Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-03@03:43:20 GMT

قاتل ایرانی ها مشخص شد/ پراید نقش اول تصادفات نوروزی!

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۴۶۸۹۲

رکنا: رئیس پلیس راهور ناجا گفت: سهم وسایل نقلیه سواری در تصادفات فوتی و جرحی به ترتیب پراید ۲۵ درصد و پژو ۲۳ درصد بود.

به گزارش رکنا، سردار سیدکمال هادیان‌فر رئیس پلیس راهور ناجا در اولین نشست خبری خود در سال ۹۸ در خصوص اقدامات پلیس راهور ناجا در ایام نوروز اظهار کرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی شرایط جوی کشور به گونه‌ای پیش رفت که شرایط اقلیمی در ۱۰۰ سال اخیر به کلی تغییر پیدا کرد و این مسئله پلیس راهور را هم غافلگیر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از روز ۲۸ اسفند سال ۹۷ با توجه به وقوع بارندگی شدید و در پی آن وقوع سیل و آبگرفتگی معابر برنامه‌های دیگری را طرح کردیم و با اقدام به موقع یک شرایط جدید را برای مدیریت مسائل ایجاد کردیم.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: پلیس راهور و سازمان‌های مسئول نمی‌توانند به تنهایی مسائل را پیش ببرند و مردم باید با رعایت برخی موارد به ما کمک کنند.

هادیان‌فر با بیان اینکه بیش از ۴۱ میلیون و ۴۲۳ هزار نفر از افراد در پایه‌های مختلف گواهینامه دارند و رانندگی می‌کنند، اظهار کرد: ۲۲ میلیون نفر دارای گواهینامه خودرو و ۱۱ میلیون و ۸۰۰ نفر نیز دارای گواهینامه موتور سیکلت هستند.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: بیش از ۱ میلیون و ۵۶۰ هزار خودرو و ۹ میلیون موتورسیکلت در حال فرسوده شدن هستند و ۲میلیون و ۳۱۶ هزار وسیله نقلیه اسقاط شده است.

وی بیان کرد: سال گذشته ۱۶۴ هزار و ۹۸ فقره تصادف فوتی و جرحی داشتیم که ۷ هزار و ۵۳۸ خودرو مقصر بودند.

هادیان‌فر با بیان اینکه ۹۵۲ هزار و ۸۳۴ دستگاه در سال ۹۷ پلاک شدند و با ۴۰ درصد کاهش نسبت به سال ۹۶ شماره گذاری شدند، بیان کرد: در سال گذشته بیش از ۳میلیون و ۸۰۰ هزار خودرو با ۱۰ درصد افزایش نسبت به سال ۹۶ نقل و انتقال داشتند.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: ۱ میلیون و ۸۹۳ هزار نفر گواهینامه‌ جدید دارند و مجاز نیستند در جاده‌های کشور رانندگی کنند. خودروی آن‌ها باید یک برچسب داشته باشد تا رانندگان دیگر متوجه شوند این افراد گواهینامه اولی هستند؛ این برچسب گذاری از برنامه‌های ما است.

وی افزود: در ده ماهه سال ۹۷، ۱۴ هزار و ۶۸۵ نفر متاسفانه در شهر‌ها و جاده‌های کشور بر اثر تصادفات فوت شدند که ۳ هزار، ۸۹۵ نفر از افراد در شهر‌ها و ۱۰ هزار و ۸۹۰ نفر در جاده‌های کشور بودند.

سردار هادیان فر گفت: ۵۲ درصد جانباختگان در دم تصادف، ۶ درصد حین انتقال به بیمارستان و ۴۱.۲ درصد در مراکز درمانی یا منازل فوت شدند.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: ۲۱ درصد فوتی‌های تصادفات عابر پیاده، ۲۲.۵ درصد موتور سیکلت‌سوارها و ۲۵ درصد هم بر اثر واژگونی خودرو بودند.

هادیان فر بیان کرد: ۱۵ درصد از تصادفات در جاده‌های یک طرفه بودند و ۲۷ درصد تصادفات در ۵ هزار و ۴۰۰ نقطه حادثه خیز شهر‌ها و جاده‌ها اتفاق افتاده است.

وی افزود: ۳۱ هزار و ۱۶۰ گواهینامه‌ای که نمره منفی را به حد نصاب رسانده بودند توسط پلیس ضبط شد.

رئیس پلیس راهور ناجا اضافه کرد: شهر‌های اصفهان، مشهد، شیراز و پاسگاه پلیس راه خاش بیشترین تصادفات را داشته‌اند.

هادیان‌فر با بیان اینکه ۷۹.۵ درصد خودرو‌های تصادفی شخصی بودند، تاکید کرد: ۲۸.۵ درصد از این تصادفات با فراوانی ۱۷ درصد مربوط به خودرو سواری پراید بوده است.

وی افزود: آمار تصادفات در وسایل نقلیه عمومی ۱۰ درصد، وانت شش صدم درصد و اتوبوس و مینی بوس ۵.۵ درصد سایر وسایل است که نشان می‌دهد در بحث حمل مسافر وضعیت بسیار مطلوبی را پیدا کردیم.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: سرانه وسیله نقلیه در جهان ۳.۷ نفر، آسیا ۶.۸ و در ایران ۲.۵ نفر است.

وی افزود: آمار کشته شدگان بر اساس هر ۱۰ هزار وسیله در جهان ۶.۵ نفر، در اروپا ۳.۳ در آسیا ۱۰.۹ و در ایران ۴.۹ است.

سردار هادیان فر گفت: میزان موفقیت تحقق شاخص تصادفات در سال ۹۶، ۱۴ درصد بود که انتظار می‌رود در سال ۹۷ به ۱۷ درصد برسد.

وی با اشاره به اینکه در جاده‌های کشور ۱۰۳۰ واحد سیار ایجاد کردیم و ۶۲۰۰ گشت خودرویی داشتیم، اظهار کرد: در تمام استان‌ها از ۱۲ فروند بالگرد که در اختیار ما بود استفاده کردیم و ۳۵ هزار نفر هم در پلیس راهور در قالب پلیس ترافیک شهری، پلیس راه و پلیس نامحسوس در حال فعالیت بودند.

رئیس پلیس راهور ناجا با تاکید بر اینکه بیش از ۱۰۷ هزار ۹۶ نفر نیروی پلیس در حال فعالیت بودند، افزود: در ایام نوروز ۲۹۰ انسداد معابر را در کشور داشتیم، که ۱۳۲ مورد بازگشایی و ۴۲ مورد به علت بارش باران، سیل، ریزش کوه و برف و ... در کشور مسدود شد.

سردار هادیان‌فر گفت: در ایام نوروز ۴۳۵ میلیون تردد در کشور گزارش شده است که روزانه ۸۵ میلیون لیتر مصرف سوخت خودرو‌ها به ۱۰۰ میلیون لیتر افزایش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه با بکارگیری تجهیزات جدید متوسط سرعت را ۲ کیلومتر در کشور کاهش دادیم، اظهار کرد: براساس گزارشات مرکز فرماندهی و کنترل ناجا، در ایام نوروز ۳۳ درصد کاهش تلفات جاده‌ای نسبت به سال قبل داریم.

سردار هادیان فر گفت: در ایام نوروز شاهد افزایش ۱۳ درصدی سفر در کشور بودیم و ۹ درصد در مجروحان سوانح رانندگی کاهش مصدومیت داشتیم و در دور اول سفر‌های نوروزی ۲۲ درصد کاهش جانباختگی داشتیم.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: پلیس راهور دو مرتبه در پایانه‌ها از اتوبوس‌های راهیان نور بازدید فنی داشت و هیچ حادثه‌ای در خصوص کاروان‌های راهیان نور نداشتیم.

وی اظهار کرد: براساس شاخص ابلاغیه ۵ سال ششم، در نوروز ۹۸، نسبت به نوروز ۹۷، ۴۰ درصد کاهش جانباختگان را داشتیم.

سردار هادیان‌فر با اشاره به اینکه اگر دولت کمک کند شرایطی مانند شرایط نوروز را در طول سال ایجاد می‌کنیم، خاطرنشان کرد: طی ۴ سال با مدیریت و اقدامات مناسب می‌توانیم تعداد کشته‌ها را در جاده‌های کشور به حداقل برسانیم.

منبع: رکنا

کلیدواژه: وسایل نقلیه پراید فوتی ایرانی تصادفات نوروزی فیلم عکس سیل خودرو تلگرام فوت مرد زن دختر شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۶۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی پراید در قزوین سه کشته برجای گذاشت

سرهنگ فرهاد ذاکری منش رییس پلیس راه قزوین از واژگونی یک دستگاه خودرو پراید در استان خبر داد و گفت: متاسفانه در این حادثه هر سه سرنشین خودرو که ۲ زن و یک مرد بودند جان خود را از دست دادند.

سرهنگ ذاکری منش افزود: این حادثه ساعاتی پیش در کیلومتر سه لاین شمالی آزادراه قزوین - کرج به وقوع پیوست.

وی ادامه داد: با حضور کارشناسان پلیس راه در صحنه حادثه، علت بروز تصادف عدم توانایی کنترل وسیله نقلیه از سوی راننده خودرو به دلیل تخطی از سرعت مطمئنه اعلام شده است.

رییس پلیس راه استان قزوین بیان کرد: با حضور عوامل امداد و نجات و آتش نشانی، محل حادثه برای خودرو‌های عبوری ایمن سازی و پیکر جان باختگان سانحه نیز تحویل سازمان آرامستان قزوین شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • طرح ویژه پلیس راهور برای موتورسواران و عابران پیاده
  • تاسیس موسسات هوشمند ترافیک در کشور
  • پیگیری برای ارائه تسهیلات بانکی براساس تخلف و تصادف رانندگی/ نحوه پرداخت حق بیمه تغییر می‌کند
  • تصادف مرگبار رونیز و پژو ۲۰۶ در این بزرگراه تهران/ برخورد خونین کامیونت‌ها
  • تصادف مرگبار رونیز و پژو ۲۰۶ در بزرگراه شیخ‌فضل‌الله/ برخورد خونین کامیونت‌ها
  • واژگونی پراید در قزوین سه کشته برجای گذاشت
  • تاسیس مؤسسات خدمات هوشمند ترافیک/ برای واردات خودرو هیچ چیزی معطل پلیس نیست
  • استفاده از تلفن همراه با ۴۶ درصد بالاترین علت بروز تصادف است
  • داداش کلاه یادت نره 
  • رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون شهری در اصفهان