Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@10:20:15 GMT

سیلاب بیخ گوش اهواز/ ارتباط مردم پلدختر با ۱۱۵ قطع است

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۴۷۱۹۷

سیلاب بیخ گوش اهواز/ ارتباط مردم پلدختر با ۱۱۵ قطع است

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: سیلاب رها شده از سد کرخه همچنان مناطق بیشتری از خوزستان را زیر آب می‌رود و در آخرین مورد آن شب گذشته به ورودی اهواز هم رسید. از نیمه شب با ورود آب از محور ترانزیتی اهواز - اندیمشک به سمت مبادی ورودی شمالی اهواز آب وارد اهواز شد و قسمتهای از جاده اهواز را آب گرفته است.

سیلاب هم اکنون به سمت مناطق سه راه خرمشهر، کیانشهر و زردشت در حال پیشروی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین بالا زدگی فاضلاب در بخشی از شمال و شمال غرب اهواز موجب آبگرفتگی معابر در این مناطق شده است.

از سوی دیگر سرهنگ رضا دولتشاهی رئیس پلیس راه خوزستان از بسته شدن محور اهواز – شوش خبر داد و اظهار کرد: با وجود تمهیدات صورت گرفته ولی آب همچنان در این جاده بالا آمد به همین دلیل شرایط به گونه‌ای است که اکنون تردد کلیه خودروهای سبک و سنگین در این محور ممنوع است.

سرهنگ دولتشاهی در مورد مسیر جایگزین این محور نیز گفت: محور اهواز- ملاثانی - شوشتر - دزفول اندیمشک و بالعکس به عنوان محور جایگزین به منظور تردد خودروها پیشنهاد می‌شود.

همچنین سیل بند شیبان بعد از تلاش مردم و شهرداری ساعاتی پیش شکست و آب به سرعت از مسیر پل‌های ریل قطار به سمت شهر در حرکت است. هم اکنون نیروهای مردمی و شهرداری تلاش می‌کنند دریچه پل‌ها را ببندند تا شاید جلوی آب گرفته شود.

در لرستان هم به دنبال وقوع سیلاب در شهرستان‌های مختلف استان کار امداد رسانی وارد هفتمین روز خود شده است، نیروهای امداد و نجات هلال احمر، ارتش و سپاه به یاری مردم سیل زده پلدختر و معمولان شتافتند و امروز هم کار امداد رسانی به سیل زدگان استمرار خواهد یافت.

علاوه بر نهادها و دستگاه‌های امدادی و انقلابی، گروه‌های جهادی، مردم و اصناف و سازمان‌های مردم نهاد مختلف نیز با جمع آوری کمک‌ها در تلاش هستند هرچه سریع‌تر کالاهای مورد نیاز مردم سیل زده را به دستشان برسانند.

اما همچنان حجم خسارت‌ها بسیار بالاست، راه‌های دسترسی تخریب شده و آب و برق و راه در برخی روستاهای مناطق سیل زده لرستان در شهرستان‌های مختلف اعم از پلدختر، معمولان، شهرستان چگنی، دلفان، کوهدشت و دورود قطع است.

آخرین اخبار مربوط به مناطق سیل زده در استان‌های مختلف را در زیر می‌خوانید.

۱۱:۳۲ فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا از مناطق سیل زده ایلام بازدید کرد

۱۱:۲۳ خسارت سیل به ۲۰ هزار مددجو / لوازم خانگی همه خسارت‌دیدگان تأمین می‌شود

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به خسارت سیل به ۲۰ هزار مددجوی این نهاد گفت: منازل این مددجوها بیمه است و لوازم خانگی همه آن‌ها نیز تأمین می‌شود.

۱۱:۲۰ توزیع مجدد اقلام بهداشتی مورد نیاز خانواده‌های سیل زده

رئیس جامعه بسیج زنان کشور، از توزیع مجدد اقلام بهداشتی کودکان، بانوان و خانواده‌ها از جمله شیر خشک و پوشک در مناطق سیل زده لرستان خبر داد.

۱۰:۴۸ جریان ضد انقلاب می‌خواهد مردم را مقابل سپاه و بسیج قرار دهد

رئیس سازمان بسیج گفت: در جریان سیل اخیر رسانه‌های ضد انقلاب با تبلیغات ناجوانمردانه می‌خواهند مردم را مقابل سپاه و بسیج قرار دهند و این آرزوی فانی را به گور خواهند برد. ادامه خبر را اینجا بخوانید.

۱۰:۴۷ تلاش برای حل مشکل ورود سیلاب به اهواز ادامه دارد

جمال عالمی نیسی صبح امروز در یک گفتگوی تلویزیونی با اشاره به اینکه شامگاه یکشنبه بعد شکسته شدن سد تنظیمی حمیدیه، آب آن وارد کانال سلمان شده است و به سمت اهواز حرکت کرد، بیان کرد: بعد از مطلع شدن از این موضوع به سرعت با بسیج امکانات و با همکاری سازمان آب و برق و ستاد مدیریت بحران تلاش برای مهار ورود آب به اهواز را آغاز کردیم.

عالمی نیسی بیان کرد: سد تنظیمی حمیدیه در ۴۰ کیلومتری اهواز و آب آن وارد اهواز شده بود هر چند حجم آب ورودی در اهواز در منطقه پلیس راه قدیم بسیار کم است.

وی عنوان کرد: آب انحرافی به سمت چند روستا در حال حرکت است که امیدواریم مشکلی برای آنها ایجاد نشود.

۱۰:۴۶ تکمیل گزارش سازمان بازرسی از علل وقوع سیل / روی افراد تکیه نکردیم

رئیس سازمان بازرسی کل کشور، از تکمیل گزارش‌های این سازمان در رابطه با سیل اخیر خبر داد و گفت: این گزارش‌ها به رئیس قوه قضائیه ارسال شده است. ادامه خبر را اینجا ببینید.

۱۰:۳۱ بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر از راه‌های گلستان در سیل خسارت دید

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: بیش از هزار کیلومتر از راه‌ها و ۵۰۰ فقره ابنیه فنی مناطق سیل زده خسارت دیدند.

۱۰:۲۹ مشکل دسترسی به دارو در برخی مناطق سیل زده لرستان

رئیس سازمان غذا و دارو، دسترسی به دارو و تجهیزات پزشکی در برخی از مناطق سیل زده استان لرستان را سخت دانست.

۱۰:۲۰ ۱۷ تیم جراحی تاکتیکی به مناطق سیل زده لرستان اعزام شدند

معاون بهداری نیروی زمینی سپاه گفت: تیم‌های جراحی تاکتیکی نیروی زمینی سپاه به مناطق سیل زده استان لرستان اعزام می‌شوند و برخی تیم‌ها نیز در شهر معمولان حضور دارند.

۱۰:۱۱ ۱۱ هزار نفر در چهارمحال وبختیاری امدادرسانی شدند / خسارت ۶۰۰۰ میلیاردی

بیش از ۱۱ هزار نفر طی سیلاب‌های اخیر در استان چهارمحال و بختیاری توسط جمعیت هلال احمر امداد رسانی شدند.

۱۰:۰۹ رئیس بنیاد مستضعفان از زیرساخت‌های خسارت دیده ملکشاهی بازدید کرد

رئیس بنیاد مستضعفان از زیرساخت‌های خسارت دیده شهرستان ملکشاهی بر اثر سیل بازدید کرد.

۰۹:۵۸ سیلاب به ورودی اهواز رسید / سیل بند شیبان هم شکست

پیشروی آب از رودخانه کرخه به ورودی آب اهواز هم رسید و موجب آبگرفتگی مناطقی از شمال اهواز شد.

۰۹:۵۸ ارتباط مردم پلدختر با ۱۱۵ قطع است / درخواست اورژانس از مخابرات

رئیس سازمان اورژانس کشور، گفت: به رغم تجهیز و اعزام تعداد ۱۱ آمبولانس اورژانس به شهر پل‌دختر ارتباط تلفنی مردم با ۱۱۵ قطع است. ادامه خبر را اینجا ببینید.

۰۹:۵۸ قرارگاه مردم‌یاری عاشوراییان وزارت دفاع در خوزستان تشکیل شد

قرارگاه مردم یاری عاشوراییان وزارت دفاع با دستور امیر حاتمی به منظور حمایت از سیل زدگان و در راستای تداوم خدمت رسانی به مردم سیل‌زده در خوزستان تشکیل و آغاز به کار کرد.

۰۹:۵۵ اگر می‌توانستم خودم در صحنه کمک‌رسانی به سیل‌زدگان حاضر می‌شدم

آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید شیعیان بر کمک همه جانبه مردم، مسئولان و نیروهای مسلح به سیل‌زدگان تأکید کرد و گفت: اگر می‌توانستم خودم در صحنه کمک‌رسانی به سیل‌زدگان حاضر می‌شدم.

۰۹:۵۲ اعطای تسهیلات اشتغال به خانوارهای سیل زده تحت پوشش کمیته امداد

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد کشور از اعطای تسهیلات اشتغال برای خانوارهای سیل زده تحت پوشش کمیته امداد خبر داد.

۰۹:۴۶ مدیرانی که به ستاد بحران آبادان کمکی نمی‌کنند مواخذه می‌شوند

فرماندار آبادان گفت: مدیران کم کار و بی‌خیال دستگاه‌ها که کمکی به ستاد بحران نمی‌کنند، به طور حتم مواخذه می‌شوند.

۰۹:۴۳ ۱۲ تپه پیش از تاریخ ایلام زیر آب رفت

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: ۱۲ تپه باستانی و پیش از تاریخ این استان به طور کامل زیر آب فرو رفته‌اند.

۰۹:۳۰ مدارس شوش و شاوور تا پایان هفته تعطیل است

فرمانداری شوش با ارسال اطلاعیه‌ای اعلام کرد مدارس و مراکز عالی این شهرستان تا پایان هفته تعطیل است.

۰۹:۲۷ اعزام اتوبوس آمبولانس و بالگرد به خوزستان

رئیس سازمان اورژانس کشور از اعزام اتوبوس آمبولانس و بالگرد به خوزستان خبر داد.

۰۸:۵۹ جزئیات اختصاص سهمیه کنکوری به داوطلبان مناطق سیل زده

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تسهیلات و اختصاص سهمیه برای داوطلبان مناطق سیل‌زده کشور برای آزمون کارشناسی ارشد ۹۸ و کنکور سراسری ۹۸ در نظر گرفته شده است. جزئیات خبر را اینجا ببینید.

۰۸:۵۶ شمار تلفات ناشی از سیلاب در مازندران به ۶ نفر رسید

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران شمار تلفات و جانباختگان ناشی از سیلاب در استان را شش نفر اعلام کرد و گفت: پیکر یک نفر هنوز کشف نشده است.

۰۸:۲۸ عکس / ‏بازگشایی و ترمیم راه ارتباطی پلدختر - معمولان

ادامه تصاویر را اینجا ببینید.

۰۸:۰۷ تخریب بیش از ۲۱۰۰ واحد مسکونی بر اثر سیل در کرمانشاه

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه از تخریب بیش از ۲۱۰۰ واحد مسکونی بر اثر سیل در استان خبر داد و گفت: ۱۰۲۷ واحد نیز تعمیری اعلام شدند.

۰۸:۰۳ شناسایی کارگاه‌های خسارت دیده در سیل / حمایت از کارگران و کارگاه‌ها

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به حمایت از کارگاه‌های آسیب دیده در سیل گفت: برای کارگران شاغل در کارگاه‌هایی که در اثر سیل تعطیل شده‌اند، مقرری بیمه بیکاری برقرار می‌شود.

۰۵:۰۴ سردار سلیمانی: مشتاقان دفاع از حرم به کمک سیل‌زدگان خوزستان بیایند

سردار سرلشکر قاسم سلیمانی با انتشار پیامی در فضای مجازی از مشتاقان مدافع حرم خواست به کمک سیل زدگان خوزستان بیایند.

متن پیام فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در اینستاگرام منتشر شده به شرح زیر است: مشتاقان دفاع از حرم به کمک سیل‌زدگان خوزستان بیایند. جوانانی که سنشان اقتضا نمی‌کرد جهاد زمان دفاع مقدس را درک کنند و امروز نیز خیلی اصرار دارند که به عنوان مدافع حرم در جبهه حضور پیدا کنند، به نظر من باید بیایند خوزستان؛ چرا که حادثه اخیر یک دفاع از حرم است. هیچ چیزی بالاتر از کرامت انسان نیست.

۰۰:۳۲ اسکان ۱۰۷ هزار سیل زده / سیل ۶۰ هزار میلیارد ریال خسارت وارد کرد

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: تاکنون ۲۸۰ هزار نفر توسط جمعیت هلال احمر امدادرسانی شده و ۱۰۷ هزار نفر نیز اسکان یافته‌اند.

۰۰:۱۲ قرارگاه امام رضا (ع) به یاری سیل‌زدگان لرستان آمد / از پاکسازی منازل تا طبخ غذا

مسئول ستاد بحران و امدادرسانی قرارگاه جهادی امام رضا (ع) جزئیات خدمات‌رسانی نیروهای جهادی این قرارگاه در مناطق سیل زده پلدختر، معمولان و نورآباد را تشریح کرد. مشروح گزارش را اینجا بخوانید.

کد خبر 4584549

منبع: مهر

کلیدواژه: مناطق سیل زده کشور اهواز پلدختر آق قلا هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ارتش جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۷۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند

ایسنا/کرمانشاه رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور، گفت: حدود یک پنجم این زلزله‌ها بزرگی بیش از چهار ریشتر دارند.

محمدحسن نامی در نشست امروز (هشتم اردیبهشت) ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه، از حادثه‌خیز بودن کشور ایران و به تبع آن استان‌های کشور یاد کرد و گفت: از ۶۶ مخاطره طبیعی و ساخته دست انسان که در جهان شناسایی شده، ۴۴ مورد آن در کشور ما نیز رخ می‌دهد.

وی سیلاب، زلزله، فرونشست زمین، آتش‌سوزی، سرمازدگی، خشکسالی، رانش زمین و ریزگردها را چند مخاطره اصلی و مهم در کشور اعلام کرد که از بین آنها سیل و زلزله اهمیت دو چندانی دارد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور یاد کرد که حدود یک پنجم آنها بزرگی بیش از چهار ریشتر دارد و افزود: در برخی سال‌ها که شاهد وقوع زلزله‌های بزرگی مثل زلزله بم، زلزله کرمانشاه و... در کشور بودیم، تعداد زلزله‌های سالانه به ۲۰ هزار مورد نیز رسیده است.

نامی با تاکید بر لزوم مقاوم سازی ساختمان‌ها در برابرزلزله با توجه به فراوانی وقوع آن در کشور، اظهار کرد: باید سازه‌ها بگونه‌ای ساخته شود که در برابر زلزله‌های هشت ریشتری مقاوم باشد و اماکن حساس و حیاتی کشور نیز بتوانند در برابر زلزله‌های ۱۰ ریشتری مقاومت کنند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از اهمیت افزایش ضریب بیمه در منازل مسکونی شهری و روستایی برای مقابله با بلایای طبیعی هم یاد کرد و با اشاره به هزینه بالای بیمه یک ساختمان مسکونی در مناطق شهری، افزود: باید به سمت راهکارهای نوینی برویم که مردم بتوانند با هزینه کمتر منازل خود را بیمه کنند و از سوی دیگر هنگام بروز حادثه و خسارت، یک متولی مشخص برای پرداخت خسارت به آنها وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: تمامی ساختمان‌های دولتی نیز باید بیمه داشته باشند و بالاترین رده یک دستگاه در برابر این موضوع مسئول است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در ادامه با اشاره به تغییرات آب و هوایی و تاثیرات آن در شکل‌گیری بحران‌ها، اظهارکرد: در این راستا، پیشگیری از وقوع بحران را در همه زمان‌ها و مکان‌ها به عنوان مهمترین اولویت در دستورکار قرار داده‌ایم. 

وی افزود: طی چندسال اخیر بویژه در سالجاری، شاهد وقوع سیلاب در برخی از مناطق کشور بودیم که اصلا انتظار سیلاب را در آن مناطق نداشتیم که این نشان می دهد که وقوع بحران‌هایی مانند سیلاب مربوط به زمان و مکان خاصی نیست، چرا که نظم آب و هوایی در جهان به هم ریخته است. 

نامی اظهار کرد: زمانی که هشدار قرمز هواشناسی برای بارندگی ها صادر می‌شود، اقدامات مهمی از ارسال پیامک و جابجایی ساکنین مناطق پرخطر گرفته تا هماهنگی با استانداران، فرمانداران و بخشداران بخش‌های مختلف را برای کاهش میزان خسارات و تلفات در صورت وقوع سیل انجام می دهیم. برای نمونه در سیلابی که اخیر در سیستان و بلوچستان رخ داد، خوشبختانه هیچ تلفاتی نداشتیم، اما همین سیلاب در برخی دیگر از مناطق دنیا که اتفاق می‌افتد، میزان تلفات بالایی دارد. 

وی در ادامه گفت: در سطح کشور ۱۴ هزار و ۴۶۱ کیلومتر رودخانه داریم که حدود ۶۸۲۰ کیلومتر آن از مناطق مسکونی شهری و روستایی عبور می کند، لذا باید برای این مناطق اقدماتی همچون احداث سد بندی و یا اصلاح مسیر رودخانه‌ها توسط دستگاه‌های ذیربط صورت گیرد تا در صورت وقوع بارش‌های شدید احتمال سیلاب کاهش پیدا کند.

دبیر شورای عالی مدیریت بحران کشور با تاکید براینکه در زمان وقوع سیل برخی از سازه‌ها  مانند پل‌ها که اعتبارات زیادی برای ساخت آنها صرف می‌شود تخریب می‌شوند، افزود: تنها در سال گذشته ۴۴ پل در کشور به دلیل سیل تخریب شد که البته برخی از این پل ها به دلیل اینکه خوب ساخته نشده بودند، تخریب شدند. 

وی با بیان اینکه چند استان کشور سیل خیز هستند، عنوان کرد: این استانها شامل اردبیل، آذربایجان شرقی، مازندران، گیلان، گلستان و خراسان شمالی هستند. همچنین گاها کردستان، چهارمحال و بختیاری، جنوب کرمان و جنوب فارس در طول سال سیل دارند.   

وی به نقش پروژه‌های آبخیزداری در کنترل سیلاب اشاره کرد و گفت: برای در امان ماندن از سیلاب‌ها راهی جز توسعه آبخیزداری و آبخوان داری وجود ندارد. 

نامی گفت: از حدود یک دهه پیش نیز احداث سدهای زیرزمینی در دستور کار قرار گرفته، چرا که هر آبی که به سطح زمین می آید بویژه در فصل گرم سال یک سوم آن تبخیر می شود که البته این میزان در مناطق گرم کشورمان به حدود نصف هم می رسد، لذا سدهای زیرزمینی می تواند از تبخیر آب جلوگیری کند. 

وی بر لزوم مقابله جدی‌تر با حفر چاه‌های غیرمجاز هم برای جلوگیری از کاهش منابع آبی زیرزمینی تاکید کرد و افزود: از طرفی باید نوع کشت‌ها از حالت غرقابی به کشت‌های گلخانه‌ای تغییر دهیم. 

دبیر شورای عالی مدیریت بحران کشور در ادامه اعلام کرد: امروزه آب یکی از ارکان مهم حکمرانی در بسیاری از کشورهاست و اهمیت آن هم روزبروز بیشتر می شود، لذا باید تا جایی که امکان دارد در حفظ منابع آبی کشورمان بکوشیم. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ارتباط مشکل مسکن با کمبود پرستار در شهر‌ها/ تعرفه ترجیحی پاسخگوی نیاز پرستاران نیست
  • خط راه‌آهن تهران ـ اهواز منتقل می‌شود
  • پیش‌بینی بارندگی در اغلب مناطق خوزستان
  • سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند
  • تلاش راهداران خراسان جنوبی برای برقراری ارتباط ایمن ۳۵۰ روستا
  • امدادرسانی ارتش به دانش آموزان کنکوری در سیلاب
  • امدادرسانی هلال احمر بیرجند به ۱۶ نفر متاثر از سیلاب
  • بیشترین خسارت سیل به راه‌های مواصلاتی خراسان جنوبی
  • تسریع در تکمیل جاده پلدختر - خرم‌آباد مطالبه مردم است
  • هوا در خوزستان گرم‌تر می‌شود