Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@10:13:57 GMT

تردد وسایل نقلیه از روی پل تاریخی آق قلا ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۴۷۷۱۰

تردد وسایل نقلیه از روی پل تاریخی آق قلا ممنوع شد

سارا اخوت در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: آب در آق قلا فروکش نکرده و ترک ها و نشست هایی در طرفین پل تاریخی آق قلا ایجاد شده است.

وی با این توضیح که پایه های پل آسیب ندیده اما تا آب کاملا فروکش نکند نمی توانیم راحع به میزان خسارت وارده اظهار نظر کنیم، افزود: با ارسال نامه به فرمانداری و شهرداری آق قلا درخواست کردیم برای حفاظت بیشتر از این اثر تا اطلاع بعدی تردد وسایل نقلیه از روی پل ممنوع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون میراث فرهنگی گلستان با بیان این که تردد عابران پیاده از روی پل مانعی ندارد، ادامه داد: قبل از وقوع سیل در گلستان تلاش بر این بود تا از بروز خسارت جدی به بناهای تاریخی استان جلوگیری کنیم.

اخوت خاطرنشان کرد: خوشبختانه آسیب های وارده از سیلاب به بناهای تاریخی، موزه ها و غیره در گلستان جزیی بوده اما پایش ها همچنان برای برآورد خسارت ها ادامه دارد.

شایان ذکر است؛ پل آق قلا یادگاری تاریخی ۸۰۰ ساله است که قدمت آن به دوران صفویان برمی‌گردد. این پل تاریخی دارای تزیینات آجری زیبایی است و به‌عنوان یکی از بی نظیرترین آثار تاریخی ایران در استان گلستان شناخته می‌شود.

کد خبر 4584641

منبع: مهر

کلیدواژه: پل تاریخی آق قلا آق قلا اداره کل میراث فرهنگی گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۷۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت تردد موتورسیکلت در آزادراه‌ها

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرپرست پلیس راه پایتخت سرهنگ ابراهیم ارزانی درباره تردد موتورسیکلت‌ در آزادراه‌ها گفت: ورود و تردد موتورسیکلت به تمامی آزادراه‌ها ممنوع است.

بیشتر بخوانید: هشدار پلیس درباره ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!

وی با بیان اینکه علیرغم ممنوعیت تردد موتورسیکلت در آزادراه‌ها، تردد موتورسیکلت سنگین هم در تمامی معابر ممنوع است. از توقیف ۲ دستگاه موتورسیکلت سنگین ۱۳۰۰ سی سی در آزادراه تهران پردیس خبر داد. او گفت: روز جاری در راستای کنترل و برخورد با تخلفات موتورسیکلت سوارها، مأموران این پلیس موفق به توقیف ۲ دستگاه موتورسیکلت سنگین ۱۳۰۰ سی سی شدند. این موتورها به صورت غیر قانونی وارد آزادراه تهران – پردیس شده بودند.

سرهنگ ارزانی: هر ۲ دستگاه موتورسیکلت برای رسیدگی قانونی به پارکینگ منتقل شدند. وی تصریح کرد: بارها گفته شده که تردد موتور سنگین در کلیه معابر شهری و جاده‌ای ممنوع است. چرا که با توجه به خطر پذیری این نوع وسیله نقلیه، تردد این دسته از وسایل نقلیه در جاده‌ها در واقع به استقبال مرگ رفتن است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229910 برچسب‌ها پلیس آگاهی

دیگر خبرها

  • ممنوعیت تردد موتورسیکلت در آزادراه‌ها
  • گرانی بنزین عامل خرید خودروهای برقی می شود؟
  • ثبت چهار میلیون و ۲۸۲ هزار تردد بین استانی در فروردین سال جاری
  • هشدار در دشت تبریز؛ کدام بناهای تاریخی در خطرند؟
  • گرانی بنزین عامل خرید خودرو‌های برقی می‌شود؟
  • ۷۵ میلیون تردد بین استانی در فروردین ثبت شد؛ رشد ۱۳ درصدی ترددها
  • ثبت بیش از ۸۴۹ هزار تردد طی تعطیلات اواسط اردیبهشت در محور‌های مازندران
  • کشف بیش از ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرگ پرویزخان
  • گلایه شهروندان تهرانی از وضعیت نامناسب برخی از بی آر تی‌ها + فیلم
  • کشف بیش از ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین