Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@20:21:04 GMT

سیلاب کرخه به مناطقی از اهواز نفوذ کرد

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۴۷۹۵۰

سیلاب کرخه به مناطقی از اهواز نفوذ کرد

جمال عالمی نیسی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون بخشی از ماشین آلات دستگاه های اجرایی منطقه به همراه گروه های جهادی و جوانان در حال انسداد سرریز سیلاب سد تنظیمی کرخه از طریق کانال چمران هستند تا از نفوذ بیشتر آب به این بخش از کلانشهر اهواز جلوگیری شود.
وی با بیان اینکه هیچ گاه تصور نمی شد شهر اهواز از سوی رودخانه کرخه نیز تهدید شود و همه نگاه ها به سمت تحکیم سیل بندهای کنار کارون متمرکز شده بود افزود: هم اکنون از 2 جبهه با احداث سیل بندها مشغول جلوگیری از نفوذ آب به بخش هایی از شهر اهواز هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندار اهواز با بیان اینکه آب به منطقه پلیس راه قدیم و بخش هایی از کیانشهر اهواز رسیده ولی شدت آن زیاد نیست افزود: در این راستا برای حفظ جان شهروندان محدودیت هایی از سوی راهنمایی و رانندگی در پل روگذر کیانشهر برقرار شده است.

** محدودیت تردد به شهرک صنعتی شماره 2 اهواز
مدیر شهرک صنعتی شماره 2 اهواز گفت: به دلیل آبگرفتگی مسیر دسترسی به این شهرک که ناشی از سرریز رودخانه کرخه است ، محدودیت تردد به این شهرک صنعتی شماره 2 اهواز از صبح روز دوشنبه اعمال شده است.
عیدی فعال در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه باید تدابیر اندیشیده شود تا از محدودیت تردد کامیون ها که حامل مواد اولیه کارخانجات در شهرک صنعتی شماره 2 اهواز هستند جلوگیری یا حداقل کاسته شود خواستار همراهی و مساعدت فرماندهی راهنمایی و رانندگی اهواز برای ورود کامیون های حامل کالا و مواد اولیه به داخل این شهرک صنعتی شد.
وی با این حال گفت: واحدهای تولیدی واقع در شهرک صنعتی شماره 2 اهواز به علت ارتفاع نسبتا' مناسب از سطح زمین ، در معرض آبگرفتگی نیستند.
از سوی دیگر با بالا آمدن سطح آب کارون به بیش از سه هزار و 200 متر مکعب در ثانیه ، تدابیری جدیدی از سوی پلیس برای ممنوعیت تردد کامل شهروندان در سواحل کارون اعمال شده است.
با ممنوعیت تردد خودروها از سواحل کارون ، ترافیک سنگینی بر بخش های مرکزی کلانشهر اهواز حاکم شده است، این درحالی است مدارس این شهر همچنان تعطیل است و پیش بینی می شود با بازگشایی مدارس از روز شنبه 24 فروردین ، ترافیک شهری اهواز با گره های کور و سنگین رو به رو شود.
به گزارش ایرنا سیلاب مهیب و طغیان رودخانه های کرخه ، دز و کارون سبب آبگرفتگی مناطق وسیعی از شهرهای دشت آزادگان ، شوش ، شوشتر(شعیبیه) ، حمیدیه ، بستان و بخش های الهایی و اسماعیلیه اهواز شده است.
بیش از 100 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شمال ، مرکز ، غرب و جنوب خوزستان دچار آبگرفتگی شده است و بیش از 400هزار نفر در معرض سیلاب طغیانگر قرار گرفته اند.
بر اساس اعلام جمعیت هلال احمر خوزستان 152 تیم برای امداد رسانی به سیل زدگان تشکیل شده است. همچنین تاکنون 47 اردوگاه برای اسکان سیل زدگان در استان ایجاد شده است و 30 هزار و 400 نفر در این اردوگاه ها اسکان داده شده اند.
6065/6068
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 جمعیت هلال احمر دستگاه های اجرایی راهنمایی و رانندگی زمین عیدی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۷۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۴۵۶۶ سند شهرک‌های صنعتی هرمزگان

با حضور رئیس ثبت اسناد کشور آئین واگذاری ۴۵۶۶ هزار سند شهرک‌ها ونواحی صنعتی و واحدهای تولیدی استان هرمزگان برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، در جریان سفر حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد واملاک کشور به استان هرمزگان ، آیین واگذاری 4566 هزار سند شهرک‌ها و نواحی صنعتی و واحد‌های تولیدی استان هرمزگان با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد.

 این اسناد حدنگاری در 31 شهرک و نواحی صنعتی و برای 4566 هزار قطعه و با مساحت 4368 هکتار صادر شده‌اند.

 اسناد حدنگاری مشاور مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان در این آیین به صورت نمادین توسط حسن بابایی رئیس سامان ثبت اسناد واملاک کشور تحویل داده شد.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • حمله مسلحانه به خودروی پزشکان در خوزستان
  • حمله مسلحانه به خودروی پزشکان در کرخه
  • روند اجرایی پروژه‌های عمرانی استان خوزستان باید تسریع شود
  • خنثی‌سازی امنیتی‌ترین طراحی عملیات نفوذ و خرابکاری صنعتی سرویس اطلاعاتی موساد در ایران روی آنتن شبکه یک سیما
  • دلیل بارش‌های ناگهانی و سیل آسا در ایران چیست؟
  • صدور سند ۴۵ هکتار از زمین های شهرک صنعتی فجر قشم
  • صدور سند مالکیت شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • واگذاری ۴۵۶۶ سند شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • تلمبه ESP چاه شماره ۳۶۷ میدان اهواز در شرکت نفت و گاز کارون راه‌اندازی شد
  • ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد است