Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از یزد، احمد ابراهیمی، مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان یزد صبح امروز، 19 فروردین در جمع خبرنگاران به مناسبت روز جانباز اظهار کرد: نزاع و اختلاف بین حق و باطل همیشه وجود داشته و هم اکنون نیز بین جمهوری اسلامی و قدرت‌های استکباری وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه در نزاع و کشمکش واژه ایثار معنا پیدا می‌کند گفت: جانبازان ما به تأسی از حضرت عباس(ع) علاوه بر اینکه درس صبر، استقامت و ادب را از ایشان فرا گرفتند، جان خود را برای کشور فدا کردند و جانبازان ما یک طریق داشتند و آن ایثار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ابراهیمی افزود: اقتدار امروز کشورمان و اینکه اگر در زمینه‌های مختلف اعم از نانو، تکنولوژی، هسته‌ای و .. پیش قراول هستیم ناشی از استقامت و صبر جانبازان و ایثارگران و خانواده‌های شهدا و ایثارگران است.
مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود 9685 جانباز در استان بیان کرد: از این تعداد 6038 نفر جانباز زیر 25 درصد، 3064 نفر جانباز 25 تا 49 درصد، 410 نفر جانباز 50 تا 69 درصد، 173 نفر جانباز زیر 70 درصد هستند.

21 بانوی جانباز در استان یزد
ابراهیمی تعداد آزادگان را 752 نفر اعلام کرد و افزود: در استان یزد 21 بانو جانباز داریم و 66 نفر از جانبازان به درجه رفیع شهادت نایل شدند.
وی با اشاره به وجود 1378 جانباز شیمیایی،  2450 جانباز اعصاب و روان تعداد جانبازان نخاعی در آسایشگاه را 25 نفر اعلام کرد و گفت: 397 نفر نخبه در سطح استان داریم که 81 درصد جانباز و آزاده و 19 درصد فرزندان و همسران شهدا هستند.
ابراهیمی با اشاره به برنامه‌های هفته جانباز تصریح کرد: این برنامه‌ها از روز جمعه شروع شده که بخشی از خطبه‌های نماز جمعه به بحث جانباز اختصاص پیدا کرد و پیام تبریک در نماز جمعه قرائت شد.
وی برگزاری جشن‌های هفته جانباز از 19 تا 23 فروردین در کلیه شهرستان‌ها را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و گفت: این جشن در یزد روز چهارشنبه ساعت 17 در سالن تربیت معلم با حضور کلیه جانبازان بالای 25 درصد برگزار می‌شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان یزد برگزاری همایش تجلیل از جانبازان نخاعی، دیدار با جانبازان، اعزام پیام آوران ایثار به مدارس که در این زمینه 100 نفر آموزش دیده‌اند، عیادت از جانبازان در بیمارستان‌ها، برگزاری همایش دوچرخه سواری را از دیگر برنامه‌ها برشمرد.
وی از اجرای طرح «علمداران حماسه» همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: این طرح با ابلاغ مقام معظم رهبری و با سرکشی نماینده ولی‌فقیه در استان و ائمه جمعه از جانبازان انجام خواهد شد و سلام مقام معظم رهبری را به جانبازان ابلاغ می‌کنند.

25 مدیرکل و فرماندار جانباز در یزد
ابراهیمی با اشاره به اجرای پایش سلامت جانبازان، تجلیل از طلاب شاهد و ایثارگر با حضور آیت‌الله ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، تجلیل از مدیران جانباز استان و شهرستان را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و یادآور شد: 25 نفر از مدیران در سطح مدیرکل و فرماندار در این استان جانباز هستند.
مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان یزد اشتغال را اصلی ترین مشکل عمده در قشر جانباز دانست و بیان کرد: یک هزار نفر از فرزندان جانبازان ما پیگیر اشتغال هستند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا ایکنا یزد بنیاد شهید و امور ایثارگران روز جانباز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۶۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان مرکزی میزبان وزنه برداران جانباز و توان یاب؛ اسامی اردونشینان

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، پنجمین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی وزنه‌برداری جانبازان و توان یابان ایران در راستای حضور در بازی‌های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴، از هفدهم تا سی و یکم اردیبهشت ماه در شهر محلات استان مرکزی برگزار می‌شود. محسن بختیار (گیلان)، احمد امین‌زاده (خوزستان)، امیر جعفری، مهدی صیادی (البرز)، علی‌اکبر غریب‌شاهی (فارس)، روح‌اله رستمی، سید‌حامد صلحی‌پور (تهران) ملی پوشانی هستند که در اردو زیر نظر کادر فنی به تمرین می‌پردازند.   کادر فنی:   سر مربی: حسین توکلی (تهران)   مربی: احمد ملاحسینی (قزوین)   نماینده فرهنگی: حجت‌الاسلام سید محمد موسوی‌پور (قم)   علی نظارت سرپرستی اردو را بر عهده دارد.

دیگر خبرها

  • قطار ۵ ستاره به همدان می‌آید
  • ورود قطار ۵ ستاره به شبکه ریلی همدان
  • ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل
  • قطار ۵ستاره تابستان امسال به همدان می‌رسد
  • استان مرکزی میزبان وزنه برداران جانباز و توان یاب؛ اسامی اردونشینان
  • نشست هم اندیشی مدیرکل اتباع استانداری البرز با اساتید دانشگاه های استان
  • جزئیات افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ + آخرین اخبار افزایش حقوق جانبازان
  • درخشش جانبازان و توان یابان قمی در مسابقات قهرمانی کشور
  • جای خانواده‌های این جانبازان در بهشت است
  • شناگران خراسان رضوی قهرمان مسابقات قهرمانی شنای جانبازان کشور شدند