Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@05:11:35 GMT

گذری برفعالیت‌های اجتماعی مرحوم آیت‌الله باریک بین

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۴۸۰۵۵

گذری برفعالیت‌های اجتماعی مرحوم آیت‌الله باریک بین

پایگاه خبری صبح قزوین به مناسبت سالروز رحلت آیت الله هادی باریک بین نماینده سابق ولی فقیه در استان قزوین بر فعالیت های این روحانی انقلابی نظری افکنده است.

در بخشی از این مطلب می خوانیم: آنچه در اذهان عمومی از مرحوم باریک بین نقش بسته است مبارزی انقلابی است که در زمان ستم شاهی به علت حق طلبی به سردشت تبعید می‌شود و پس از انقلاب نیز در قامت نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین ایفای وظیفه می‌کند؛ اما حوزه فعالیت‌های اجتماعی حاج آقا کمتر به چشم آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شیخ هادی باریک بین در کلام دوستانش مردی خستگی ناپذیر، مردم‌دار، مسئولیت پذیر و بسیار تکلیف گرا و توصیه ناپذیر است! بزرگمردی که هیچ وقت مبنای مصلحت اندیشی در مورد افراد را نداشت و فضای فکری اش اینطور نبود که در مطالبه‌گری و تذکر به کسی ملاحظه داشته باشد.
حاج اصغر مهجور یکی از دوستان مرحوم باریک بین است که وی را مردی بسیار با نظم معرفی می‌کند که به موقع و پیش از حضور بقیه افراد در جلسات حاضر می ‌شد، در دفعات مکرر به شهر و بازار سرکشی داشت و به مشکلات گوش می ‌کرد، با جوانان رابطه بسیار خوبی داشت و با گوش دادن به درد و دل آنها سعی می‌کرد به درخواست‌های آنها رسیدگی کند.
مهجور نقش آیت الله باریک بین را در کمک به محرومان بسیار برجسته می‌داند که نمونه عملی آن راه اندازی صندوق‌های قرض الحسنه و حمایت از مسائل درمانی بیماران کلیوی در استان است.
وی می‌گوید: پیش از انقلاب صندوق قرض الحسنه حضرت ولیعصر(عج) و پس از انقلاب هم صندوق حضرت ابوالفضل(ع) با حمایت‌های ایشان شکل گرفت و اولین نفری بود که بودجه اولیه صندوق را پرداخت می‌کرد.
همچنین با تشکیل موسسه ازدواج در قزوین از موسسان آن حمایت معنوی و مادی می ‌کرد و با دعوت از خیران و سخنرانی برای آنها، زمینه جمع آوری اعتبارات لازم را فراهم می‌ نمود.
خاطره شنیدنی در سخنان حاج آقا مهجور مربوط به یکی از دوستانش است که تحت تاثیر صحبت‌های مرحوم باریک بین، منزل خود را می ‌فروشد و سرمایه آن را به پرداخت وام به محرومان اختصاص می‌دهد.
در بخش دیگری از این گزارش نوشته است: شیخ هادی، طی عمر 86 ساله خود به گونه ای عمل کرد که او را اهل مجاهده و عمل می ‌شناسند، بزرگمردی که در هر قامتی ظاهر شد نقشی موثر و فعال داشت.
سخنان عضو شورای اسلامی محمدیه در خصوص خطرات احداث راه در حاشیه کانال آبیاری دشت قزوین و افزایش کمک های مردمی جمع آوری شده از سوی کمیته امداد برای سیل زدگان از دیگر خبرهای این پایگاه است.
حنانه امیری مدیر مسئولی پایگاه خبری صبح قزوین را برعهده دارد.
6101*7388

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ديگر رسانه ها پايگاه خبري آيت الله باريك بين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۸۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی مجدد حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی

حزب‌الله لبنان از حمله جدید به یک پایگاه رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش ایسنا، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که در راستای حمایت از مردم غزه و مقاومت فلسطین، مجاهدان ما بعد از ظهر امروز-شنبه-ساعت ۳:۳۰ دقیقه پایگاه صهیونیستی الرادار در مزارع اشغالی شبعا را هدف حملات موشکی قرار دادند.

در این بیانیه آمده است که این پایگاه به‌طور مستقیم مورد اصابت قرار گرفت.

حزب‌الله لبنان در بیانیه دیگری نیز اعلام کرد که امروز ساعت ۲:۱۰ دقیقه تجهیزات جاسوسی رژیم صهیونیستی در پایگاه الراهب را با سلاح مناسب هدف قرار داده است.

مقاومت اسلامی در لبنان صبح امروز نیز سربازان ارتش اشغالگر را در حالی که در داخل مقر «بیاض بلیدا» در حال فعالیت بودند، با گلوله‌های توپ هدف قرار داد.

مقاومت لبنان در بیانیه خود اعلام کرد که این هدف گیری در حمایت از مردم فلسطین و نوار غزه و در پشتیبانی از مقاومت آنها انجام شده است.

حزب‌الله لبنان یک روز بعد از آغاز عملیات طوفان الاقصی تا به امروز همواره پایگاه‌های صهیونیستی را هدف قرار داده و خسارت‌های زیادی به آن‌ها وارد کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله موشکی مجدد حزب‌ الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
  • حمله موشکی مجدد حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
  • فیلم/ حزب‌الله مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی را هدف قرار دادند
  • روایت مرحوم آیت‌الله نجفی تهرانی از زندگی اش
  • وابستگی صندوق‌های بازنشستگی به بودجه دولت ناشی از چیست؟
  • حمله حزب ‌الله لبنان به پایگاه‌های صهیونیستی
  • حمله حزب‌الله لبنان به پایگاه‌های صهیونیستی
  • یک کشته و ۲ مصدوم در سانحه رانندگی در قزوین 
  • پرداخت بیش از ۲۱ هزار فقره تسهیلات توسط صندوق‌های قرض الحسنه
  • طرح همیاران آرامش اجتماعی فراجا در محله‌های قزوین