Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا حسن پور در گفتگو با خبرنگار مهر از جریمه ۲۵ میلیارد ریالی متخلفین در پایان طرح ویژه نوروزی خبر داد و با اشاره به بازرسی از یک هزار و ۲۸۴ واحد صنفی، اظهار داشت: در این طرح که از اول اسفند ۹۷ تا ۱۶ فروردین ۹۸ در سطح استان همدان انجام شد بیش از یک هزار و ۲۸۴ مورد بازرسی انجام و ۹۸۶ فقره پرونده تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن پور گفت: بر اساس سیاست‌های سازمان تعزیرات حکومتی و در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان، طرح ویژه نوروزی با همکاری سازمان‌ها و نهادهای ذیربط ازجمله دادستانی، سازمان صمت، دامپزشکی و دیگر مجموعه‌ها از اول اسفند شروع و تا ۱۶ فروردین ادامه یافت.

۱۰ رستوران و مرکز تهیه غذا در استان همدان پلمب شد

وی از نظارت بر رستوران‌ها و مراکز تهیه غذا و مجتمع‌های خدماتی بین راهی و کشف و ضبط و معدوم سازی بیش از ۴۸۰ کیلوگرم گوشت غیر قابل مصرف، ۳۸۰ کیلوگرم مرغ فاسد و حدود ۶۰ کیلوگرم ماهی فاسد خبر داد و گفت: در این راستا ۱۰ رستوران و مرکز تهیه غذا در استان همدان پلمب شد.

حسن پور با اشاره به نظارت و بازرسی مرغ فروشی‌ها گفت: با توجه به گران فروشی و عدم رعایت موارد بهداشتی تعداد ۶ واحد مرغ فروشی تعطیل و پلمب و در این خصوص با ۷ واحد مرغ فروشی که اقدام به کشتار مرغ به صورت غیربهداشتی و خارج از ضوابط سازمان دامپزشکی کرده بودند نیز برخورد و طی رسیدگی سریع و تشریفات قانونی متهمان به پرداخت بیش از ۸ میلیارد ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شدند.

وی گفت: ۲ واحد کشتارگاه صنعتی نیز در سطح استان همدان به علت تقلب و عدم رعایت موازین بهداشتی به پرداخت ۸۵۵ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان تعطیلی و پلمب یک واحد تولیدی کیک و کلوچه به علت عدم کسب پروانه تولیدی و نداشتن مجوز بهداشتی در شهرستان بهار، کشف و ضبط ۷۳ تن شکر احتکار شده و کشف و ضبط ۳ هزار و ۱۸۱ کیسه آرد که به مقصد استان‌های غربی کشور در حال حمل و قاچاق بود را از دیگر اقدامات ذکر کرد و گفت: کشف و ضبط ۵۱۰ تن ذرت دامی خارج از شبکه به ارزش ۷ میلیارد ریال در نهاوند که با ارز دولتی وارد شده بود و متهم به جای توزیع در واحدهای دام و طیور با احتکار در انبار قصد فروش آزاد آن را داشت نیز از دیگر اقدامات بوده است.

کشف و ضبط بیش از ۷۰ تن برنج خارجی بی کیفیت

حسن پور کشف و ضبط بیش از ۷۰ تن برنج خارجی بی کیفیت و نزدیک به تاریخ انقضا و مهلت مصرف را مورد اشاره قرار داد و افزود: این محموله توسط افرادی به طرز ماهرانه در کیسه‌های برنج ۲۰ کیلویی و ۱۰ کیلویی سایر مارک‌ها و با نام برنج مرغوب بسته بندی شده بود و متخلفان قصد عرضه آن به بازار مصرف را داشتند که کشف شد کمااینکه ۱۸ تن برنج عرضه خارج از شبکه نیز کشف و ضبط شد.

وی کشف و ضبط مقدار ۲۲ هزار لیتر نفت گاز قاچاق، ۹۵ تن کود شیمیایی و عرضه خارج از شبکه، ۱۵ هزار و ۹۶۰ نخ سیگار و ۵۰۰ کیلوگرم مواد محترقه به ارزش تقریبی ۴۰۰ میلیون تومان را از دیگر اقدامات انجام شده در زمان اجرای طرح ویژه نوروزی ذکر کرد و گفت: کشف و ضبط ۱۴۹ رأس دام سبک و سنگین قاچاق، کشف و ضبط لوازم خانگی قاچاق و کشف عرضه خارج از شبکه ۱۵۰۰ کیلو گرم گوشت برزیلی نیز گزارش شده است.

وی از نظارت و بازرسی واحدهای قنادی و شیرینی پزی و کشف و ضبط مقادیری مواد غذایی فاسد و تعطیلی و پلمب یک کارگاه شیرینی پزی در ملایر به علت تخلفات بهداشتی خبر داد و گفت: نظارت و بازرسی بر بازار میوه و تره بار که منجر به پلمب و نصب پرده ۳ واحد صنفی شد و نظارت و بازرسی بر آرایشگاه‌های زنانه که در این خصوص نیز یک واحد صنفی به علت گران فروشی تعطیل و پلمب شد؛ از دیگر اقدامات بوده است.

کد خبر 4584040

منبع: مهر

کلیدواژه: علیرضا حسن پور تعزیرات حکومتی همدان نظارت و بازرسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۸۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان

مدیرکل اداره صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان، یادگار احمدی اظهار کرد: در آستانه نوروز و ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضا برای برخی اقلام خوراکی، کالاهای اساسی، پوشاک و کیف و کفش، طرح نظارت و بازرسی ویژه این ایام که از یکم اسفند سال گذشته آغاز و تا پانزدهم فروردین سال جاری ادامه داشت، تعداد ۳۴۰۰ فقره بازرسی از واحدهای صنفی انجام شده است.

وی افزود: در این بازرسی‌ها که توسط بازرسان و کارشناسان نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت و اتاق‌های اصناف شهرستان‌ها و با مشارکت سایر دستگاه‌های ذیربط از واحدهای صنفی استان انجام شد، تعداد ۵۹۳ مورد تخلف صنفی ثبت و ۵۱۰ پرونده تخلف تشکیل شده است.

مدیرکل اداره صنعت، معدن و تجارت استان سمنان خاطرنشان کرد: این تخلفات اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی، درج نشدن قیمت و نصب نرخ‌نامه و ارائه نکردن فاکتور به ارزش ریالی بالغ بر ۱۹ میلیارد و ۲۵ میلیون و ۳۷۰ هزار ریال کشف شد که جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

احمدی تصریح کرد: در این طرح نظارتی، تعداد ۱۵۲ مورد شکایت و درخواست مردمی به سامانه پاسخگویی به شکایات اداره کل صمت استان اعلام شد که از این تعداد، ۹۰ مورد توسط بازرسان اداره کل رسیدگی و ۶۲ مورد نیز در دست بررسی است.

کد خبر 748758

دیگر خبرها

  • پلمب ۸ واحد مشاور املاک غیرمجاز در پردیس و بومهن + فیلم
  • جریمه میلیونی شرکت خدماتی حمل کالا در قزوین 
  • پلمب ۴۸ واحد صنفی متخلف در مرند
  • جریمه یک واحد صنفی قصابی به دلیل گرانفروشی
  • کام شیرینی فروش میبدی تلخ شد
  • گرانفروشی برای یک واحد قصابی در کرمانشاه گران تمام شد
  • سه واحدصنفی متخلف تعزیراتی شدند
  • جریمه ۵ میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت در یاسوج
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • پلمب واحد صنفی متخلف در بویین میاندشت