Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@11:34:24 GMT

نود به وقت اضافه نکشید

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۴۷۹۰۹

نود به وقت اضافه نکشید

۹۰ و فردوسی‌پور از صفحه جعبه جادو کنار رفتند تا برنامه‌ای مشابه با عنوان « فوتبال برتر» با اجرای محمدحسین میثاقی جایگزینش شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عادل فردوسی‌پور قطعاً یکی از محبوب‌ترین چهره‌ها و سلبریتی‌هاست؛  از آن دسته انسان‌های باهوش و البته ایده‌پرداز در رسانه و در نهایت عادل، یعنی برند برنامه‌ای به نام ۹۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 چندی پیش خبر آمد که این برنامه پرمخاطب که البته در چند سال اخیر حسابی مخاطبانش هم ریزش کرده، در سال جدید با ترکیب و ساختاری جدید روی آنتن می‌رود.

رییسی که از بسیج آمد

پس از انتشار خبر تغییرات در ساختار برنامه ۹۰، اخبار و شایعات دیگری نیز پیرامون آن منتشر شد. خبر پیشنهاد قائم مقامی شبکه ورزش برای فردوسی‌پور، که البته خودش اعلام کرد این پیشنهاد را رد کرده است. فارغ از این موارد، خیلی‌ها علی فروغی، مدیر شبکه سه سیما را عامل حذف عادل فردوسی‌پور می‌دانند. مجری و تهیه‌کننده سرشناس برنامه ورزشی ۹۰، در سال گذشته مشکلات زیادی با مدیر جدید شبکه سه داشت و حالا رفتنش این تعبیر را به واقعیت شبیه‌تر می‌کند.

فردوسی‌پور چه‌ اندازه در حذف خودش تأثیرگذار بود؟

فردوسی‌پور با برنامه‌اش فسادهای زیادی را در فوتبال نمایان کرده بود که البته کمک شایانی هم به فوتبال کرد اما در سال‌های اخیر انگار برنامه او رنگ و بوی همیشگی را نداشت. به نظر می‌رسید معادلات جور دیگری پیش می‌رفت که این معادلات را هیچ‌وقت در ۹۰ عدالت‌جو نمی‌دیدیم.

برنامه‌ای که برای همگان، لذت‌بخش بود و همه را نقد می‌کرد، به گونه‌ای پیش می‌رفت که خودش بیش از همه مورد نقد قرار می‌گرفت. سرپوش گذاشتن روی بسیاری از فسادها، گذشتن و توجیه کردن بسیاری از مسائل و مشکلات در فدراسیون فوتبال و تیم ملی، به راه انداختن جنجال‌هایی برای گمراه کردن اذهان و…، همه و همه عادل را از محور عدالت دور و او را درگیر معادلات کرد.

فردوسی‌پور انگار به خواست خودش اما ناآگاهانه، تیشه برداشته و به ریشه خودش و برنامه‌اش می‌کوبید تا ناگهان پایان سال ۹۷ خبر تلخی درباره این برنامه که به نوعی فرزندش محسوب می‌شد، بشنود. جدایی عادل از ۹۰ قطعاً نمی‌تواند برای او خوشایند باشد، همانطور که برای تلویزیون ملی نیز خوشایند نیست و حاشیه‌های زیادی را هم به دنبال دارد.

برنامه جدید، مجری جدید

با تمام حواشی و انتقادهایی که در فضای مجازی به مدیریت شبکه سه سیما صورت گرفت اما کار عادل فردوسی‌پور در برنامه نود، خاتمه یافت و پیش‌بینی‌ها در مورد جایگزین این مجری پرسابقه آغاز شد.

برای اجرای برنامه ۹۰، مهم‌ترین گزینه محمدحسین میثاقی به نظر می‌رسید اما ظاهرا برنامه ۹۰ دیگر پخش نخواهد شد و حتی دکور آن هم در روزهای اخیر جمع شد که به معنای پایان کار رسمی این برنامه پس از حدود دو دهه پخش در رسانه ملی است.

البته شبکه سه با یک برنامه جایگزین می‌خواهد جای ۹۰ را پر کند؛  برنامه‌ای که قسمت اول آن در ایام نوروز پخش شد. برنامه‌ای تحت عنوان فوتبال برتر که تقریبا آیتم‌هایی شبیه به برنامه ۹۰ دارد و ضمن مروری بر مسابقات لیگ برتر، مسابقات ملی و باشگاهی، اتفاقات و مسائل داوری را هم مرور می‌کند و البته آیتم‌های جذاب گزارشی، مصاحبه زنده، کارشناسی و ... نیز دارد.

این برنامه با اجرای محمدحسین میثاقی به کار خود ادامه می‌دهد و البته عوامل «فوتبال برتر» به هیچ عنوان دوست ندارند شائبه جایگزینی ۹۰ برایشان پیش بیاید و خود را کلا برنامه ای جداگانه معرفی می کنند. حتی قرار بر این شده که فوتبال برتر در روزی غیر از دوشنبه ها پخش شود.

جالب اینکه محمد حسین میثاقی دیگر در برنامه ستاره ساز که پخش آن از تعطیلات نوروز شروع شده حضور نخواهد داشت و قرار است از این به بعد محمدرضا احمدی اجرای ستاره ساز را بر عهده داشته باشد.

همچنین شنیده می شود برنامه فوتبال ۱۲۰ هم که با اجرای محمد حسین میثاقی از شبکه ورزش پخش می‌شده، با مجری دیگری به کار خود ادامه می‌دهد و میثاقی را با این حساب، تنها باید در برنامه فوتبال برتر شبکه سه خواهیم دید.

فوتبال ۱۲۰ به تهیه کنندگی عادل فردوسی‌پور از شبکه ورزش پخش می‌شد که ظاهرا نخستین قسمت از این برنامه در سال ۹۸  -پنجشنبه ۲۲ فروردین ماه روی آنتن خواهد رفت و باید منتظر تعیین مجری جدید این برنامه بود که به احتمال زیاد حمید محمدی، مجری سابق همین برنامه و گوینده اخبار ورزشی خواهد بود. پیج اینستاگرام این برنامه هم چند روز پیش در پستی اعلام کرد که ۲۲ فروردین ماه، نخستین قسمت از این برنامه در سال ۹۸ روی آنتن خواهد رفت.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: برنامه نود داور شبکه سه عادل فردوسی پور لیگ برتر فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۷۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت مکلف شد 300 هزار هکتار به زمینهای قابل سکونت در شهرهای با تراکم زیر 70 هزار نفر اضافه کند

محسن زنگنه، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه در گفت وگو با خبرنگار قدس در مورد در اختیار زمین و تسهیلات به مردم برای ساخت مسکن، گفت: ما در قانون برنامه هفتم دولت را مکلف کردیم که بالغ بر 300 هزار هکتار به زمین های قابل سکونت در شهرهای با تراکم زیر 70 هزار نفر و روستاها اضافه کند که باعث افزایش افقی زیست بوم شهری و روستایی می شود و این بند از برنامه هفتم توسعه عملا در راستای هدف قانون جهش تولید مسکن هست که زمین را در اختیار مردم قرار می دهیم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: در دو قانون بالادستی کشور یعنی قانون برنامه هفتم توسعه پنج ساله کشور و هم قانون جهش تولید مسکن شرایط عرضه زمین به مردم توسط دولت را فراهم کردیم تا دولت، زمین را یک عامل اصلی در قیمت مسکن است بطور رایگان در اختیار مردم قرار دهیم و در کنار آن بانکها مکلف به پرداخت تسهیلات هستند. هر میزان دولت در زمینه عرضه زمین به مردم و پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به مردم جلو برود؛ مشارکت مردم در ساخت مسکن افزایش خواهد یافت.

زنگنه تصریح کرد: برخی بانک ها امسال به وظایف خود عمل کردند و بعضی از بانکها نیز تخطی های جدی از قانون داشتند. ما می توانیم به منابع مالی دیگر هم فکر کنیم که در قانون تامین مالی که اخیرا شورای نگهبان هم تصویب کرد و ابلاغ می شود مقداری مباحث را گذاشتیم و همچنین صندوق مسکن می تواند موثر باشد.

عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات تاکید کرد: قطعا افرادی که قدرت دریافت تسهیلات 400 میلیونی یا یک میلیاردی را ندارد با بالا رفتن قیمت مسکن دچار مشکل می شوند. اما این افراد می توانند در صندوق های سرمایه گذاری مسکن به میزان سرمایه ای که دارند در ساخت مسکن و متراژ سهیم شوند که این برای آنها ارزش افزوده دارد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: دولت باید افزایش سرمایه بانکهای همسو با سیاست تسهیلات ساخت مسکن را تقویت کند که آنها توان وام دهی شان افزایش پیدا کند و هم منابع تامین مالی را برایشان فراهم کند.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • (عکس) دشمن شماره یک فردوسی‌پور در ورزشگاه آزادی!
  • ۶۰ هکتار به فضای سبز سنندج اضافه می‌شود
  • (ویدئو) سورپرایز عادل فردوسی‌پور در پشت صحنه برنامه
  • عکس| دشمن فردوسی‌پور تماشاچی ویژه الکلاسیکوی ایران!
  • ۱۴ شبکه تخصصی در حوزه سمن‌های جوانان در زنجان شکل گرفت
  • سورپرایز عوامل فوتبال ۳۶۰ برای عادل فردوسی پور (فیلم)
  • (ویدئو) عادل فردوسی‌پور سورپرایز شد
  • محمد انصاری به کادرفنی تیم ملی جوانان اضافه شد
  • دولت مکلف شد 300 هزار هکتار به زمینهای قابل سکونت در شهرهای با تراکم زیر 70 هزار نفر اضافه کند
  • برگزاری مراسم گرامیداشت فردوسی ترکمن‌ها در همه شهرستان‌های گلستان