Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@04:12:45 GMT

قیمت پیاز در قم همچنان در مداری بین ۷ تا ۱۱ هزار تومان

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۴۶۴۶۴

قیمت پیاز در قم همچنان در مداری بین ۷ تا ۱۱ هزار تومان

قیمت پیاز علیرغم وعده مسئولان همچنان در قم رقمی بین ۷ تا ۱۱ هزار تومانی دارد. ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، پیاز از قدیم‌الایام جزء اقلام پرمصرف آشپزی و حتی خوراکی در بین خانوار ایرانی به شمار می‌رود که قیمت‌های ماه‌های گذشته این محصول اشک همه مصرف‌کنندگان آن را درآورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسیدن قیمت پیاز به 17 هزار تومان و رسانه‌ای شدن این موضوع به سوژه قابل‌توجه و قابل‌تأمل در فضای مجازی تبدیل شد و رشد قیمتی آن حتی فراتر از قیمت میوه‌های مصرفی مانند موز، پرتغال، سیب و غیره به شوخی فعالان فضای مجازی مبدل شده است.

قیمت پیاز در همدان تا 6 هزار تومان کاهش یافتماجرای ممنوعیت صادرات پیاز و سیب زمینی/جلوگیری از بروز نارضایتی با اتخاذ تصمیمات فوری+سند

از چند روز قبل که دولت بعدازآنکه قیمت پیاز به اوج خود و به اوج نارضایتی مردم تبدیل شد، اقدام به جلوگیری صادرات پیاز گرفت که به نظر می‌رسید باید منتظر سرعت در کاهش قیمتی این محصول کشاورزی باشیم، ولی با گذر در بازار و مراکز عرضه میوه و سبزیجات نه تنها کاهشی در کار نیست بلکه در کنار تنوع انواع پیاز، قیمت‌ها هم همچنان اشک در آور است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی چند روز قبل دراین‌باره اظهار داشت: معمولاً وقتی‌که خبر ممنوعیت صادرات محصولی اعلام می‌شود قیمت آن با افت همراه خواهد بود ضمن اینکه باید منتظر کاهش بیشتر نرخ این محصولات هم باشیم.

اسدالله کارگر خاطرنشان کرد: روزهای گذشته که تعطیلات بوده اما بعد از اعلام خبر ممنوعیت صادرات قیمت پیاز تا کیلویی ٨ هزار تومان نیز کاهش‌یافته است.

با حضور در مراکز عرضه میوه و تره‌بار خلاف صحبت‌های رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزیکاملاً قابل‌مشاهده است و قیمت پیاز علیرغم وعده مسئولان و جلوگیری از صادرات آن همچنان در قم رقمی بین 7 تا 11 هزار تومانی دارد.

نقش ستاد تنظیم بازار استان که متولی اصل آن جهاد کشاورزی بوده در این شرایط بسیار مهم و تأثیرگذار است، ولی متأسفانه در قم با آنکه جزء استان‌های ارزان‌قیمت کشور به شمار رفته شاهد عدم نظارت بر قیمت‌ها و عدم جلوگیری از چند نرخی شدن را شاهد هستیم که بسیار مورد نارضایتی مردم واقع‌شده است.

محمدی از فروشندگان میوه و تره‌بار در قم با اشاره به عدم کاهش قیمت پیاز و سیب‌زمینی در قم و چند نرخی بودن و تفاوت قیمت‌ها مغازه با مغازه می‌گوید: نظارت مناسبی در این زمینه وجود ندارد و ما زمانی که میوه را از میدان می‌خریم چون قیمت‌ها در آنجا بالا بوده ما زیاد نمی‌توانیم افزایش قیمتی را داشته باشیم.

وی یکی از دلایل تفاوت قیمت‌ها در بازار میوه و تره‌بار را عدم نظارت در زمان عرضه به خرده‌فروشان می‌داند و می‌گوید: میدان‌داران قیمت را به بهانه آنکه از دلالان گران خریده‌اند به ماهم گران می‌دهند و ما مجبوریم با این قیمت‌ها محصولات را عرضه کنیم که متأسفانه شاهد کاهش قدرت خرید مردم در این زمینه هستیم.

انتهای پیام/ش

R7854/P/S6,62/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۶۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع میوه و تره‌بار در بازارهای روز کوثر اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قیمت انواع میوه و تره‌بار امروز _‌شنبه هشتم اردیبهشت_ در بازارهای روز کوثر اصفهان به شرح جدول زیر است:

کد خبر 748254

دیگر خبرها

  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟
  • قیمت پیاز ، اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • قیمت پیاز اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • گوجه سبز سر به فلک کشید؛ هر کیلو گوجه سبز چند؟
  • دلایل نوسان قیمت پیاز