. مطالعات اخیر محققان دانشگاه مارشال در آمریکا نشان می‌دهد این ترکیب از گسترش و متاستاز سرطان ریه جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلول‌های سرطان ریه و سرطان‌های دیگر معمولا از طریق گردش خون یا سیستم لنف به نقاط دیگر بدن سرایت کرده و در این صورت درمان را با مشکل مواجه می‌کنند. بر اساس این مطالعات ترکیب کپسایسین درمان جدیدی برای مبارزه با متاستاز سرطان ریه است.

به گزارش پایگاه خبری ساینس دیلی،در ادامه این مطالعه آمده است، کپسایسین با مهار فعالیت پروتئینی به نام Src متاستاز سلول‌های سرطان ریه را متوقف می‌کند و محققان امیدوارند با ترکیب این ماده با داروهای دیگر به روشی موثر برای درمان سرطان ریه دست یابند.

سرطان ریه، کشنده‌ترین شکل سرطان است و تعداد قربانیان آن از مجموع سرطان های سینه و پروستات بیشتر است. سالانه حدود 1.8 میلیون مورد سرطان ریه در سراسر جهان تشخیص داده می‌شود که از این میان 1.5 میلیون نفر جان خود را از دست می‌دهند. از هر چهار مرگ ناشی از سرطان، یک مورد به دلیل سرطان ریه است. مطالعات نشان می دهد تشخیص و درمان سریع بیماری موثرترین روش در افزایش طول عمر بیمار است.

سرطان ریه معمولا در افراد سالمند دیده می شود. از هر سه بیمار مبتلا به سرطان ریه، دو مورد بالای 65 سال سن دارند و کمتر از دو درصد مبتلایان کمتر از 45 سال سن دارند. میانگین سن مبتلایان 70 سال است. از هر 14 مرد، یک نفر به سرطان ریه مبتلا می شود و این آمار در میان زنان، یک از 17 زن است.

منبع: رکنا

کلیدواژه: تغذیه سرطان تند زن مرد فیلم عکس سیل جسد خودرو تلگرام جوان فوت زن پسر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۶۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابزار کشنده زورگیران دهه هشتادی پارک چیتگر تهران را ببینید | تصویر

دیده‌بان ایران نوشت: پیرو گزارش شهروندان در رابطه با زورگیری با قمه توسط ۴ نفر از سرنشینان یک دستگاه خودروی ۴۰۵ در موقعیت میدان گل‌ها منطقه ۲۲، واحد گشت یگان حفاظت بوستان چیتگر به موقعیت اعزام و ۴ سرنشین خودرو که همگی متولد دهه ۸۰ بودند را دستگیر کرد.

با دستگیری نفرات و با بررسی‌های بیشتر از ماشین متهمان ۳ قبضه قمه ۴۰، ۶۰ و ۲۵ سانتی متری کشف شد.  متهمان پس از تنظیم صورت‌جلسه جهت سیر مراحل قانونی تحویل عوامل کلانتری ۱۸۱ وردآورد شدند.

دیگر خبرها

  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • ابزار کشنده زورگیران دهه هشتادی پارک چیتگر تهران را ببینید | تصویر
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • ایران روی کمربند سنگ کلیه
  • هر ۸۴۰ تولد؛ یک نوزاد مبتلا به شکاف لب / بهترین زمان جراحی برای بیماران